بادام زمینی را با پوست بخریم یا بدون پوست؟

رپرتاژ آگهی: بادام زمینی یکی از خوراکی‌های خوشمزه و پرطرفدار است که خواص بی‌شماری برای سلامتی بدن دارد. این آجیل به‌علت پوسته خود یک دانه خوراکی مربوط به حبوبات و لوبیا است که در غلافی قرار دارد و در زیر زمین رشد می‌کند. بادام زمینی حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های سالم و سایر ترکیبات است که قادر است به شما در پیشگیری و جلوگیری از خطر مبتلاشدن به بیماری‌های مزمن کمک کند.

بسیاری از افراد از خواص پوست بادام زمینی غافل بوده و در مورد خرید این محصول به‌صورت پوست‌کنده یا پوست‌نکنده در شک هستند. در این مقاله قصد داریم به خواص بادام زمینی با پوست بپردازیم تا بتوانید تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید.

خواص پوست بادام زمینی

بادام زمینی یک ماده غذایی و یک منبع عالی تغذیه سالم برای تمام سنین است. پوست این آجیل یکی از منابعی است که می‌توان با کمک آن مجموعه‌ای از پلی‌فنول‌ها را به‌دست آورد که کمک بسیار و مثبتی به سلامتی ما می‌کند. پیشنهاد می‌شود بادام زمینی را در حدود ۱۰ دقیقه در فر حرارت دهید تا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پوست آن افزایش پیدا کند.

درصورتی‌که دوست دارید می‌توانید، پوست بادام زمینی که برشته شده است را جهت افزودن به سایر مواد غذایی مثل اسموتی یا سوپ استفاده کنید. شما با این کار فیبر موارد غذایی خود را افزایش می‌دهید و به سلامتی خود کمک شایانی می‌کنید. به‌علاوه، قیمت بادام زمینی بسیار مناسب است که موجب مصرف بیشتر این آجیل شده است.

به‌علاوه، پوست بادام زمینی شامل ترکیبات زیست فعال مانند آنتی‌اکسیدان‌هایی است که جهت خنثی کردن مولکول‌های آسیب‌رسان به نام رادیکال‌های آزاد که در بدن وجود دارند، کمک می‌کند. پوست بادام زمینی در واقع، دارای سطوح فعال آنتی‌اکسیدانی به اندازه پوست انگور، چای سبز و دیگر منابع موجود است.

به‌صورت کلی، اگر بادام زمینی خود را همراه با پوست مصرف کنید، به میزان بیشتری از ریزمغذی‌ها برخوردار خواهید بود و در مقایسه با نوع پاک‌شده و بدون پوست، دارای خاصیت و مزایای بیشتری است. همچنین، در بادام زمینی بوداده، مقدار اسید‌های مفید افزایش می‌یابد و آنتی‌اکسیدان آن به مقدار ۲۲درصد بیشتر می‌شود.

خواص بادام زمینی

خواص بادام زمینی

بادام زمینی جزء یکی از اشتها آورترین تنقلات محسوب می‌شود و به همین علت محصولات متنوعی از محصولات آن به بازار عرضه می‌شود. متخصصان تغذیه، مصرف این محصول را به ورزشکاران، بدنسازان و کسانی که زیر وزن طبیعی خود هستند بسیار پیشنهاد می‌کنند. در اینجا به خواص بی‌شمار بادام زمینی اشاره می‌کنیم.

خواص درمانی بادام زمینی

بادام زمینی شامل مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان پلی‌فنول که اولین نوع آن اسید پی‌کوماریک نام دارد. متخصصان تغذیه ‌توصیه می‌کنند که اگر بادام زمینی را همراه با پوست استفاده کنید، خواص بیشتری را به بدن خود می‌رسانید و برای شما مفیدتر خواهد بود. میزان آنتی‌اکسیدان موجود در این محصول حتی از یک‌سری میوه‌ها مثل تمشک و توت‌فرنگی نیز بیشتر است.

یک چهارم فنجان بادام زمینی به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، چربی اشباع‌نشده دارد. این محصول، بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی است و سپس به سایر مناطق جهان منتقل شده است.

این آجیل سرشار از چربی مفید و پروتئین بوده و مانند سایر حبوبات، با استفاده از باکتری‌های تثبیت‌کننده نیتروژن خود به میزان نیتروژن خاک می‌افزاید. بنابراین، این محصول یک محصول غنی‌کننده خاک نیز محسوب شده و بسیار ارزشمند است.

