تکنولوژی و مهاجرت‌های کاری

در چند سال بعد، این شرکت با جهشی بزرگ روبه‌رو شد. تا سال ۲۰۰۸، او ۱۵ کارمند و حدود ۴۰۰ کارمند موقت داشت. سپس رکود اتفاق افتاد. روند کار به شدت کند شد و او به این فکر افتاد که آیا جای بهتری برای کار کردن وجود دارد یا خیر. او در مورد بحران مالی پیش‌ آمده می‌گوید «دوران سختی بود.» «و با وجود سه رقیب من در اوهایو، باید کاری می‌کردم. باید به جنوب یا غرب می‌رفتم.» زمانی که او به تغییر مکان کسب‌و‌کارش فکر کرد، خانه خود در آماریلو را به یاد آورد. جامعه کسب‌و‌کار آنجا در حال پیشرفت و رکود اقتصادی در آنجا اندک بود. گرچه آماریلو ۱۰۰۰ مایل دور از دایتون بود، شروع تغییر مکان به نظر بسیار منطقی می‌آمد. او می‌گوید: «هر چه بیشتر به آماریلو فکر می‌کردم، بیشتر هیجان‌زده می‌شدم.» او می‌افزاید: «محیط کسب‌و‌کار سالم بود، پرسنل با کیفیت برای استخدام وجود داشت و بانک‌ها در حال منازعه نبودند.»

بلک خیلی متفاوت از کارآفرینی بود که می‌خواست یک کسب‌و‌کار ثابت را از ریشه برکند و آن را به جای دیگر منتقل کند. جنیفر مارتین، موسس اوجای (Ojai)، شرکت مشاوره کسب‌و‌کار واقع در کالیفرنیا، می‌گوید: «وقتی هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگی مانند نیویورک، سانفرانسیسکو و شیکاگو بالا می‌رود و وقتی تکنولوژی موجب شده است تا کار کردن در همه جا آسان‌تر شود، افراد بیشتری در مورد کوچ کردن به شهرهای کوچک‌تر فکر می‌کنند.» او می‌گوید: «ما همگی به سختی کار می‌کنیم و برای ما مهم است تا در زمان استراحتمان که زندگی در مکانی که واقعا از آن لذت می‌بریم را شامل می‌شود، احساس آسودگی کنیم.»

اگر کارآفرینان بیشتری در مورد این موضوع فکر کنند، خواهند دید که جابه‌جایی به چند دلیل منطقی است. اول از همه، زندگی در شهرهای کوچک‌تر بسیار ارزان‌تر از بودن در یک شهر بزرگ است. به‌عنوان مثال، طبق گزارش‌ زیلو (Zillow)، بازار آنلاین مشاور املاک، متوسط قیمت مسکن در آماریلو ۱۱۶۲۰۰ دلار است. این مقدار حدود ۳۰۰ هزار دلار کمتر از قیمت مسکن در دالاس است؛ که تنها ۵ ساعت با این شهر فاصله دارد و حدود ۵۴۰ هزار دلار کمتر از متوسط قیمت مسکن در نیویورک است. دیوید تری، رئیس بخش کارآفرینی برای مرکز سرمایه‌گذاری در آماریلو، می‌گوید «ایجاد توازن بین کار و زندگی در شهرهای کوچک‌تر همواره آسان‌تر است.» تری می‌گوید: «آماریلو به‌خصوص یک جامعه بسیار پذیرا در جامعه آمریکاست. آماریلو جامعه‌ای است که در آن همه می‌خواهند برنده باشند.»

جامعه کسب‌و‌کار در بسیاری از شهرهای کوچک‌تر می‌تواند پذیراتر باشد. در آماریلو، همه می‌خواهند به پیشرفت شهرشان کمک کنند و این به معنای اشتراک منابع، تشویق مشتریان به کار با کارآفرینان دیگر، اطمینان دادن به تازه‌واردان از اینکه بهترین مدارس و مناطقی را که در آن زندگی می‌کنند، می‌شناسند و مانند اینها است. به‌دلیل هزینه پایین زندگی، حمایت این جامعه و شرایط خوب کسب‌و‌کار، بلک توانسته بود Skilled Corp را فراتر از حد تصور رشد دهد. اکنون شرکت او ۳۵ کارمند دارد و در ۲۸ ایالت فعالیت می‌کند. در راس آن، بلک یک شرکت رهن، یک شرکت هواپیمایی و یک شرکت سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات را شروع کرده است و فقط یک شرکت مشاوره‌ای را به فروش می‌رساند که همه کار خود را در این شهر انجام داده بود.

این جابه‌جایی البته بدون چالش نخواهد بود. به گفته بلک جابه‌جایی شبیه شروع از هیچ است. او باید انتقادهای مردمی که نمی‌توانستند علت جابه‌جایی او را ترک کنند، تحمل می‌کرد. به‌عبارت دیگر، او هنوز مشتریان بسیار زیادی داشت که به جایی که او زندگی می‌کرد اهمیتی نمی‌دادند. مادامی که او توانست نیازهایشان را مرتفع کند، این چیزی بود که اهمیت داشت. مخلص کلام اینکه، او بهتر از آنچه از او انتظار می‌رفت، کار کرده بود. او می‌گوید: «این یکی از بهترین تصمیماتی بود که تاکنون گرفته‌ام. من به یک پرسنل قوی و یک جامعه خوب نیاز داشتم. این همان جایی بود که می‌خواستم.»