کارگروه ویژه اقدام مالی در تازه‌ترین نشست خود اعلام کرد: در ژوئن ۲۰۱۶ اف‌ای‌تی‌اف از تعهد سیاسی سطح بالای ایران برای پرداختن به کاستی‌های استراتژیک مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم و دریافت کمک‌های فنی برای اجرای برنامه عملیاتی استقبال کرد. با توجه به تعهد سیاسی ایران و اجرای اقدامات مربوطه، گروه اقدام ویژه مالی در فوریه امسال تصمیم گرفت به تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران ادامه دهد. در گروه خودرویی دیروز وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های فرانسوی پژو و رنو هنوز به‌طور رسمی خروج از ایران را اعلام نکرده‌اند زیرا سرمایه‌گذاری در ایران انجام داده‌اند و منافعی در کشورمان دارند. به گزارش «ایرنا» محمد شریعتمداری روز شنبه در نشست خبری افزود: پژو در راه‌اندازی شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است و با توجه به این سرمایه‌گذاری‌ها علاقه‌مند به ادامه حضور در ایران است. وی بیان کرد: هرچند معاملات این شرکت‌ها با آمریکا محدود است، اما شاید کمی ترس و واهمه در ادامه کار با ایران دارند؛ با این حال هنوز خروج آنها قطعی نیست. این عضو هیات دولت خاطرنشان کرد: صنعت خودرو به سمت گزینه‌های جایگزین این شرکت‌ها از طریق سایر کشورها حرکت کرده است.وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه درباره تامین ارز مورد نیاز قطعه‌سازان گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیون دلار ارز مورد نیاز قطعه‌سازان تامین شده است و بقیه آن تا سقف ۲ میلیارد دلار با توجه به نوع کشورها و ارز آنها در دست تامین است.

شریعتمداری افزود: تامین ارز قطعه سازان مطابق دستور صریح دولت در اولویت ویژه قرار گرفته و برای تامین قطعات منفصله، متصله، یدکی و امکانات مورد نیاز قطعه‌سازان برای تامین به بانک مرکزی ابلاغ شده است. دیروز شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان درخصوص مزایده پروژه سعدی اقدام به شفاف‌سازی کرد. مدیرعامل این شرکت در نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی بیان کرده است که پاکت‌های مزایده بازگشایی و برنده آن نیز مشخص شده است. شرکت اعلام کرد: با توجه به اینکه مزایده به‌صورت ۱۰ درصد نقد و ۹۰ درصد از طریق تهاتر یا املاک مورد تایید شرکت است، لیست املاک توسط برنده مزایده به شرکت معرفی شده و «ثاخت» در حال پیگیری آن است. همچنین شرکت در این اطلاعیه آورده است که فروش پروژه سعدی شیراز تاکنون محقق نشده است. در تحولات پیرامون بازار پتروشیمی پارس به‌عنوان بزرگ‌ترین پتروشیمی اتان ریکاوری ایران با نماد «پارس» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

با توجه به موافقت هیات ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه اول اردیبهشت۹۷ با پذیرش سهام شرکت پتروشیمی پارس (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با توجه به احراز موارد تعیین‌ شده در مصوبه‌ مزبور از سوی این شرکت، شرکت پتروشیمی پارس به‌عنوان پانصد و بیست و دومین شرکت پذیرفته‌ شده در ﺑﺨﺶ «محصولات شیمیایی»، ﮔﺮوه «تولید مواد شیمیایی پایه» و ﻃﺒﻘﻪ «تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود» با کد صنعت «۲۴۱۱» و نماد «پارس، pars»در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. در گروه سیمانی دیروز شرکت سیمان سپاهان از تسویه کامل تسهیلات صندوق ذخیره ارزی و تامین تعهد ۷/ ۵۵ میلیارد تومانی از سه محل خبر داد. شرکت سیمان سپاهان که به دلیل زیاندهی دو ساله و عدم ارائه صورت‌های مالی تلفیقی میاندوره‌ای ۶ ماهه حسابرسی شده مشمول تعلیق شده، درخصوص اتمام تعهدات قبلی مبنی بر تسویه کامل تسهیلات دریافتی از محل صندوق ذخیره ارزی شفاف‌سازی کرد. براین اساس، «سپاها» که با توقف دو روزه نماد روبه‌رو‌ شده اعلام کرد: در راستای برنامه‌ریزی‌های مالی صورت گرفته با هدف کاهش ریسک و استفاده از فرصت موجود در رابطه با تسهیلات ارزی اقدام به تسویه کامل تسهیلات دریافتنی از محل صندوق ذخیره ارزی کرد که مانده بدهی ارزی در پایان خرداد ماه به میزان ۵/ ۱۳ میلیون یورو با استفاده از مزایای ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی با پرداخت ۲/ ۳۵ میلیارد تومان به‌طور کامل تسویه شد. منابع مورد نیازجهت تسویه تسهیلات مذکور از محل انتشار اوراق سلف، اخذ تسهیلات مالی و سایر منابع داخلی تامین شد.

در این گروه همچنین سیمان دشتستان با اعلام تعدیل منفی ۱۰۰ درصدی سود هر سهم سال مالی جاری، دلایل این رویداد را توضیح داد. براین اساس، سود پیش‌بینی شده هر سهم «سدشت» از ۴۸ ریال به صفر رسید. این شرکت ۳۴ ریال زیان در ۹ ماهه شناسایی کرده است. در گروه معدنی مدیرعامل بانک سپه از واگذاری ۴۰ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید متعلق به بانک سپه خبر داد.به گزارش «ایلنا» محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه اظهار کرد: با تصویب هیات مدیره بانک سپه در مرحله اول ۴۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید به‌عنوان یکی از ۱۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار متعلق به بانک سپه واگذار می‌شود. مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه این بانک اهتمام ویژه‌ای برای واگذاری سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید دارد، افزود: پس از تعیین قیمت کارشناسی سهام این شرکت و طبق ضوابط و مقررات ناظر؛ واگذاری سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید صورت خواهد گرفت.در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل و مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۹۰میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۴۴میلیارد تومان بالغ شد.