خواص تغذیه‌ای بادام زمینی

مغز بادام زمینی بسیار مغذی است، چراکه شامل ۴۴ تا ۵۴درصد چربی است. پروتئین این ماده، ۲.۷ برابر از گوشت گاو و حدود ۱۶ برابر از شیر بیشتر بوده؛ اما ارزش بیولوژیکی بادام زمینی از پروتئین حیوانی کمتر است چون چند مورد از آمینواسید‌های ضروری را ندارد.

اما به‌صورت کلی ۹۰درصد آن بدون هیچ مشکلی هضم می‌شود. به‌علاوه، بادام زمینی کربوهیدرات‌های متعدد ازجمله ۳درصد فیبر دارد و همچنین نشاسته و ساکارز، بیشتر کربوهیدرات‌های این آجیل را تشکیل می‌دهند که دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند. بادام زمینی حاوی موادی مثل روی، پتاسیم، فسفر، و منیزیم است. به‌علاوه، ویتامین‌های E کمپلکس، ب، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک را نیز دارا است.

بادام زمینی به این دلیل که دارای روغن زیادی است، از آن برای تولید آب‌نبات، کره بادام زمینی و تنقلات استفاده می‌شود. همچنین این محصول به‌عنوان یک رقیق‌کننده برای سوپ‌ها، دسرها، محصولات گوشتی و موارد دیگری از این دست قابل استفاده است.

دیگر خواص بادام زمینی

  • بادام زمینی شامل مقادیر بسیار زیادی نیاسین است که به محفاظت در برابر بیماری آلزایمر، ترمیم آسیب‌های سلولی و سایر مشکلات ذهنی که در اثر بالارفتن سن به‌وجود می‌آیند، کمک می‌کند.

  • بادام زمینی همچنین، منبعی غنی از ویتامین E است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند و خطر مبتلاشدن به سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد. به‌علاوه، این محصول مقدار بسیار زیادی آهن دارد که برای اصلاح و بهبود کارکرد گلبول‌های قرمز خون بسیار ضروری و مفید است.

  • بادام زمینی سرشار از کلسیم است که موجب سلامت بیشتر استخوان‌ها می‌شود. همچنین، حاوی مقادیر زیادی از بیوفلاونوئیدها است که تا ۳۰درصد به بهبود جریان خون در مغز کمک می‌کند و به این ترتیب، خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

  • با اضافه کردن مقدار کمی بادام زمینی به برنامه غذایی روزانه، تا ۱۴درصد موجب کاهش کلسترول خون خود می‌شوید.

  • بادام زمینی شامل مقادیر زیادی فیبر خوراکی است که موجب می‌شود خطر مبتلاشدن به سرطان روده کاهش پیدا کند و در عین حال این آجیل و خوارکی خوش‌طعم، باعث تشدید رشد هورمون‌های مردانه و زنانه می‌شود

  • همچنین بادام زمینی به‌علت سرشار بودن از چربی‌های مفید و غیراشباع، یکی از خوارکی‌های مفید و دوستدار قلب محسوب می‌شود. روغن موجود در این ماده غذایی از نوع چربی‌هایی است که در رژیم‌های مدیترانه‌ای، مصرف آن را توصیه می‌کنند و تا حدود ۲۱درصد، احتمال بروز ریسک بیماری قلبی را در فرد کاهش می‌دهد.

بادام زمینی

جمع‌بندی

بادام زمینی ازجمله خوراکی‌های خوشمزه و مفید است که خرید آن چه با پوست چه بدون پوست، برای بدن انسان مزایای بسیاری دارد و توصیه می‌شود از آن‌ حتما استفاده کنید. به ازای هر یک کیلوگرم از بادام زمینی، ۳۵ تا ۴۵ گرم پوست تولید می‌شود و اغلب به رنگ صورتی یا قرمز است. مصرف این ماده برای انسان ارزش غذایی بالایی دارد و بهتر است از آن استفاده شود.

در این مقاله از دیجی‌کالا آموختیم که مصرف بادام زمینی در هر 2 شکل با پوست و بدون بسیار ضروری و مفید است و بهتر است آن را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید تا از خواص سرشار بادام زمینی مثل چربی‌ها، پروتئین و دیگر مزایای آن برخوردار شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.