الأزهر جنایت شب گذشته اسرائیل را به شدت محکوم کرد

الأزهر مصر در بیانیه‌ای جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن چادرهای آوارگان فلسطینی شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

خبر مرتبط
واکنش جدی حماس به جنایت جدید اسرائیل/ در هیچ مذاکره‌ای شرکت نخواهیم کرد

حماس اعلام کرد که این جنبش پس از جنایت شب گذشته اسرائیل در رفح، در هیچ مذاکره‌ای شرکت نمی‌کند.

در این بیانیه آمده است: از جامعه جهانی می‌خواهیم موضعی در خصوص اجرای تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری به ویژه درباره توقف تجاوزات علیه رفح و بازگشایی گذرگاه رفح اتخاذ کند.

الأزهر همچنین مقاومت ملت شجاع فلسطین را ستود و تأکید کرد که این ملت شجاعت خود در دفاع از سرزمینش را به دنیا ثابت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دستکم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و دهها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌ای جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جوبایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.