بنویسید جنارو بخوانید ژوانی!

  جنارو

زعفرانیه

رستوران ایتالیایی جنارو (ژوانی سابق) چهار شعبه تو تهران داره و یه زمانی شعبه مرزدارانش زبانزد شده بود و هرکی می‌خواست بگه رستوران خوب رفته و رستوران‌های خوب رو می‌شناسه، اسمی از ژوانی و استیک مرغش می‌برد! این رستوران برای کسایی که دوست دارن طعم غذاهای غیرایرانی رو بچشن، خیلی مناسبه. حتما یه بار امتحانش کنین چون به احتمال زیاد مشتری ثابتش می‌شین. چون غذاهای ایتالیایی رو یه جورایی ایرانیزه کرده که باب سلیقه ما شده و عموما هرکی رو دیدم رفته راضی برگشته. رستوران ژوانی زعفرانیه سال ۹۶ اسمش رو به جنارو تغییر داد (معمولا اینا برخی شعبه‌ها رو مستقل می‌کنن که یهو یه اتفاق واسه همه شعبه‌ها تکرار نشه، مثل پلمب شدن!). هر ۴ شعبه مرزداران، زعفرانیه، پاسداران و جنارو برگر تو جاهایی که اول کار افتتاح شدن فعال هستند و هیچ تغییر آدرسی برای هیچ شعبه‌ای اتفاق نیفتاده. شنیدم تو مرکز خرید کوروش هم شعبه زدن اما حقیقتا نرفتم و نمی‌دونم.

اگر بخوایم تخصصی به جنارو بپردازیم، باید بگم جنارو‌ زعفرانیه خیلی بهتر از شعبه پاسداران و مرزداران بود؛ یا حداقل طبق تجربه شخصیم می‌تونم بگم شعبه مرزداران که از نظر کیفیت غذا و از نظر محیط و پرسنل، یک شعبه معمولی و متوسط بود درحالی‌که شعبه زعفرانیه یک شعبه کاملا به دردبخور و آبرومند بود.

شعبه زعفرانیه یعنی همون جنارو محیط خوبی داره، قیمت‌ها خوبه، یعنی نه ارزونه و نه گرون. کیفیت غذا هم به‌نظرم پاستاشون خیلی خوب بود و سالاد سزارشون هم خوب بود. اینجا استیک هم داشتیم که یه کوه دورچین داشت و خدا وکیلی خیلی چسبید. یه پیش غذای گرم هم داشتیم، اما اسمش یادم نمی‌یاد، خامه داشت و گل‌کلم!

راستی ما فهمیدیم که جنارو صبحانه هم داره! از ساعت ۸ صبح تا بوق شب کار می‌کنن‌. حالا از کجا فهمیدم؟ بالای جنارو یک سالن زیبایی هم هست، برای عروسی برادرم رفته بودیم اونجا، دیدم سفارش دادن صبحونه و قهوه و ... براشون اومد! دم نهار هم ازشون چندتا منو خواستم، گفتن منوی جنارو آنقدر مفصله از تو همون انتخاب می‌کنید و همین‌طور هم بود. یعنی یه روز خوشمزه و خوشحال رو تو این سالن زیبایی با همکاری جنارو و سالن داشتیم که باحال بود. راستی سالن‌های زیبایی چه پیشرفت‌هایی کردن، تو این سالن یک پذیرایی‌ از ما می‌شد یک عزت و احترامی که آدم فکر می‌کرد اومده لانچ بیزینس کلاس یه هواپیمایی مهم! در کل من جنارو رو خیلی دوست دارم و تجربه خوبم تو سالن زیبایی معروف، خوب‌ترش هم کرد که به نظرم باید یه‌کم نظراتم رو تعدیل کنید خودتون، چون بخشی ازحس خوب من به سالن و برخورد اونا برمی‌گرده و نه جنارو، اما خب ذهن خاطرات رو قاطی می‌کنه.