در بازار دیروز بلوک ۱۵/ ۴۸ درصدی سهام شرکت دوده صنعتی پارس از طرف شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به قیمت پایه هر سهم ۴۵۷۵ روانه میز فروش بورس تهران شد که در نهایت نتوانست برای آن مشتری بیابد.در گروه خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در سال آینده هیچ خودروسازی حق تحویل گرفتن حتی یک قطعه بی‌کیفیت و فاقد استاندارد را ندارد، در غیر این صورت، در مقابل آن خودروساز خواهم ایستاد. به گزارش «ایرنا» «محمد شریعتمداری» در محل شرکت ساپکو، با اشاره به اختصاص۳۲۰ هزار میلیارد ریال برای نوسازی صنایع کشور، ابراز امیدواری کرد که خودروسازان، به ویژه قطعه‌سازی از این فرصت استفاده کند.وی گفت: تک ستاره بودن چهار درصد خودروها و ۲ ستاره بودن ۵۳ درصد خودروهای کشور، راضی‌کننده و در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خودروسازان نیست.

شریعتمداری عمق بخشی به ساخت داخل بدون توجه به استاندارد را خیانت به مردم دانست و افزود: عمق ساخت داخل در صنعت خودرو، مهم‌ترین‌ مسوولیت اجتماعی این صنعت است اما تحقق آن، بدون توجه به استانداردها جایز نیست.وی با اشاره به تحقق ۹۸ درصدی برنامه ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در سال جاری، گفت: با این وجود رشد کیفی ۲/ ۵ درصدی خودروها نسبت به سال قبل، به هیچ عنوان راضی‌کننده نیست.وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: سهم خودروسازی از کل صنعت و کل ارزش افزوده کشور بین ۱۵ تا ۱۶ درصد است، همچنین ۱۸ درصد اشتغال صنعتی و ۵/ ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در این صنعت محقق می‌شود و به همین دلیل توجه به این صنعت واجب و لازم است.در همین حال مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: شرکت خودروسازی ایران خودرو، با ارائه سوخت استاندارد یورو ۵ در کشور، آماده عرضه محصولات خود با موتور و استاندارد یورو ۵ است.

در گروه تصفیه نفت شرکت پالایش نفت تبریز اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۹ ماه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۶ را حسابرسی نشده و با سرمایه ثبت شده معادل سه هزار و ۸۸۴ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال منتشر کرد. شرکت پالایش نفت تبریز با انتشار عملکرد ۹ ماه سال جاری خود اعلام کرد در دوره سه ماه سوم سال مالی جاری مبلغ سه هزار و ۴۴۶ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۸۸۷ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۱۸۴ درصد افزایش داشت. «شبریز» در دوره ۹ ماهه مشابه سال مالی قبل مبلغ ۳۱۲ ریال زیان به ازای هر سهم اختصاص داده بود. با کسر سود خالص از زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ دوهزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.در گروه بانکی دیروز اعلام شد قرارداد توسعه یکپارچه میدان‎های سپهر و جفیر میان شرکت ملی نفت ایران و گسترش انرژی پاسارگاد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی امضا می‎شود.

به گزارش «ایلنا»، قرارداد توسعه یکپارچه میدان‌های سپهر و جفیر به‌عنوان سومین قرارداد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی، فردا میان شرکت ملی نفت ایران و گسترش انرژی پاسارگاد امضا می‌شود. میدان‌های سپهر و جفیر در سال ۱۹۷۶میلادی با حفر چاه شماره یک جفیر کشف شده‌اند.این میدان‌ها در بخش شمال شرقی حوزه رسوبی دشت آبادان و در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز قرار گرفته‌اند. در نیمه دوم سال جاری، با مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته از سوی مدیریت‌های ذی‌ربط شرکت ملی نفت و شرکت‌های تابعه، ارتباط ساختاری مخازن این میدان‌ها و لزوم توسعه یکپارچه آنها درجهت حداکثر کردن ثروت ملی به اثبات رسید. در گروه شیمیایی دیروز شیمیایی  سینا خبر از فروش دفتر مرکزی و شناسایی ۲۵میلیارد ریال سود داد.

در گروه واسطه گری مالی سرمایه‌گذاری بهمن ۱۰۰ریال سود تقسیم کرد. در گروه تجهیزات، مدیریت تجهیزات نیروگاهی برای تغییر سال مالی خود به مجمع می‌رود. براساس اعلام این شرکت یکشنبه بیست‌وششم فروردین ماه شاهد برگزاری مجمع خواهد بود. درگروه غذایی نیز بیسکوئیت گرجی ساختمان خود را فروخته و ۱۷میلیارد ریال سود شناسایی کرد.درگروه دارویی زهراوی گزارش توجیهی هیات مدیره برای افزایش سرمایه را منتشر کرد. براساس این گزارش سرمایه شرکت ۱۵درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از کاهش نقدینگی به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز که در تاریخ ۲۸ بهمن ۹۶ به تصویب هیات‌‌‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف و کم رمق بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۹۲میلیارد تومان و در فرابورس با فروش اوراق منفعت دولتی به ۴هزار و ۴۰۷میلیارد تومان بالغ شد.