تحقق وعده‏ ها  در آزمون اقدام و عمل

***

امروز اما به‌سختی توانستم مانع خودم شوم برای عرض یک خدا قوت، آن‌هم به مدیری که اینک باور دارم آبادانی و رفع مشکلات کیش به واقع دغدغه او بود. دو سه سالی است قطعی برق را فراموش کرده‌ایم و با خیال راحت، حتی در فصل تابستان بدون دغدغه قطعی و جیره‌بندی آب شرب، روزگار می‌گذرانیم. دلیلش تحقق وعده‌ها در خصوص تأمین زیرساخت‌های انرژی با افزایش بیش از ۷۱ درصدی ظرفیت تولید برق و افزایش ۱ و نیم برابری تولید آب و ساخت دومین نیروگاه کیش است. حالا دیگر برای انجام ام آر آی، نیازمند سفر به سایر استان‌ها نیستیم، چرا که بیمارستان جزیره ما نه تنها چیزی از مراکز درمانی پیشرفته کشور کم ندارد، بلکه یک سر و گردن هم بالاتر است. تا آنجا که گاه با غرور میزبان گردشگرانی خارجی می‌شویم که برای استفاده از امکانات این بیمارستان راهی کیش شده‌اند. دلیلش تحقق وعده‌ها و اجرای جهادی طرح توسعه بیمارستان کیش و تجهیز آن به پیشرفته‌ترین امکانات و البته فراهم کردن زمینه حضور پزشکان باهمت ایرانی است که کیش را به عنوان قطب گردشگری سلامت شایسته خدمت می‌دانند.

معضل دو نوبته بودن مدارس حل شد و فرزندان ما در مدارسی تازه‌ساز در کنار معلمانی مجرب و کارآزموده از استانداردترین امکانات آموزشی برخوردارند. دلیلش تحقق وعده‌ها و رشد ۲۲ درصدی فضاهای آموزشی است. سرانه فضای سبز در جزیره زیبای کیش اینک ۹ برابر استانداردهای بین‌المللی است. شهر ما پس از سال‌ها انتظار، اینک پارک شهری دارد که کودکان را با آغوش باز پذیرا می‌شود تا شادمانه بازی کنند و لذت ببرند. دلیلش تحقق وعده‌ها و افزایش ۴۱ درصدی پارک‌ها و فضای سبز است.

این روزها شاهد حضور سرمایه‌گذارانی هستیم که مشتاقانه از فعالیتشان در کیش می‌گویند. هر روز دیدن تابلوی یک شرکت جدید خارجی یا دیدن عملیات ساخت یک واحد و کارخانه تولیدی و با افزایش تعداد شرکت‌های خارجی از ۸ شرکت در سال ۹۲، به ۲۷ شرکت در سال ۹۴، که دلیلش تحقق وعده‌ها برای حمایت از سرمایه‌گذاران و کاهش بروکراسی‌های اداری است. پیش از این تابلوهای خاک گرفته و یا به زمین افتاده‌ای را در قطعات بزرگ و ارزشمند زمینهای کیش مکرر می‌دیدیم. اراضی که سرمایه‌گذارانش به هر دلیل عطای فعالیت در این منطقه را به لقایش بخشیده بودند. اما دو سه سالی است که یکی پس از دیگری طرح‌های نیمه تمام، تمام می‌شوند و چهره کیش دوباره خندان شده است. دلیلش تحقق وعده‌ها با اعمال سیاست‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران و بهبود فرایند نظارت بر روند اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در اراضی منطقه است.

ناوگان حمل و نقل هوایی جزیره زیبای کیش هم از جمله بخش‌هایی بود که با نسیم تدبیر گرد کهنگی را از چهره زدود و نوسازی شد تا هواپیماهای تازه خریداری شده، مسافران و گردشگران نگین زیبای خلیج فارس را از اقصی نقاط کشور به این جزیره زیبا انتقال دهند. بندرگاه زیبای شهر ما هم از این قاعده آبادانی و توسعه بی‌نصیب نبود. حالا دیگر هر مسافری در بدو ورود تفاوت چهره کیش را در پایانه‌های ورودی بندرگاه و فرودگاه نظاره می‌کند. فضای شهری هم با نصب المان‌های زیبا، شور و نشاطی درخور یک منطقه ویژه گردشگری یافته است. دلیلش تحقق وعده‌ها در توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و حفظ زیبایی منظر شهری است.

استانداردسازی در این جزیره زیبا چند سالی است که واقعی‌تر شده است. ستاره هتل‌ها حالا دیگر با سطح خدماتشان همخوانی دارد. جاذبه‌های تفریحی متعددی ایجاد شده و مجموعه این تلاش‌ها از نظارت مستمر برای پیشگیری از ایجاد بازار سیاه بلیت گرفته تا راه‌اندازی جشنواره‌های متعدد، همه و همه افزایش شمار گردشگران کیش و رونق بازار کسب‌وکار را به دنبال داشته و از همه مهم‌تر سبب شده است تا گردشگران از ارتقاء کیفیت خدمات رضایتی چشمگیر داشته باشند. دلیلش تحقق وعده‌ها برای تعیین گردشگری به عنوان محور اصلی فعالیت‌ها و تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در راستای رونق گردشگری است.

 و دیگر اینکه در دو سه سال اخیر به واقع شاهد توسعه صنایع با فناوری بالا و رونق بخش‌های صنعتی بودیم. آن‌هم به مدد حمایت از صنعت‌کاران و فعالان این عرصه که هم اشتغال‌زایی فراوانی داشت و هم جزیره زیبا و پاک ما را از گزند آلودگی در امان نگاه داشته است. کلام آخر اینکه شهر ما، جزیره زیبای کیش، قطب گردشگری کشور، امروز خوش‌بین‌تر از همیشه تحقق وعده‌ها را در دولت تدبیر و امید باور دارد. ما نیز به همه مسئولان دلسوز نظام که می‌کوشند تا با همت و همدلی طرحی نو دراندازند تا چرخ‌های اقتصادی کشور سریع‌تر و پایدارتر بچرخد، خدا قوتی جانانه می‌گوییم و در همسایگی موج و دریا مصمم هستیم دست دولتمردان را برای استمرار حرکتی جهادی در مسیر توسعه و رونق و آبادانی این جزیره زیبای مرجانی به گرمی بفشاریم.

04 (2)