پویش سبز

قرار سبز در شهر گتوند: کارگاه آموزش مسائل و مفاهیم محیط‌زیست در مدارس عشایری منطقه پل پرزین گتوند توسط آقای موسوی معلم دوستدار محیط‌زیست برگزار شد. این معلم چند سالی است با توسعه مفاهیم زیست محیطی در مدارس و روستاهای این منطقه به دنبال ایجاد مدارس و روستاهای سبز است.

قرار سبز در شهر آبدانان: به همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام دانش‌آموزان دبستان و پیش‌دبستانی نیلا با شعار نه به ظروف یک‌بار مصرف در راستای سلامت خود و حفظ محیط‌زیست، خوراکی‌های خود را در ظروف دائمی مصرف می‌کنند.

قرار سبز در شهر مهاباد: بازی‌های بومی و گردشگری همراه با اجرای مراسم آشپزی محلی و انواع رقص کردی، مسابقه و اسب‌سواری توسط انجمن ژیانه وی سروشت برگزار شد.

قرارسبز در شهر آستانه اشرفیه: کارگاه آموزشی طرح جمع‌آوری درب بطری با زبان کودکانه، در مدرسه شاهد شهید پرندآور توسط انجمن بوم‌بانان گیلان برگزار شد.

قرار سبز در شهر مشهد: صدوهفتادودومین برنامه انجمن همیاران محیط‌زیست و حیوانات، با فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری بیش از سه تن زباله با کمک همیاران، مسوولان شورای شهر و پاکبانان ازحاشیه جاده شاندیز برگزار شد.

قرار سبز در شهر شیروان: چهلمین همایش از گروه طنین پاکبانان شیروان، با پاکسازی مسیر میدان معلم به سمت نیروگاه انجام شد.

قرار سبز در شهر تالش: گلگشت علمی-تفریحی با هدف آشنایی با مبانی محیط‌زیست جوامع محلی توسط موسسه محیط‌زیستی شقایق‌های وحشی هیرکانی در روستای پیر هرات اسالم برگزار شد.

قرار سبز در شهر تالش: کارگاه آموزشی سخنانی از زبان یک درخت، خلاقیت در ساخت کاردستی با مواد موجود در طبیعت توسط انجمن بوم‌بانان استان‌ گیلان در دبستان آوای‌ علم برگزار شد.

قرار سبز در شهر بهبهان: هشتاد‌و‌نهمین برنامه محیط‌زیستی گروه رفتگران طبیعت بهبهان در سدکریا، حاشیه رودخانه مارون انجام شد.

قرار سبز در شهر بادرود: در سی و سومین برنامه خانوادگی گروه دوستان کوهنورد و دوستان قرار سبز بادرود با حضور ۱۵۰ نفر، مسیر ۱۲ کیلومتری سه‌خوان تا پاپل محور گردشگری بادرود -ابیانه پاکسازی شد.

قرار سبز در شهر شیراز: آموزش در مدارس جامع محیط‌زیستی و پیمان دانش‌آموزان شیرازی برای جمع‌آوری کاغذهای باطله یک‌سال تحصیلی در راستای نجات درختان، در دبستان امام جعفر صادق از سوی کارگروه آموزشی پاکسازان طبیعت فارس انجام شد.

قرار سبز در شهر بهبهان: گروهی از کوهنوردان شهرستان بهبهان در حرکتی نیکو و خودجوش، اقدام به کاشت و نگهداری نهال در کوهستان کردند و این حرکت خود را «صدقه سبز» نامیده‌اند.

قرارسبز در شهر سروستان: به همت گروه عاشقان طبیعت شهرستان سروستان در منطقه میان جنگل سروستان و ارتفاعات مناطقی که سال گذشته دچار حریق شده بود، بذر درختان بومی و گیاهان دارویی کاشته شد.

قرار سبز در شهر سیوند: در سیوند استان فارس، با کمک دوستدار محیط‌زیست محمدعلی صفایی، پارکی به وسعت یک هکتار در انتهای گلزار شهدا احداث شد، سپس به همت ایشان و گروهی از طبیعت‌دوستان کاشت نهال در این پارک انجام شد.

قرار سبز در شهر رحیم‌آباد: به همت موسسه محیط‌زیست آسمانرود و با همکاری شهرداری رحیم‌آباد حاشیه پل فقیه‌محله از زباله دپو شده پاکسازی شد و آماده‌سازی بستر برای برنامه روز درختکاری در شهر رحیم‌آباد استان گیلان صورت پذیرفت.

قرار سبز در شهر فسا: کاشت بذر و نهال الوک درفاز ۵ انتهای بلوار چمران و دشت چاری فسا توسط انجمن حافظان سبزاندیش انجام گرفت.

قرار سبز در شهر زرقان: طرح یک ساعت با محیط‌بان در مدارس جامع محیط‌زیست زرقان، به همت انجمن همیاران محیط‌زیست این شهر اجرا شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان کارگاه آموزش محیط‌زیست را با موضوع تغییر اقلیم و گرمایش زمین به مناسبت روز جهانی خرس قطبی در دبستان شهید چمران لاهیجان در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم برگزار کرد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: کارگاه آموزشی واحد کار بازیافت و ساخت کاردستی از مواد بازیافتی در مهد کودک کندوی عسل لاهیجان با رویکرد محیط‌زیستی و با حضور فعالان محیط‌زیستی برگزار شد.