در این شرایط روز چهارشنبه بازار سهام با رشد قابل‌ملاحظه شاخص کل روبه‌رو شد. بر این اساس نماگر اصلی بازار با رشد ۲ هزار و ۱۰۲واحدی معادل ۳۴/ ۱درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسید. در همین راستا شاخص کل هم‌‌وزن نیز با افزایش ۱۲۱ واحدی عدد ۲۹ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. روز چهارشنبه شرکت‌های فولادمبارکه، ملی صنایع مس ایران، تاپیکو، فولادخوزستان، پالایشگاه نفت بندرعباس، گل‌گهر و سرمایه‌گذاری معادن وفلزات بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.

در بازار روز چهارشنبه قیمت سنگ‌آهن در بازار واردات چین نسبتا در ثبات بود، چراکه تمایل به خرید دوباره آرام شده است. متوسط شاخص قیمت پلاتس برای سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد ۷۰/ ۸۸ دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر ثبت شده که ۱۰ سنت نسبت به دوشنبه کاهش قیمت یافته است. درخواست‌های خرید کم شده و پیشنهادهای بیشتری برای سنگ‌آهن فاین‌پیلبارا در بازار نقدی مشاهده شده است. برخی معتقدند دو هفته آینده تقاضا در این بازار به دلیل رونق همیشگی فروش فولاد در بهار، با بهبود نسبی همراه خواهد شد. در گروه فلزی روز چهارشنبه اکثر نمادهای این گروه تحت‌تاثیر بازار جهانی با رشد قیمت مواجه شدند؛ رشد قیمت در بازار جهانی انتظار برای تداوم سودآوری بالاتر نمادها در سال آینده را ایجاد کرده است. در این گروه اعلام شد که مجلس و دولت برای تامین مواد اولیه ذوب‌آهن اصفهان به‌زودی تصمیمات موثری می‌گیرند. در این راستا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مشکل اصلی «ذوب» مربوط به تامین مواد اولیه به‌ویژه سنگ‌آهن است که منجر به خالی ماندن نیمی از ظرفیت تولیدی این شرکت شده است. پورابراهیمی افزود: برای حل این مشکل، جلسه‌ای با حضور وزیر صمت و وزیر کار برگزار می‌شود و به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی درخصوص حل این مشکل خواهیم بود.

در گروه غذایی روز چهارشنبه اقبال معامله‌گران به گروه قندی ادامه داشت؛ افزایش قابل‌ملاحظه بهای شکر در بازار داخلی انتظار برای تعدیل قیمت رسمی فروش این محصول را برای سال زراعی آینده افزایش داده است.  در گروه کامپیوتری افرانت که فروش ملک شرکت را آگهی کرده بود، موفق به فروش این ملک نشد.

 در گروه مخابراتی «های‌وب» از پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع‌عمومی فوق‌العاده درخصوص افزایش سرمایه خبر داد. براساس این پیشنهاد سرمایه شرکت از مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان به مبلغ ۵۲۰میلیارد تومان (معادل ۳۰ درصد) افزایش خواهد یافت. افزایش سرمایه مزبوراز محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی خواهد بود.

 در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۵۳۸میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۶۳میلیارد تومان رسید. با این کارنامه در کل هفته ارزش معاملات خرد با جهش چشم‌گیر ۹۰درصدی نسبت به هفته گذشته به رقم ۱۷۰۵ میلیارد تومان رسید. شاخص نیز در کل هفته با رشد ۴/ ۱درصدی، بازدهی معامله‌گران در سال جاری را به ۶/ ۶۵درصد رساند.