مدل کسب‌وکار این فروشگاه اینترنتی ترکیب مارکت‌پلیس و خرده‌فروشی یا اصطلاحاً مدل ترکیبی یا هیبریدی است. دیجی‌کالا در آبان ۱۳۹۶ دومین مرکز پردازش کالای خود را نیز افتتاح کرد. این مرکز بزرگ‌ترین مرکز پردازش کالا در خاورمیانه است که ظرفیت ثبت سفارش کاربران را به ۴۰۰ هزار کالا در روز افزایش داده است. «دیجی‌کالا» سه مرکز پردازش و انبار کالا در تهران و ۲۳ مرکز توزیع در شهرهای بزرگ ایران دارد. در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰ هزار سفارش در این سایت ثبت می‌شود و این سفارش‌ها با توجه به ظرفیت‌های لجستیک قدرتمند در عرض چهار ساعت به دست شهروندان تهرانی می‌رسد. این زمان برای سایر استان‌ها حدود یک روز است.

این غول تجارت الکترونیک ایرانی، در حال حاضر روزانه چهار میلیون بازدیدکننده دارد که تعداد آنها در ماه به ۲۰ میلیون می‌رسد.  ۲۰ هزار کسب‌وکار به واسطه «دیجی‌کالا»  فعال‌اند و در سایت این شرکت در مجموع ۵/ ۱ میلیون تنوع کالایی وجود دارد. به عبارت دیگر، بزرگ‌ترین شرکت اداره‌کننده بازار آنلاین که ۶۵ درصد آن در قالب مارکت‌پلیس به سایر کسب‌وکارها اختصاص داده شده به تعبیری خانه کسب‌وکارهای ایرانی شده است. همچنین این شرکت توانسته سه هزار شغل مستقیم و بیش از صد هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کند. «دیجی‌کالا» در ادامه توسعه کسب‌وکار خود وارد حوزه محصولات کشاورزی شد. این شرکت به منظور حمایت از کشاورز ایرانی و توانمندسازی آن، یک زنجیره عرضه محصولات کشاورزی ایجاد کرد که در جریان آن حاصل دسترنج کشاورزان مستقیم و بی‌واسطه به دست مشتریان می‌رسد. علاوه بر آن، خدمات برندینگ، بسته‌بندی، حمل‌ونقل و گروه‌بندی محصولات پروتئینی، ارگانیک و عادی دستاورد کشاورزان از همکاری با بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیکی کشور بود.  به غیر از فروشگاه آنلاین زیرمجموعه‌های «دیجی‌کالا» عبارت از دیجی‌استایل (پوشاک)، فیدیبو (کتاب الکترونیک)، دیجی‌پی (فین‌تک)، دیجی‌کالا نکست (نوآوری)، فرش (کالاهای سوپرمارکت)، دیجی‌کلاب (تشویق مشتریان وفادار)، خدمات ابری و خدمات تبلیغات هستند. «دیجی‌کالا» با حضور در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ، معتبرترین و مهم‌ترین رویداد فناوری اطلاعات در ایران، نخستین‌بار تمام محصولات و خدمات خود را در یک گروه ارائه خواهد کرد. همچنین ۱۰ نفر از مدیران «دیجی‌کالا» در این نمایشگاه ۱۷ کارگاه آموزشی رایگان برگزار خواهند کرد.

دیجی‌کالا نکست: «دیجی‌کالا نکست»، در حوزه‌هایی نو و آینده‌نگرانه، در ادامه مسیر دیجی‌کالا روی استارت‌آپ‌های کوچک‌تر سرمایه‌گذاری و به آنها کمک می‌کند. این بخش که بازوی تحقیقاتی گروه دیجی‌کالا به شمار می‌رود و با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز در ارتباط است در خرداد سال جاری رونمایی شد. این مرکز در سال ۹۸ تمرکز ویژه‌ای بر استارت‌آپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی خواهد داشت. اما آنچه مهم‌تر است اینکه افتتاح این مرکز، یک تغییر بزرگ در ماهیت دیجی‌کالا برای دگردیسی از یک شرکت تجارت الکترونیکی به یک شرکت تکنولوژیک است. در حال حاضر، این مرکز یک کمپ استارت‌آپی در زمینه هوش مصنوعی از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر برگزار می‌کند. «دیجی‌کالا» در کنار حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی، پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها را در برنامه خود قرار داده به طوری که در این راستا، این شرکت یکی از اسپانسرهای بخش الکام استارز در نمایشگاه الکامپ امسال است.

