به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن از روز چهارشنبه ۱۹ خرداد در بیش از ۲۰۰ شهر کشور آغاز شد و به مدت یک هفته در کشور ادامه دارد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی tem.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام در این مرحله از طرح اقدام ملی مسکن اقدام کنند.

حسب ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت‌نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان ساکن در کلان‌شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط‌کریم و قرچک نیز ثبت‌نام کنند. متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیرشهر و رباط‌کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام در این مرحله از طرح اقدام ملی مسکن در ۲۰۰ شهر کشور و در استان‌های مختلف انجام خواهد شد که جزئیات آن در سایت وزارت راه وشهرسازی موجود است. همچنین بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در استان‌های خراسان‌جنوبی، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد انجام نمی‌شود و شهرهای استان مازندران نیز که ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در آنها انجام می‌شود، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.