کنعانی بیانیه مشترک آمریکا و فرانسه علیه ایران را محکوم کرد

ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه ای در بعدازظهر روز دوشنبه، مفاد ضدایرانی این بیانیه را بی‌پایه و اساس و دارای اهداف و انگیزه‌های سیاسی و در ادامه سیاست‌های شکست‌خورده پیشین دانست.

خبر مرتبط
کنعانی آسان‌ترین روش برای توقف جنگ اسرائیل علیه غزه را اعلام کرد

سخنگوی وزارت خارجه تحریم کالاها و شرکت‌های اسرائیل را آسان‌ترین کار اما بسیار مؤثر درقبال بی‌عملی دولت‌ها و شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به توقف جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: همان‌طور که بارها گفته‌ایم، جمهوری اسلامی ایران به همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللی و بر اساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان پایبند است.

وی ادامه داد: نقش شناخته‌شده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان و مبارزه با گروه‌های تروریستی در راستای تقویت امنیت بین‌المللی غیرقابل‌انکار است ،همچنین از ابتدای منازعه اوکراین تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حمایت از حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بسیار مضحک است که حامیان رژیم کودک‌کُش اسرائیل که حدود ۱۵ هزار کودک و هزاران زن فلسطینی را طی ۸ ماه قتل عام و سلاخی کرده و نیز سرکوب کنندگان دانشجویان و شهروندان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل، به خود اجازه می‌دهند که به دیگران درس اخلاق و حقوق بشر دهند.

کنعانی افزود: به رئیس‌جمهور فرانسه توصیه می‌کنیم در چارچوب اظهارات اخیرش مبنی بر ضرورت تلاش اروپا برای عدم دنباله‌روی از ایالات متحده آمریکا به‌ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی، دنباله‌روی فرانسه از سیاست‌های خصمانه و ضدایرانی دولت آمریکا در قبال ایران را نیز اصلاح کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.