این ارتقا قرار است در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴شهریور) در شبکه اصلی انجام شود.  به‌رغم رشد چشمگیر اتریوم بین‌ ماه ژوئن تا سپتامبر (شهریور)، اتر همچنان حدود ۷۰درصد پایین‌تر از اوج ۴۹۵۰ دلاری نوامبر ۲۰۲۱ خود معامله می‌شود و به همین خاطر، احتمال کاهش قیمت بیشتر همچنان وجود دارد. در ادامه سه دلیل ارائه خواهد شد که نشان می‌دهند احتمال کاهش بیشتر قیمت اتریوم حتی با وجود به‌‌‌‌‌‌‌‌روزرسانی مرج وجود دارد. در زمان نگارش خبر قیمت لحظه‌‌‌‌‌‌‌‌ای اتریوم ۱۵۴۹ دلار است.

فشار فروش احتمالی پس از انجام مرج اتریوم

بر اساس داده‌های Deribit که توسط پلتفرم تحلیلی گلسنود گردآوری شده است، تا قبل از به‌روز‌رسانی مرج پیش‌بینی اکثر معامله‌گران در مورد قیمت اتریوم صعودی است. بعضی معامله‌گران بازار آپشن‌اتریوم پیش‌بینی می‌کنند قیمت اتریوم تا زمان به‌روز‌رسانی مرج از سطوح کنونی ۱۵۴۰ دلار به ۲۲۰۰ دلار برسد.  شاخصی به‌نام «لبخند نوسانات ضمنی معاملات باز‌ بازار آپشن»، وجود دارد که دید معامله‌گران نسبت به بازار را مشخص می‌کند. این عبارت ترجمه عبارت انگلیسی «Options Implied Volatility Smile» است که به اختصار OIVS خوانده می‌شود. اندیکاتور OIVS، نوسانات ضمنی بازار آپشن را با استرایک‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف با توجه به تاریخ انقضای خاص خود نشان می‌دهد و دیدگاه معامله‌گران نسبت به بازار را مشخص می‌کند.

بر اساس این نمودار، حجم زیادی از تقاضا برای خرید قراردادهای کال در ‌ماه سپتامبر منقضی خواهد شد که با شیب رو به بالای لبخند شاخص OIVS مشخص است و این نشان می‌دهد معامله‌گران به پرداخت پریمیوم برای طولانی‌‌‌‌‌‌‌‌مدت برای محافظت از خود در مقابل ریزش احتمالی تمایل دارند.

 سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است به ریزش قیمت اتریوم پس از مرج منجر شود، رویدادهای کلان اقتصادی و فاکتورهای ماکرو و عمدتا سیاست‌های انقباضی فدرال‌رزرو است.  هفته گذشته جرمی پاول، رئیس فدرال‌رزرو از تعهد بانک مرکزی برای مهار تورم سخن گفت و خاطرنشان کرد این کار تا زمانی‌که تورم متوقف شود، ادامه خواهد داشت. به عبارت دیگر، احتمالا پاول و همکارانش در جلسه سیاستگذاری ‌ماه سپتامبر خود، نرخ بهره را ۵/ ۰ تا ۷۵/ ۰درصد دیگر افزایش خواهند داد.

 الگوی پرچم نزولی در چارت اتریوم

از دیدگاه تکنیکال، در نمودار هفتگی اتریوم الگویی شبیه به پرچم نزولی (Bear Flag) در حال تشکیل است. الگوی پرچم نزولی زمانی به‌وجود می‌آید که قیمت پس از ریزش شدید، در داخل کانال صعودی به سمت بالا تثبیت شود، پس از آن قیمت از کانال صعودی به سمت خط روند پایینی سقوط کرده و به اندازه طول روند نزولی قبلی خود (میله پرچم) کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌یابد.  قیمت اتریوم طی هفته قبل به خط پایینی کانال صعودی الگوی پرچم نزولی کاهش پیدا کرد. در این نقطه دو سرنوشت برای اتریوم محتمل است؛ قیمت ممکن است دوباره به سمت بالا برگردد و خط روند بالایی پرچم در حوالی مقاومت ۲۵۰۰ دلاری را آزمایش کند یا ممکن است خط روند پایینی پرچم را بشکند و ریزش شدیدی را تجربه کند.  با توجه به فاکتورهایی که بالاتر بررسی کردیم، خطر شکسته‌شدن خط روند کانال صعودی و کاهش بیشتر قیمت اتریوم در ‌ماه سپتامبر و پس از به‌‌‌‌‌‌‌‌روزرسانی مرج وجود دارد.