۱-صبحتان را با یک کار شادی‌آور آغاز کنید

نتایج تحقیق جدیدی که در مورد عوامل شادی آور برای کارکنان بخش خدمات مشتریان در شرکت‌های برتر سیلیکون ولی انجام شده است حکایت از آن دارد که آن دسته از کارکنان این بخش که هر روز صبح‌شان را با یک کار شادی آور شروع کرده‌اند در تمام ساعات کاری آن روز دارای احساس شادی و مثبتی بوده‌اند که همین موضوع موجب شده تا آنها با مشتریان برخورد گرم‌تری داشته باشند. این کار شادی آور اول صبح می‌تواند نوشیدن چای یا قهوه یا دمنوش مورد علاقه یا خوردن یک تکه شکلات خوشمزه باشد یا یک گردهمایی دوستانه و مفرح با همکاران به مدت چند دقیقه باشد. تجربه نشان داده که احساس خوشایند افراد پس از انجام دادن کارهای مورد علاقه صبحگاهی شان تا چند ساعت و معمولا تا پایان ساعات کاری ادامه پیدا می‌کند.

۲-سعی کنید تصمیم‌گیری‌های کمتری داشته باشید

یکی از مهم‌ترین عوامل فرسایشی و آزار‌دهنده در هنگام کار کردن این است که ما مجبور می‌شویم در طول یک روز کاری چند تصمیم مهم کاری بگیریم که برخی از آنها بر اساس اطلاعات ناقص و ناکافی اتخاذ می‌شوند، بنابراین اگر می‌خواهید بر احساس شادی‌تان در کار افزوده شود باید اولویت تصمیم‌گیری‌هایتان را به مواردی بدهید که اطلاعات کامل و روشنی در مورد آنها در اختیارتان قرار داده شده و شما می‌توانید با اطمینان در مورد آنها تصمیم‌گیری کنید و تصمیم‌گیری درباره مواردی که اطلاعات کافی در مورد آنها وجود ندارد را به روزهای بعد و مشروط به جمع آوری اطلاعات تکمیلی موکول کنید. علاوه بر این اتخاذ پاره‌ای تصمیمات جزئی‌تر را به زیردستان‌تان تفوض کنید و سر خود را با تصمیم‌گیری‌های متعدد شلوغ نکنید.

۳-به یک همکار کمک کنید

تجربه نشان داده که کمک کردن به یک همکار یا دوست در محل کار باعث شادتر شدن شما در محل کارتان می‌شود همان‌طور که کمک کردن دیگران به شما موجب می‌شود تا شما احساس شادی بیشتر و تنها نبودن کنید. رابطه بین کمک کردن به دیگران و احساس شادی، یک رابطه دوسویه و علت و معلولی است به این معنا که افراد شادتر بیشتر از بقیه به همکارانشان کمک می‌کنند و اغلب کسانی که به همکارانشان کمک می‌کنند از احساس شادی بیشتری در محل کارشان برخوردار می‌شوند. یک تحقیق در این مورد نشان داده که افراد شاد تا ۳۳ درصد بیشتر از افراد ناشاد به همکارانشان کمک می‌کنند.

۴-به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های کاری تان توجه داشته باشید

یکی از بهترین کتاب‌ها در مورد شادی در کار کتابی است نوشته ترزا آمابیل و استیفن کرامر با عنوان «اصل پیشرفت: استفاده از بردهای کوچک برای لذت بردن از کار.» در قسمت‌های مختلف این کتاب به این واقعیت اشاره شده که قوی‌ترین و موثرترین عامل در شادکاری افراد وجود این احساس قوی در آنهاست که آنها همیشه و به‌طور پیوسته در حال پیشرفت و حرکت به جلو هستند. برای این کار لازم است که در ابتدای هر روز کاری، فهرستی از سه کار مهم و مفید و در عین حال ساده‌ای که قرار است در آن روز کاری انجام دهید تهیه کنید و در پایان آن روز و پس از انجام آن سه کار به آنها نگاهی بیندازید و از به اتمام رساندن آنها لذت ببرید.