از دید کارشناسان پس از اعلام تصمیم دولت برای تک‌نرخی شدن ارز به ویژه احتمال ایجاد پیمان‌سپاری ارزی شرکت‌های صادر‌کننده وضعیت سود‌آوری اکثر شرکت‌ها دستخوش تغییر شده است، در این میان همچنین حذف ارز مبادله‌ای و اعلام نرخ واحد ۴۲۰۰ تومانی، شرایط را برای شرکت‌های دریافت‌کننده این ارز-اعم از دریافت مستقیم یا غیر مستقیم-دشوار ساخته است. از این رو دیروز بازار سهام با افت ۲۹۹واحدی شاخص کل مواجه شد. بیشترین سهم را در این افت نمادهایی نظیر هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی جم، گل‌گهر، نفت سپاهان و پتروشیمی پردیس داشتند. با افت دیروز شاخص سهام و واگذاری کانال ۹۶ هزار واحدی در پایان معاملات بازدهی بورس از ابتدای سال منفی شد. دیروز همچنین شاخص کل هم‌‌وزن ۸۵ واحد عقب‌نشینی کرد و در پایان معاملات عدد ۱۶ هزار و ۶۷۸ واحد را به خود دید.

در بازار دیروز در تحولات کلان بحث معافیت مالیاتی صادرات موضوع مورد بحث بود. براساس آخرین خبرها معافیت مالیاتی برای صادرات به شرط ارائه ارز حاصل از صادرات به بانک مرکزی حاصل می‌شود. طبق مصوبه هیات‌ دولت کلیه صادرکنندگان مکلفند ارز حاصل از صادرات را مطابق ترتیباتی که بانک مرکزی مشخص می‌کند، به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند. اجرای تکلیف موضوع این تصویب‌نامه مبنای اعمال معافیت مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور است.

 در گروه بانکی بانک مرکزی مجوز برگزاری مجمع بانک سرمایه را صادر و تصویب صورت‌جلسه را به منوط به رعایت اعمال ثبت‌های اصلاحی بیش از ۱/ ۱ هزار میلیارد تومانی کرد. مجمع «سمایه» در حالی برای تصویب صورت‌های مالی مربوط به ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۹۴ است که بانک مرکزی ۱۰ اردیبهشت سال گذشته مجوز برگزاری مجمع را صادر کرده بود اما امروز در کدال منتشر شد. طبق این مجوز، تصویب مفاد مجمع بانک سرمایه به شرط رعایت چند مورد از جمله اعمال ثبت‌های اصلاحی بیش از ۱/ ۱ هزار میلیارد تومانی و برگزاری مجمع فوق‌العاده به دلیل مشمول شدن ماده ۱۴۱ قانون تجارت خواهد بود.

 در گروه غذایی قند شیرین خراسان از تعدیل مثبت ۱۷۰ درصدی خبر داد و با توقف نماد روبه‌رو‌ شد. «قشرین» پیش‌بینی سود ۳۵۹ ریالی هر سهم سال مالی شهریور سال جاری را ۹۷۱ ریال افزایش داد اما در سه ماهه، ۲۰۳ ریال زیان محقق کرد. این شرکت علت تعدیل سود مثبت را ناشی از افزایش ۷۵ هزار تنی جذب چغندر نسبت به پیش‌بینی قبلی و درآمد غیرعملیاتی حاصل از فروش دو واحد آپارتمان واقع در طرح اعلام کرده است.در مجموع بازار روز گذشته بازاری منفی و بی‌رمق بود که در آن ارزش معاملات در بورس (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به ۹۵میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۹۸میلیارد تومان بالغ شد.