به گزارش «دنیای اقتصاد»، مناطق ۹ و ۱۰ به لحاظ جغرافیایی پایین‌تر از خیابان انقلاب واقع شده‌اند، محوری که شهر تهران را به دو نیمه شمال و جنوب تقسیم می‌کند. این دو منطقه به دلیل سطح قیمت مناسب از یکسو و نوسازی بافت‌های قدیمی در قالب آپارتمان‌های نقلی از سوی دیگر، همواره یکی از انتخاب‌های خانه اولی‌ها بوده است؛ به ویژه در شرایط کنونی که شماری از خانه اولی‌ها صرفا برای استفاده از تسهیلات خود در موعد مقرر ناگزیر به خرید آپارتمان متناسب با سطح بودجه فعلی خود هستند، هرچند ممکن است آن را برای سکونت انتخاب نکنند.

در این بین منطقه ۱۰ که در نیمه جنوبی هسته مرکزی شهر قرار دارد، پرتقاضاتر از منطقه ۹ است، طوری که در مهر و آبان امسال، چهارمین مقصد خریداران مسکن بوده است. میانگین قیمت مسکن در معاملات آبان ماه در منطقه ۱۰ حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار و در منطقه ۹ حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است و در مجموع بیش از ۴۳۰معامله مسکن در ماه گذشته در این دو منطقه انجام شد.

در حالی که میانگین قیمت مسکن در تهران ۱۲ میلیون و ۴۰۰هزار تومان است، در این دو منطقه به سادگی می‌توان آپارتمان نوساز زیر این سطح قیمتی جست‌وجو و خریداری کرد و این موضوع بر مزایای مناطق مذکور افزوده است. دسترسی قابل قبول به مرکز شهر نیز از دیگر امتیازهای این دو منطقه نسبت به سایر مناطق قیمت‌مناسب پایتخت است.

 

07-02