بازگشت شهردار اسبق در قامت استاندار

وزیر کشور افزود: رئیس جمهور بر این باورند که با یک تفکر و گروه نمی‌توان کشور را اداره کرد زیرا ایران برای همه است و همگان بایستی دست‌به‌دست هم بدهند تا در پرتو وفاق ملی، کشور را بسازیم.

وی هشدار داد: دشمنان در کمین کشور ما هستند و بدون تحصیل وفاق ملی، بر مشکلات فائق نخواهیم آمد.

به گفته وی، «جمالی نژاد» استاندار جدید اصفهان همه مراحل مدیریتی را با پشتوانه دانش، تلاش و تجربه خود طی کرده است ازاین‌رو برای استان اصفهان آزمون‌وخطا نکردیم و فردی باتجربه و متخصص را به‌عنوان استاندار این استان برگزیدیم.

وزیر کشور تصریح کرد: انتصاب «جمالی نژاد» به‌عنوان استاندار برای من سخت بود زیرا با این انتخاب، همکار خود را در وزارت کشور از دست می‌دادم اما با توجه به اینکه وی رتبه نخست را در بین سایر گزینه‌ها برای تصدی استانداری اصفهان به دست آورده و با رویکردهای دولت وفاق ملی نزدیک بود، این موضوع را پذیرفتم.

مومنی خاطرنشان کرد: استان اصفهان مهد علمای بزرگ، علم، فرهنگ، تمدن و هنر است و همواره یکی از ستون‌های یکپارچه انسجام ملی در کشور بوده است.

وزیر کشور ، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم اصفهان را کم‌آبی اعلام کرد و افزود: این مساله ناشی از اشتباهات گذشته است ازاین‌رو مدیریت صحیح آب در این منطقه را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: اصفهان برای اصفهان نیست بلکه برای همه ایران است و قول می‌دهیم تا در دولت چهاردهم پیگیر موضوع آب این دیار باشیم.

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور هم در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان که روز شنبه برگزار شد در حضور مسوولان ملی و استانی از طیف‌های مختلف سیاسی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام به‌ویژه شهیدان جبهه مقاومت، اظهار کرد: حضور بزرگان جبهه اصلاحات و اصولگرایی استان اصفهان در این جلسه موجب خرسندی است، همه ما چه اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالی در یک کشتی نشسته‌ایم؛ امروز زاینده‌رود خشک، فرونشست زمین و آلودگی هوا در اصفهان همه را آزار می‌دهد.

همه خادم مردم هستیم

معاون راهبردی رئیس جمهور  در همین رویداد که با حضور وزیر کشور، امام‌جمعه اصفهان ، استانداران سابق و جدید در کنار فعالان سیاسی اصلاح‌طلب برگزار می‌شد تصریح کرد: وضعیت بد معیشت مردم، اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد و این وفاق است که باید تمرین کنیم و اعتقاددارم انتخاب دکتر جمالی نژاد به‌عنوان استاندار اصفهان، اقدام خوبی است تا ما وفاق را تمرین کنیم.

وی ادامه داد: مردم ایران عزیز و استان اصفهان حق زیادی بر گردن ما دارند و بر همین اساس باید به آن‌ها خدمت کنیم چراکه ما خادم هستیم.

ظریف با اشاره به اینکه در برگه‌های استخدام ما نوشته‌شده «مستخدم» که به معنای خدمتگزار است، افزود: امام راحل فرمودند «مردم ولی‌نعمتان ما هستند» و باید این را باید باور کنیم که ما صاحب‌اختیار نیستم و این مردم هستند که صاحب‌اختیارند.

ظریف با تاکید بر اینکه باید به مردم خدمت کنیم، افزود: باور داشته باشیم که مردم ایران در ۴۵ سال گذشته با ایستادگی و مقاومت در برابر همه سختی‌ها، مشکلات و تحریم‌ها، از کشور خود حمایت کرده و پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی گفت: هزاران سال است که مردم این سرزمین در برابر تهاجمات خارجی ایستادگی و مقاومت کرده‌اند تا نام ایران را حفظ کنند، به‌نحوی‌که هر کس به این کشور هجمه کرده در میان مردم تحلیل رفته و حذف‌شده است.

