برترین کتاب های اقتصادی چاپ شده امسال _ معرفی برترین کتاب های اقتصادی 1403
رپرتاژ آگهی: اقتصاد یکی از حوزه‌های مهم در دنیای امروز است که پرداختن به آن می‌تواند توانایی شما را در کسب‌وکار و درک بهتر از اتفاقات در این حوزه بالا ببرد. درهرصورت داشتن توانایی در این زمینه یکی از الزامات هر کسب‌و‌کار سالم و پویا محسوب می‌شود که برای داشتن آن می‌توانید از کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته و پرداخته شده‌اند استفاده کنید.

بررسی مقوله اقتصاد از دید نویسندگان برجسته می‌تواند محدودیت‌های ذهنی شما را در این حوزه از بین ببرد. در این مقاله به بررسی بهترین کتاب‌های اقتصادی می‌پردازیم که می‌توانید به‌راحتی از محتوای آن استفاده کنید.

بررسی کتاب روانشناسی پول

این کتاب با استفاده از داستان‌های واقعی، نکات مهم و عملی در نحوه برخورد با پول و سرمایه‌گذاری توانسته به یکی از ‌بهترین کتاب‌های مالی و اقتصادی در دنیا تبدیل شود. برای خرید کتاب می‌توانید به‌راحتی به فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا سر زده و در کم‌ترین زمان کتاب مورد ‌نیاز خود را تهیه کنید.

این کتاب نوشته مورگان هاوزل است که با دیدگاه‌های جالب و نکات کاربردی مهمی، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی در حوزه اقتصاد و امور مالی محسوب می‌شود.

از این کتاب بیش از 2میلیون نسخه فروخته و به 49 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. کتاب از اهمیت بالایی در تاثیرگذاری برخوردار بوده و آن را در رده پرفروش‌ترین‌ها در دنیا قرار می‌دهد. نویسنده معتقد است که موفقیت‌های مالی شما بیشتر به نگرش و رفتارتان نسبت به پول مربوط می‌شود تا اطلاعات خامی که از اقتصاد دارید.

او همواره بر اهمیت سواد مالی، نقش شانس و تاثیر ترکیب در طول زمان برای رسیدن به موفقیت‌های مالی تاکید می‌کند. یکی دیگر از مطالب مهم که در این کتاب به‌آن پرداخته شده است نحوه ثروتمند شدن و ثروتمند ماندن است. در این قسمت هاوزن توضیح می‌دهد که چرا برخی افراد موفق به حفظ و نگه‌داری ثروت خود نمی‌شوند.

بررسی کتاب تحلیل بنیادی به زبان آدمیزاد

این کتاب را می‌توانید یک راهنمای جامع در تحلیل اصول بنیادی تلقی کنید. Fundamental Analysis For Dummies عنوان انگلیسی این کتاب برای افرادی که درزمینه اقتصادی بسیار مبتدی هستند نوشته شده است.

در این کتاب تمام منابع بنیادی اقتصادی را با زبانی ساده خواهید آموخت. با استفاده از این کتاب می‌توانید بدون نیاز به دانش قبلی، اصول سرمایه‌گذاری و تحلیل بنیادی را به‌خوبی درک کنید و برای ورود به بازار بورس آماده شوید. کتاب برای افرادی که سعی دارند اطلاعات پایه خود را برای ورود به بازار و سرمایه‌گذاری تقویت کنند بسیار ایده‌آل است.

بررسی کتاب سرمایه‌گذار هوشمند؛ اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

بررسی کتاب سرمایه‌گذار هوشمند؛ اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

کتاب اصول سرمایه‌گذاری که نوشته بنیامین گراهام است و یکی از کتاب‌های ارزشمند درزمینه سرمایه‌گذاری براساس ارزش ذاتی معرفی می‌شود. این کتاب به شرح نظریه‌های سرمایه‌گذاری‌های محافظه‌کارانه و کم‌ریسک پرداخته است. یکی از منابع مهم در سرمایه‌گذاری در جهان محسوب می‌شود که سرمایه‌گذاریانی مانند وارن بافت از آن الهام گرفته‌اند.

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند به اصول جدی در سرمایه‌گذاری می‌پردازد که این موارد شامل شناخت کامل کسب‌وکار مورد سرمایه‌گذاری، تمرکز بر سرمایه‌گذاری بلندمدت به‌جای خرید و فروش‌های سریع، شناخت مدیریت شرکت، انتخاب سرمایه‌گذاری‌ها براساس ارزش ذاتی آن‌ها نه محبوبیت‌شان، اتکا به تجربیات خود و همیشه سرمایه‌گذاری کردن با یک حاشیه امنیت می‌شود.

