در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که فضای بازار با تعادل نسبی همراه بود و رشد قیمت برخی از نمادها از جمله ملی مس، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و بانک تجارت موجب خنثی شدن تاثیر منفی نمادهای فولاد مبارکه، چادرملو و تاپیکو شد. در نهایت شاخص کل با رشد محدود ۷۲واحدی معادل ۰۴/ ۰ درصدی روبه‌رو‌ شد و به عدد ۱۶۴هزار و ۴۴۳واحد رسید. در این شرایط دیروز شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۱۵۴ واحدی عدد ۳۰ هزار و ۸۷۷ واحد را به نمایش گذاشت. در بازار دیروز در گروه خودرویی، گروه خودروسازی سایپا همزمان با افزایش تولید، اعلام کرد که تا پایان اسفند ماه امسال ۱۵ هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه می‌کند. این میزان عرضه در جهت تنظیم بازار خواهد بود؛ مطابق با برنامه این گروه، روزانه ۸۰ درصد از تولیدات به پاسخگویی تعهدات قبلی و ۲۰ درصد دیگر را به طرح فروش‌فوری اسفندماه که باهدف تنظیم بازار در حال اجراست، اختصاص دارد.

به گزارش «ایرنا» «حسین کاظمی طرقی» معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، هفته گذشته از تسریع در تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده به مشتریان در روزهای آینده خبر داده بود. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز چهاردهم بهمن ماه امسال از اختصاص چهار هزار میلیارد تومان به ۲ شرکت بزرگ ایران‌خودرو و سایپا خبر داد. در گروه غذایی دیروز بیشتر نمادهای قندی با صف خرید سنگین روبه‌رو‌ شدند. در این این گروه دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: شکر ۷۰ درصد گران شده است و شکری که توسط شرکت بازرگانی دولتی و با نرخ مصوب توزیع می‌شود، به دست همه نمی‌رسد. قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: سوء‌مدیریت‌ها باعث شده که قیمت شکر در بازار مصرف افزایش یابد. وی افزود: قیمت عمده فروشی هر کیلو‌گرم شکر در روی تریلی به ۵۶۰۰ تومان و در سطح عمده فروشی به ۶ هزار تومان تا ۶۲۰۰ تومان رسیده و این در حالی است که در چند ماه گذشته این محصول کمتر از ۳۰۰۰ تومان قیمت داشت. دبیرکل اتحادیه بنکداران غذایی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی آفت مواد غذایی شده است، گفت: قیمت شکر ظرف سه ماه حدود ۷۰ درصد افزایش یافت و بخش خصوصی دخالتی در این افزایش قیمت ندارد. وی درباره دلایل افزایش قیمت شکر گفت: شکری که توسط شرکت بازرگانی دولتی توزیع می‌شود به دست همه نمی‌رسد و با انحصار همراه شده است.

در گروه تجهیزات دیروز صنایع ماشین‌های اداری ایران از پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده درخصوص افزایش سرمایه خبر داد. براین اساس سرمایه شرکت از مبلغ ۱۲۰میلیارد تومان به مبلغ ۲۲۰میلیارد تومان (معادل ۸۳ درصد) افزایش خواهد یافت. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود. در گروه فلزی نیز براساس آمار منتشر شده، رشد ۱۳درصدی در تولید کاتد مس حاصل شده است. بر این اساس شرکت ملی صنایع مس ایران بیش از ۲۲۳ هزار تن کاتد مس از آغاز امسال تا پایان بهمن‌ ماه تولید کرده که در همسنجی با پارسال ۱۳ درصد رشد داشت. در گروه لاستیکی کویر‌تایر در مجمع خود از ۳۴۵ ریال سود قابل تقسیم، ۲۵۰ ریال را تقسیم کرد. در گروه دارویی نیز رئیس سازمان غذا و دارو درباره افزایش قیمت داروها در سال آینده گفت: تمام داروها بررسی می‌شوند و بر اساس نتایج بررسی‌ها، قیمت داروهایی که تولید آنها زیان‌ده است، افزایش خواهد یافت. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۶۵۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۶۱۹میلیارد تومان رسید.