فراخوان گروه‌های فلسطینی درباره رفح و غزه

کمیته پیگیری احزاب ملی و اسلامی که اکثریت گروه‌های مقاومت فلسطین را شامل می‌شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل با موافقت هم‌پیمانان و حامیانش اجرای طرح خود برای حمله به رفح را آغاز کرد.

خبر مرتبط
حماس فراخوان داد/ به اعتصاب عمومی متعهد شوید

جنبش حماس خواستار اعتصاب عمومی در روز یکشنبه در کرانه باختری شد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر گذرگاه‌های مرزی را بسته و امداد و کمک‌های بشردوستانه را بر روی اهالی نوار غزه قطع کرده و تمام مناطقی را که پناهگاه هستند هدف قرار داده است و به همین دلیل ملت ما در نوار غزه با بزرگترین فاجعه و نسل‌کشی مواجه هستند.

گروه‌های فلسطینی همچنین  بر حمایت کامل خود از مقاومت فلسطین تاکید کردند و از آنها خواستند تا هر کاری که لازم است برای مقابله با نیروهای رژیم اشغالگر و حفاظت از ملت فلسطین انجام دهند.

خبر مرتبط
فوری/ حماس فراخوان داد+ جزئیات مهم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از ملت فلسطین خواست از امروز جمعه تا دوشنبه آینده به مسجدالاقصی آمده و در آن تجمع و تحصن کنند.

این گروه‌ها همچنین رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را مسئول کامل فاجعه انسانی در رفح دانستند.

در این بیانیه از کشورهای عربی و اسلامی، نهادها و ارگان‌های بین‌المللی خواسته شده است تا گذرگاه‌ها و به‌ویژه گذرگاه رفح را باز کرده و طبق سازوکارهای قبلی، کمک‌های امدادی و بشردوستانه را وارد نوار غزه کنند.

گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در ادامه بیانیه خود از اعراب، مسلمانان و آزادگان جهان خواستند تا در تمامی پایتخت‌ها، شهرها، میادین و دانشگاه‌ها علیه نسل کشی و فاجعه انسانی در رفح راهپیمایی، تظاهرات و تحصن برگزار کنند.

در این بیانیه آمده است که اشغال گذرگاه مرزی رفح که تحت حاکمیت مصر و فلسطین است، نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی و تهدیدی برای امنیت ملی اعراب و به طور خاص امنیت ملی مصر است.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان در دویست و هجدهمین روز جنگ، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد.

رژیم اشغالگر پس از آنکه سه‌شنبه هفته گذشته گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمین اصلی در نوار غزه که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد را بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.