براساس اعلام نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قرار بود جلسه بررسی دلایل افزایش قیمت خودرو این هفته در کمیسیون صنایع مجلس با حضور مدیران شرکت‌های خودروسازان برگزار و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ شود. اما آن طور که باستانی یکی از اعضای کمیسیون صنایع می‌گوید، این جلسه به‌دلیل بروز برخی مشکلات در هماهنگی حضور خودروسازان و وزیر صنعت به یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه موکول شده است.

وی افزود: نمایندگان در این جلسه می‌خواهند به‌صورت جدی دلایل افزایش قیمت خودرو را از مدیران جویا شوند؛ به‌نحوی‌که قرار شده تمام دست‌اندرکاران خودروی کشور مانند وزیر صنعت، مدیران دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا به همراه معاونت صنایع وزارت صنعت در جلسه حضور داشته و توضیحات خود را اعلام کنند.

در یک ماه اخیر شرکت‌های خودروسازی به بهانه‌های مختلف اقدام به افزایش قیمت تعدادی از محصولات خود کردند که همین موضوع نارضایتی بسیاری از مشتریان را به‌دنبال داشت. این موضوع سبب شد کمیسیون صنایع مجلس به آن ورود پیدا کند و درصدد بررسی آن برآید. نمایندگان کمیسیون صنایع معتقدند یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو، نرخ تورم و نوسانات نرخ ارز است که باید این دو موضوع از همدیگر تفکیک شود و تاثیر آنها بر قیمت تمام‌شده یک خودرو مورد ارزیابی قرار گیرد.