دیجی‌پی: «دیجی‌پی» محصول جدید «دیجی‌کالا» در حوزه فین‌تک‌هاست. این محصول یک اپلیکیشن پرداخت بوده که از اول اسفند ۱۳۹۷ به طور رسمی آغاز به کار کرده است. اپلیکیشن دیجی‌پی با کاربری آسان در نسخه اول خود، امکان استفاده از سرویس‌هایی مانند خرید شارژ، خرید بسته اینترنت از اپراتورهای تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل)، پرداخت قبض‌های خدماتی و موبایلی و کارت به کارت را به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین کیف پول اپلیکیشن دیجی‌پی امکان انتقال وجه میان کاربران را فراهم می‌کند و بازگشت وجه از خریدهای بازگردانده‌شده، در این اپلیکیشن به شکل خودکار و در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. این درگاه هوشمند، در آینده نزدیک علاوه بر «دیجی‌کالا»، در قسمت پرداخت سایت‌های دیگر هم قرار خواهد گرفت. به این ترتیب کاربران جزئیات همه تراکنش‌ها و خریدهای خود در سایت‌های مختلف را در صفحه شخصی خود در اپلیکیشن مشاهده کرده و قادر خواهند بود بدون نیاز به ورود اطلاعات کارت بانکی، پرداخت‌های خود را راحت‌تر و امن‌تر انجام دهند.

فرش: «دیجی‌کالا» بر اساس چشم‌انداز خود که تبدیل شدن به مقصد اول هر خریدی است، تصمیم گرفت تا در زندگی روزمره کاربران خود حضوری پررنگ‌تر داشته باشد و کالاهایی را که کاربران هر روز به آنها نیاز دارند تامین کند. روش کالاهای تند‌مصرف یا همان «FMCG «Fast Moving Consumer Goods از نظر فنی و زیرساختی چالش‌های پیچیده‌تری نسبت به سایر گروه‌های محصولی دارد. به همین دلیل دیجی‌کالا به دنبال یک شریک تجاری باتجربه و موفق بود تا با کمک هم این دسته از محصولات را به بهترین شکل ممکن عرضه کنند. در این راستا، این شرکت همکاری خود را با «سوپرمارکت اینترنتی روکولند» به دلیل سابقه طولانی در پخش محصولات سوپرمارکتی و محبوب بودن برند آن در بین مصرف‌کنندگان کلید زد و به این ترتیب، بزرگ‌ترین سوپرمارکت آنلاین ایران در مجموعه «دیجی‌کالا» از تیر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر، در این مجموعه ۴۸۲ برند FMCG با ۱۲ هزار تنوع محصولی همکاری دارند. در این سوپرمارکت بزرگ همه نیازهای روزمره، از لبنیات گرفته تا مواد پروتئینی، میوه، سبزیجات، انواع تنقلات و نان قابل خرید و دریافت در منزل است.

دیجی‌استایل: «دیجی‌استایل» یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی مد و پوشاک در ایران بوده و در حوزه آرایشی و بهداشتی نیز وارد شده است. عموماً در «دیجی‌استایل» محصولات از برندهای معروف و اصلی قرار داده می‌شود. البته این فروشگاه تنها به افزایش تعداد برندهای ایرانی تکیه ندارد بلکه تلاش می‌کند با شناسایی تولیدکنندگان باکیفیت ایرانی و کشف برندهای نوپا با توجه به عملکرد و توانایی آنها، بهترین‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. همچنین بسترهای مناسب «دیجی‌استایل»، ویترینی حرفه‌ای و کارآمد برای برندهای شناخته‌شده‌ای است که مورد توجه مشتریان ایرانی قرار دارد. «دیجی‌استایل» با افزایش دسترسی ایرانیان به محصولات و تولیدات داخلی مد و پوشاک و ایجاد امکان فروش بیشتر این محصولات، به گسترش فعالیت تولیدکنندگان ایرانی و حمایت از طراحان داخلی کمک می‌کند.

فیدیبو: «فیدیبو» فروشگاه قانونی کتاب الکترونیک فارسی است که از سال 1395 به مجموعه «دیجی‌کالا» اضافه شد. نرم‌افزار کتاب‌خوان فیدیبو این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا بتوانند کتاب الکترونیک را دانلود، طبقه‌بندی و مطالعه کنند. این نرم‌افزار با بیش از ۷۰۰ ناشر مطرح کشور همکاری می‌کند. «دیجی‌کالا» در مجموعه «فیدیبو» دو سرویس «فیدیباکس» و «فیدیبوک» دارد که در نمایشگاه امسال الکامپ ارائه می‌شود. فیدیباکس یک دستگاه هوشمند است که به دارندگان اپلیکیشن فیدیبو، خدمت مبتنی بر مکان ارائه می‌دهد. هر اپلیکیشن QR کد یک‌بارمصرف مخصوص به خود را دارد که با نشان دادن آن به اسکنر دستگاه، محیط اپلیکیشن تغییر کرده و امکان استفاده از خدمات تعریف‌شده مثل مطالعه رایگان کتاب در مدت زمان مشخص‌شده را فراهم می‌کند. این خدمات با نام «کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر» در مترو تهران در ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ با حضور شهردار تهران رونمایی شد. «فیدیبوک» اولین دستگاه کتاب‌خوان الکترونیک فارسی است که در ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به صورت رسمی در شهر کتاب از آن رونمایی شد. فروشگاه «فیدیبو» دارای بیش از ۲۵ هزار کتاب الکترونیکی، کتاب صوتی و پادکست است.