نویسنده تجربه‌های سرمایه‌گذاری خود را که 1930 در آمریکا انجام داده در این کتاب با مخاطبان به‌اشتراک گذاشته است. این کتاب بهترین انتخاب برای افرادی است که به‌دنبال یادگیری اصول سرمایه‌گذاری هستند. فصل‌های این کتاب شامل تفاوت سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی، سرمایه‌گذار و تورم، یکصد سال تاریخچه بازار سهام، و انتخاب سهام برای سرمایه‌گذار تدافعی و تحلیل‌گر می‌شود.

بررسی کتاب سرمایه‌گذاری در کدام بازار؟

بررسی کتاب سرمایه‌گذاری در کدام بازار؟

این کتاب نوشته دبورا اوون و رابین گریفیس است که درارتباط با شناخت تئوری چرخه برای پیش‌بینی بازارهایی که از تغییرات چشم‌انداز اقتصادی بهره خواهند برده است. این کتاب به‌دنبال پیش‌بینی بازارها نیست بلکه هدف اصلی آن شناسایی بهتر روندها معرفی می‌شود. نویسنده‌های کتاب برای تشریح اطلاعات خود بازار را به یک ورزشکار تشبیه کرده است که چطور پس‌از کسب موفقیت و بردن جوایز سراغ اهداف بعدی می‌رود.

به‌طور کلی این کتاب به بررسی بنیادی فنی بازار می‌پردازد و در کنار این، تاکید بسیار روی چرخه اقتصاد دارد. نویسندگان معتقد هستند که بازار سهام، عملکردی مستقل از تحولات سریع اقتصاد دارد و در واقع مانند یک ماشین زمان، حدود 6 ماه از تحولات اقتصادی جلوتر است‌. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به‌دنبال درک عمیق از نحوه عملکرد بازارهای مالی هستید خرید و مطالعه این کتاب می‌تواند کمک شایانی در این زمینه برای شما داشته باشد.

بررسی کتاب گشت تصادفی در وال استریت

اگر دنبال یک اثر کلاسیک در دنیای اقتصاد هستید حتما کتاب گشت تصادفی در وال استریت را مطالعه کنید. کتاب نوشته برتون مالکیل است که در سال 1973 منتشر شد. به‌عنوان یکی از کتاب‌های پرطرفدار درزمینه اقتصاد شناخته می‌شود. با مطالعه این کتاب درک خواهید کرد که چطور تغییرات قیمت سهام می‌تواند به‌اندازه پرتاب یک سکه تصادفی باشد.

در واقع مالکیل در این کتاب توسط آزمایش‌ها نظریه گشت تصادفی را مطرح می‌کند. او ثابت می‌کند که تحلیل تکنیکال و بنیادی برای پیش‌بینی حرکات بازار امکان‌پذیر نیست و زمان و منابعی که برای این ‌کار صرف می‌شود به‌احتمال بسیار بالا بی‌ثمر خواهد بود. یکی از راه‌کارهایی که مایکل در این مسیر پیشنهاد می‌دهد استفاده از استراتژی بخر و نگه‌دار است که توصیه می‌کند آن را در بلندمدت دنبال کنید.

او تاکید دارد که این رویکرد بهترین روش برای موفقیت در سرمایه‌گذاری است. این روزها استفاده از نظریه گشت تصادفی توسط برخی از سرمایه‌گذاران متداول است. این کتاب برای افرادی که به‌دنبال یک دیدگاه عمیق‌تر و متفاوت در مورد سرمایه‌گذاری هستند می‌تواند بسیار مناسب و ایده‌آل باشد.

جمع‌بندی

برای داشتن انتخابی بهتر در کتاب‌های سرمایه‌گذاری و مالی نیاز به نظریه‌های فردی خود دارید. مطالعه هرکدام از کتاب‌های گشت تصادفی در وال استریت نوشته برتون مالکیل، روانشناسی پول، تحلیل بنیادی به زبان آدمیزاد، سرمایه‌گذار هوشمند؛ اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی و سرمایه‌گذاری در کدام بازار؟ هرکدام به فلسفه و رویکردهای متفاوت در این زمینه می‌پردازند.

تجربه و شناخت‌های شخصی شما از بازارهای در استفاده و انتخاب این دیدگاه‌ها بسیار موثر هستند. اما می‌توان این‌گونه هم نتیجه گرفت که استفاده از هرکدام از این کتاب‌ها می‌تواند دید گسترده‌تری به اقتصاد و مدیریت مالی به شما دهد. با مراجعه به فروشگاه دیجی‌کالا می‌توانید تمام این محصولات را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.