در بازار دیروز مهم‌ترین خبر در حاشیه بازار برگزاری کنفرانس سالانه بانکداری «دنیای اقتصاد» بود که در آن رئیس کل بانک مرکزی گفت: اما از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان اوراق سپرده ریالی فروخته شده است. رئیس کل بانک مرکزی همچنین از جبران هزینه‌های بانک‌ها در قبال انتشار گواهی سپرده ۲۰درصدی خبر داد.

دیروز همچنین در گروه بانک مدیرعامل بزرگ‌ترین‌ بانک پذیرفته شده در بازار سهام (بانک صادرات) به آخرین شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره «وبصادر» پاسخ داد و از شرایط امید بخش این نهاد پولی-بانکی خبر داد.حجت‌الله صیدی در حاشیه برگزاری مجمع روز شنبه بانک صادرات ایران که با موضوع انتخاب اعضای هیات مدیره، برگزار شده بود، گفت: شایعه ورشکستگی و به کاربردن این واژه، برای بزرگ‌ترین بانک بورسی با بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شعبه و باجه، ١۵٠٠ هزار میلیارد تومان دارایی، ٢٢ شعبه و سرپرستی بین‌المللی، ۴۵ میلیون کارت صادر شده و از همه مهم‌تر برند بسیار معتبر آن کارشناسی نیست و انطباقی با واقعیات ندارد. وی افزود: وضعیت «وبصادر» با این شایعات خیلی فاصله دارد و شرایط به هیچ عنوان نگران‌کننده نیست.

در گروه رایانه شرکت افرانت درباره عدم نیاز به تعدیل پیش‌بینی سود سال مالی ۹۶ شفاف‌سازی کرد.مدیر عامل شرکت افرانت در نامه‌ای خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی درباره عدم نیاز به تعدیل پیش‌بینی سود سال مالی ۹۶ شفاف‌سازی کرد. فریدون قاسم‌زاده اعلام کرده است: با توجه به کاهش هزینه‌های اداری و تشکیلاتی و هزینه‌های مالی نسبت به بودجه و همچنین تعدیل بهای تمام شده خدمات فروش رفته در پایان سال بر اساس قطعی شدن حساب‌های فیمابین با شرکت تامین‌کننده پهنای باند، سود پیش‌بینی شده سال ۹۶ و بودجه سال مالی مذکور به قوت خود باقی است.این شرکت همچنین اعلام کرده است: هزینه‌های عمومی و اداری پیش‌بینی شده برای ۳ ماهه اول سال مالی ۹۷ اصلاح شد.

در ادامه این نامه آمده است: علت اصلی کاهش درآمد پیش‌بینی شده در ۳ ماه اول سال ۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل، عدم پیش‌بینی فروش پهنای باند به شرکت ارتباطات سیار است، لازم به توضیح است که به دلیل حاشیه سود بسیار پایین فروش پهنای باند به شرکت مذکور، این کاهش درآمد تاثیری بر سودآوری شرکت نخواهد داشت.در گروه سیمانی شرکت سیمان قاین، برنامه افزایش سرمایه ۴۶۴ درصدی از دو محل سود انباشته و آورده را اعلام کرد. تامین مالی این شرکت سیمانی با اهداف رعایت قوانین بورس، اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج منابع مالی و جبران مخارج سرمایه‌ای گذشته اعمال می‌شود.در گروه خودرویی محورسازان ایران خودرو با وجود عدم تغییر سود با رشد ۱۰ درصدی قیمت بعد از بازگشایی نماد روبه‌رو‌ شد. خودروساز دیروز اعلام کرد تا تاریخ تنظیم این نامه، پیش‌بینی سود هر سهم در پایان سال ۹۶ بر اساس بودجه اعلام شده قبلی تغییری نداشته و افزایش قیمت سهام در روزهای اخیر ناشی از عملکرد شرکت نبوده است.

در گروه واسطه‌گری مالی مدیرعامل سرمایه‌گذاری صنعت بیمه از حل مشکل ثبت صورت جلسه مجمع سالانه در اداره ثبت شرکت‌ها و بازگشایی نماد در آینده‌ای نزدیک خبر داد. نماد سرمایه‌گذاری‌ صنعت بیمه از ۱۳ آذر به این سو متوقف بوده و به رغم برگزاری مجمع سالانه در ۱۸ آذر، بازگشایی نشده که ناشی از عدم ثبت صورت جلسه مجمع در اداره ثبت شرکت‌ها است.در این رابطه علی لطفی مدیرعامل این شرکت ۷۵ میلیارد تومانی حاضر در بورس از حل این مشکل خبر داد و به بورس پرس گفت: علت اصلی توقف نماد «وبیمه» ناشی از طولانی شدن فرآیند ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها بود که با مساعدت سازمان بورس در مراحل نهایی حل مشکل قرار دارد. وی ادامه داد: این موضوع با مسوولان سازمان بورس در میان گذاشته شده و قرار است امروز نامه‌ای ارسال شود. بنابراین انتظار می‌رود طی یکی، دو روز آینده نماد سرمایه‌گذاری صنعت بیمه باز شود.به گفته لطفی، در نامه ارسالی به سازمان بورس که در کدال منتشر خواهد شد، در مورد فرآیند طولانی ثبت صورت جلسه مجمع در اداره ثبت شرکت‌ها توضیح داده شده است.

در گروه دیگر واسطه‌گری‌های مالی نیز دیروز بورس کالای ایران در شرایطی با صف خرید روبه‌رو بود که براساس پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده درخصوص افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۳۵۰ میلیارد ریال (معادل ۵۰ درصد) از محل سود انباشته، سایر اندوخته‌ها به منظور الزام شرکت در اجرای مصوبه چهارصد و نهمین صورت‌جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار انجام خواهد گرفت.در گروه قندی شرکت قند لرستان اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۶ را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل ۲۴۰ میلیارد ریال منتشر کرد.«قلرست» در این دوره مبلغ ۱۷۰ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۶۸ درصد کاهش داشت.در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۳۳۲میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۳۴میلیارد تومان بالغ شد.