این نمایشگاه که به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای نمایشگاهی در سطح منطقه و ایران شناخته می‌شود و صنایع برتر حوزه صنعت دام، طیور و آبزیان را در بر می‌گیرد. ایران پلکس طی ۲۲ سال گذشته شاهد رشدی چشمگیر در تمامی‌ شاخص ها بوده است. به هر روی بیست و سومین نمایشگاه دام ،طیور و صنایع وابسته در حالی شروع به کار می‌کند که تعداد شرکت‌کنندگان و فضای تحت پوشش نمایشگاه دام و طیور تهران در طول ۱۵ سال گذشته نشان می‌دهد که این روند رو به افزایش بوده است.متاسفانه اطلاعاتی از ۷ دوره اول برگزاری این نمایشگاه در دسترس نیست، اما آنطور که بررسی های به عمل آمده نشان می‌دهند هشتمین دوره نمایشگاه صنعت دام و طیور در سال ۱۳۸۸، با حضور ۱۱ شرکت خارجی و ۲۹۰ شرکت داخلی در فضایی بالغ بر ۱۱ هزار مترمربع برگزار شده است  و در سال‌های بعد شاهد افزایش مستمر تعداد شرکت‌کنندگان و فضای نمایشگاهی بودیم. به طوری که در سال ۱۳۹۵ این اعداد به ۴۲۸ شرکت داخلی، ۱۹ شرکت خارجی و ۲۴ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی رسید.

در ادامه جزییات بیشتری از روند فعالیت این رویداد در ۱۵ سال گذشته ارائه خواهیم کرد:

رشد چشمگیر در ۱۵ سال

آن‌طور که بررسی های به عمل آمده نشان می‌دهند در سال ۱۳۸۸، این رویداد با حضور ۱۱ شرکت خارجی و ۲۹۰ شرکت داخلی در فضایی بیش‌از ۱۱ هزار مترمربع برگزار شده است.

نهمین دوره برگزاری نمایشگاه (سال ۱۳۸۹) با حضور ۱۴ شرکت خارجی و ۲۵۰ شرکت داخلی در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع برگزار و در سال ۱۳۹۰ با رشدی فزاینده و با حضور ۱۵ شرکت خارجی، ۳۳۸ شرکت داخلی و با ۴ هزار و هفتصد مترمربع افزایش فضا نسبت به دوره قبلی در مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ متر برگزار شده است.  با اینکه دوره یازدهم این نمایشگاه از نظر فضای تحت پوشش با افتی حدودا ۳ هزارمتری مواجه و در فضایی بالغ بر ۱۳۵۰۰ مترمربع و با حضور ۲۵۹ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی به کار خود پایان داد، اما این رویداد در سال دوازدهم (سال ۱۳۹۲) با افزایشی بیش از ۶۰۰۰ متری در مساحتی حدود ۱۹۶۰۰ مترمربع برگزار شد. در این دوره از برگزاری نمایشگاه ۳۵۱ شرکت داخلی و ۱۰ شرکت خارجی حضور داشتند.

روند رو به رشد این رویداد در سال ۱۳۹۳ و برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و صنایع وابسته ادامه داشت و این رویداد در فضایی بالغ بر ۲۲۵۱۳ مترمربع و با حضور ۴۰۳ شرکت داخلی و ۱۹ شرکت خارجی برگزار شد.

چهاردهمین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور در سال ۱۳۹۴ نیز بدون تغییر محسوسی نسبت به دوره قبلی آن با حضور ۴۰۰ شرکت داخلی و ۱۷ شرکت خارجی در فضای ۲۱۵۰۰ مترمربع برگزار شد.  پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته را می‌توان نقطه اوج برگزاری این رویداد دانست. در این دوره از برگزاری این نمایشگاه تخصصی ۴۲۸ شرکت داخلی به همراه ۱۹ شرکت خارجی در فضایی بالغ بر ۲۴هزار متر مربع آخرین دستاوردها و خدمات خود را به نمایش گذاشتند.  دور بعدی این نمایشگاه در سال ۱۳۹۶ با حضور ۳۹۵ شرکت داخلی و ۱۶ شرکت خارجی در فضایی بیش از ۲۲۵۰۰ متر برگزار شد.  هفدهمین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور در سال ۱۳۹۷ با افتی تقریبی در فضای برگزاری و تعداد مشارکت‌کنندگان با حضور ۲۸۰ شرکت داخلی و ۱۰ شرکت خارجی در فضایی بالغ بر ۲۰هزار مترمربع برگزار شد.

هجدهمین دوره این نمایشگاه در سال ۱۳۹۸ برگزار شد. این رویداد هم با حضور ۳۲۵ شرکت داخلی و ۹ شرکت خارجی برگزار شد.

ضربه شیوع ویروس کرونا به نمایشگاه دام و طیور

با شیوع ویروس کرونا در کشور و ممنوعیت برگزاری رویدادهای نمایشگاهی، کیفیت برگزاری نوزدهمین و بیستمین دوره برگزاری این نمایشگاه تحت تاثیر قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات به دست آمده در نوزدهمین دوره این رویداد ۱۰۹ شرکت داخلی به همراه ۲ شرکت خارجی در فضایی بالغ بر ۷ هزار مترمربع و بیستمین دوره این نمایشگاه با حضور ۱۶۱ شرکت داخلی و ۳ شرکت خارجی در فضایی بالغ بر ۱۱ هزار مترمربع برگزار شد.  پس از کنترل پاندمی‌ کرونا در سال ۱۴۰۱ و آغاز به کار مجدد فعالیت نمایشگاه‌ها در سطح کشور و آن‌طور که انتظار می‌رفت برگزاری نمایشگاه دام و طیور با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد و بیست و یکمین دوره برگزاری این رویداد با حضور ۲۷۹ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی در فضایی بالغ بر بیش از ۲۲ هزار مترمربع برگزار شد.

سال گذشته بیست و دومین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته با حضور ۲۶۷ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت خارجی در فضایی بالغ بر ۲۱۸۰۰ مترمربع برگزار شد.

استقبال بی نظیر از بیست و سومین دوره نمایشگاه

بیست و سومین دوره این رویداد نیز از ۳۰ تیر تا ۲ مرداد سال جاری در ۱۲ سالن نمایشگاه تهران برگزار خواهد شد.

در این دوره از برگزاری نمایشگاه دام و طیور، ۳ کشور به صورت پاویون و ۱۴ نماینده شرکت‌های خارجی در این رویداد حضور دارند. ۴۰۰ شرکت داخلی نیز در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و خدمات خود به نمایش خواهند گذاشت.