معاون راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به همین دلیل به این مردم خیلی بدهکاریم، افزود: راه‌حل همه مشکلات نزد مردم است و آن‌ها بهتر از ما مشکلات را می‌دانند، لذا باید طرف مشورت ما باشند تا ابتدا مشکلات را بشناسیم و سپس (با یافتن راهکار)برای حل آن اقدام کنیم.

ظریف اظهار‌کرد: نباید منتظر رسیدن دستور از تهران باشیم چراکه دستور از جانب مردم صادر می‌شود و باید آن‌ها را باور کنیم که عامل اصلی حفظ و دوام ما هستند.

وی ادامه داد: اگر مردم را باور کنیم به‌طورقطع آینده بهتری برای خود و کشور خواهیم ساخت چراکه مردم این کشور مستحق بهترین‌ها هستند و بدانیم که با باور مردم، آینده بهتری برای همگی رقم خواهد خورد.

محوری پایین_1 copy

همه باهم در مقابل  جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی

معاون راهبردی رئیس جمهور همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، خاطرنشان کرد: اسراییل هرروز جنایت کرده و مردم بی‌گناه لبنان و غزه را به خاک و خون می‌کشد، صهیونیست‌ها ۸۵ تن بمب بر سر مردم بی‌گناه لبنان می‌ریزند تا عزیزان ما «سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان» را به شهادت برسانند. وی تاکید کرد: در این روزگار نیاز داریم کنار هم و باهم باشیم و باهم مشکلات را حل کنیم.

حل مشکلات در سایه وفاق

معاون رئیس جمهور در ادامه بابیان اینکه همه کشور ایران از بی‌آبی رنج می‌برد ، تصریح کرد: باید همگی در کنار هم باشیم تا این مشکلات را حل کنیم، زاینده‌رود خشک، فرونشست زمین و آلودگی هوا در اصفهان برای همه مردم ایران آزاردهنده است و ما باید در سایه همدلی و وفاق و باور توان ملت، برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم.

ظریف با آرزوی موفقیت برای دکتر جمالی نژاد استاندار جدید اصفهان و تاکید بر بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها اعم از اصلاح‌طلب و غیر اصلاح‌طلب، بانوان و جوانان برای حل مسائل و مشکلات استان ، اظهار امیدواری کرد با به‌کارگیری مدیران جوان روح تازه‌ای به این شهر، این استان و کشور داده شود.

هم‌قسم برای توسعه و آبادانی اصفهان

همچنین در رویداد یادشده، مهدی جمالی نژاد که این بار در قامت استاندار  جدید اصفهان حضور داشت، ضمن قدردانی از دولت چهاردهم و حمایت‌های مسوولان و مردم اصفهان، گفت: برای من ارزشمند است که همه برای توسعه و آبادانی اصفهان هم‌قسم شویم.

استاندار اصفهان گفت: مساله محوری، مشارکت مردمی و پیگیری تا رسیدن به نتیجه سه رویکرد نماینده دولت در اصفهان است.

وی افزود: تنها در مسائل امروز متوقف نمی‌شویم و با نگاهی جامع به آینده نیز می‌اندیشیم، همچنین مشارکت‌جویی را نیز سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم زیرا هیچ مشکلی بدون حضور مردم قابل‌حل نیست.

جمالی نژاد بار دیگر بر هم‌قسم شدن همه مسوولان و  افراد موثر استان تاکید کرد و افزود: مداومت و پیگیری را نیز فراموش نخواهیم کرد و اسیر گزارش‌های بی‌ثمر نمی‌شویم. وی با اشاره به اینکه کارها را تا حصول نتیجه دنبال می‌کنیم و میانه راه جا نمی‌زنیم عنوان کرد: حتی اگر یک موضوع و چالش استان رفع شد در همان نقطه متوقف نمی‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: گروه مدیریتی ما بایستی عالمانه حرکت و خود را مستمر نقد کند و این رویکرد را در سال‌های گذشته همواره رعایت کرده‌ایم.

استاندار اصفهان گفت: نه از حقوق خود کوتاه می‌آییم و نه به حقوق دیگران تعرض می‌کنیم، نه اجازه می‌دهیم به اصفهان ظلم شود و نه به سایر استان‌ها و مردم کشور ظلم می‌کنیم.

جمالی نژاد افزود: به اختلافات فرصت سوز درون و برون‌استانی پشت می‌کنیم و برمدار وفاق ملی حرکت خواهیم کرد.