مدیریت استراتژیک منابع انسانی با دور‌اندیشی فراگیر، نوآوری و تحول سازمان یافته در تأمین منابع انسانی توانمند، پرورش و بهسازی آن، تأمین کیفیت زندگی قابل قبول کاری و بالاخره بکارگیری بجا و مؤثر این منبع استراتژیک از طریق شناخت و اعمال جنبه‌های تأثیر‌پذیری و تأثیرگذاری محیط درون و برون سازمانی در راستای تبیین استراتژی‌ها به منظور تحقق رسالت و اهداف بانک اقدام می‌کند. ما بر این باوریم سرمایه‌گذاری بانک برای کارکنان خود در افزایش مهارت، دانش و انگیزه، مسیر رشد و تعالی منابع انسانی را موجب شده و در نهایت باعث افزایش بهره‌وری این سرمایه طلایی در نقشه راه کسب و کار بانک می‌شود. مدیران بانک دی به عنوان متولیان یک بنگاه اقتصادی در حوزه رقابت با نگاه سرمایه‌ای به کارکنان خود استراتژی هوشمندانه را انتخاب کرده‌اند.

حسابداری منابع انسانی یکی از رویکردهای در حال رشد در مدیریت منابع انسانی است که در موفقیت سازمان‌های پیشرو نقش مهمی ایفا می‌کند. رصد شاخص‌های مالی و عملکردی بانک‌ها برای سنجش اثربخشی و کارایی سرمایه انسانی می‌تواند جهت‌گیری سیاست‌های کلان بانک در این حوزه را مشخص کند. بررسی گزارش‌های حسابداری منابع انسانی بانک دی نشان می‌دهد، شاخص سرمایه‌گذاری منابع انسانی که سرانه هزینه‌کرد بانک برای کارکنان خود را بیان می‌کند به طور مستمر رو به افزایش بوده است. از آنجا که این هزینه‌کرد منجر به سودآوری بانک می‌شود، از آن به عنوان سرمایه‌گذاری یاد می‌شود.

توجه مدیران عالی بانک دی در سه سال گذشته به معیشت، سلامت، آموزش و ... کارکنان و کسب رتبه هشت در بین بیش از ۳۰ رقیب در صنعت بانکداری در شاخص سرمایه‌گذاری منابع انسانی بر اساس صورت‌های مالی ارائه شده بین تمام بانک‌های خصوصی و دولتی، جایگاه بسیار خوبی است. آنچه در پایان باید مورد توجه قرار گیرد، کسب این جایگاه در عمر سازمانی شش ساله بانک دی در بین بانک‌های مختلف با چند دهه فعالیت است؛ اینکه مدیران در عمل نیز نشان داده‌اند کارکنان خود را به‌عنوان مهمترین مزیت رقابتی شناخته و برای ایشان سرمایه گذاری بلند مدت کرده‌اند. به امید موفقیت و بالندگی بیش از پیش بانک ارزش آفرین دی.