به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هاشمی درخصوص زمان اجرای افزایش قیمت بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی‌ها گفت: بر اساس بخشنامه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، نباید قیمتی که تورم موجود را افزایش می‌دهد در هیچ بخشی افزایش پیدا کند. بحثی در شهرداری‌ها نیز مطرح است که آیا این بخشنامه به شهرداری‌ها و شوراها نیز ارتباط پیدا می‌کند یا خیر.

وی با اشاره به افزایش قیمت بلیت مترو در سال گذشته و شکایت سازمان حمایت از مصرف‌کننده به تعزیرات گفت: در حال‌حاضر شهرداری چنین پرونده‌ای در سازمان تعزیرات دارد، بنابراین مجوز افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو را شهرداری باید از دولت بگیرد. برای همین نیز شورا محافظه‌کارانه درخصوص افزایش نرخ‌ها عمل می‌کند. هاشمی با تاکید بر اینکه حضور شهردار تهران در هیات‌دولت به دلیل حل اینگونه مسائل است، گفت: اگر این موضوع همچنان بلاتکلیف بماند باعث ناهماهنگی مردم و بلاتکلیفی در این حوزه می‌شویم.

وی درخصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران گفت: مصلی دو خط مترو دارد و برگزاری نمایشگاه در مصلی به دلیل داشتن ایستگاه مترو مشکلی ندارد. البته باید ممنوعیت‌هایی برای ورود خودرو به اطراف نمایشگاه ایجاد شود تا مخاطبان این نمایشگاه با مترو تردد کنند. هاشمی درخصوص اینکه چرا این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود، گفت: نمایشگاه کتاب یک دوره در شهر آفتاب برگزار شد و مخاطبان آن کاهش پیدا کرد.