پرداخت یارانه نقدی به ثبت‌نام‌کنندگان جدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تلاش دولت برای ارائه یارانه مرحله سوم به افرادی که در مرحله جدید ثبت اطلاعات شماره حساب خود را به صورت دقیق و صحیح ارائه کرده‌اند، خبر داد. شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با «ایرنا» ‌افزود: تلاش می‌شود در صورتی که ایرادی در اطلاعات این خانوارها وجود نداشته باشد این مرحله از یارانه به آنها تعلق گیرد. وی اظهار کرد: مرحله سوم یارانه‌ها مشابه روال قبل در اختیار مردم قرار می‌گیرد . وزیر امور اقتصادی و دارایی بدون اعلام زمان دقیق پرداخت مرحله سوم یارانه‌ها ‌گفت: این مرحله نیز همانند دو مرحله قبلی انجام خواهد شد. گفتنی است،‌ پیش از این «بهروز مرادی» مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز سومین مرحله پرداخت نقدی یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار از نیمه دوم فروردین ماه سال ۹۰ خبر داده بود. وی ادامه داده بود، سایت refahi.ir از ۲۰ اسفند برای ثبت شماره حساب‌ها باز شده و هیچ محدودیتی برای وارد شدن به این سایت وجود ندارد.

همزمان با آغاز اصلاح قیمت‌ها که با اعلام رسمی رییس‌جمهور از ۲۸ آذرماه کلید خورد‌، یارانه‌های نقدی مرحله اول که پیش‌تر به صورت تدریجی به حساب سرپرستان خانوارها و به صورت استانی واریز شده بود‌، قابل برداشت شد و به این ترتیب همه کسانی که طی سال‌های ۸۷ تا ۸۹ در مراحل مختلف ثبت نام کرده و اطلاعات خود را ارائه کرده بودند، یارانه نقدی دریافت کردند. مبلغ یارانه نقدی هر دو ماه ۸۹ هزار تومان به ازای هر نفر بابت یارانه انرژی و نان پرداخت شد.

در همین حال یارانه نقدی مرحله دوم نیز مشابه رقم یارانه مرحله اول و برای دو ماه (اسفند و فروردین) در روزهای پایانی بهمن ماه واریز شد. پیش از این حسینی وزیر اقتصاد‌، پرداخت یارانه نقدی به صورت دوماهه را علاوه بر کاهش هزینه‌های اداری‌، در اختیار قرار گرفتن حجم قابل مدیریت شده‌تری از منابع برای خانوارها عنوان کرد.

با آغاز سال ۹۰ و نزدیک شدن به روزهای پایانی فروردین ماه‌، زمان واریز مرحله سوم یارانه نقدی به خانوارها نزدیک شده و به گفته وزیر اقتصاد در این مرحله کسانی که اخیرا ثبت نام کرده و ارائه مدرک کرده‌اند هم شامل دریافت یارانه نقدی خواهند بود. بر اساس این گزارش‌، تا مهر ماه سال ۱۳۸۹، فرم‌های اطلاعات اقتصادی برای دریافت یارانه نقدی از سوی ۶۸ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۷۵۸ نفر در قالب حدود ۲۰ میلیون خانوار تکمیل شد.