۱. حلقه‌های بازخورد منفی را با واگویه مثبت جایگزین کنید. همه ما افکار منفی در ذهن‌مان داریم؛ افکاری که در آن خودمان را تقبیح می‌کنیم. ما بدترین دشمنان خود هستیم. خود دوست‌داشتنی‌ ما را تشویق خواهد کرد اما یک صدای سرزنشگر در یک حلقه بی‌پایان در سرتان می‌پیچد و موجب می‌شود به خودتان شک کنید. اغلب این افکار به ما می‌گویند که ما نمی‌توانیم به اهداف مشخص دست یابیم و موفقیت هرگز میسر نخواهد شد. بسیار شگفت‌انگیز است که بدانیم صدای درون ما تا چه حد مهم است و ما تا چه حد می‌توانیم نسبت به خودمان خشن باشیم. اگر کس دیگری مانند آنچه در مورد خودمان فکر می‌کنیم با ما صحبت کند، به‌خاطر گستاخی آن فرد، خودمان را از او جدا می‌کنیم. ما بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای، این بدرفتاری منفی، انتقادی و محدودکننده نسبت به خودمان را می‌پذیریم. اما نباید این چنین باشد. شما می‌توانید مکالمه ذهنی‌تان را تغییر دهید. تغییر حلقه بازخورد منفی به یک مونولوگ مثبت و درونی ممکن است. فورا هر ذهنیت منفی را با افکار مثبت و تشویق‌کننده جایگزین کنید. همه دفعاتی را که موفق شده‌اید و بر مشکلات فائق آمده‌اید به خودتان یادآوری کنید. وقتی احساس حلقه بازخورد منفی می‌کنید، سریعا یکی از موفقیت‌های خود (مهم نیست تا چه حد بی‌اهمیت و ناچیز باشد) را یادآوری کنید. چشم‌هایتان را ببندید و خودتان را در آن شغل جدید یا حداقل نه در شغل فعلی‌تان تصور کنید. ایده دور شدن از یک رئیس ظالم یک چیز است اما تصور اینکه تا چه حد این دور شدن می‌تواند فوق‌العاده باشد یک چیز دیگر. خودتان را در یک دفتر جدید ببینید که دوروبرتان افراد فوق‌العاده‌ای حضور دارند، رفت‌و‌آمد آسان‌تری به محل کار دارید و احساس می‌کنید قدرتان را می‌دانند. این دیدگاه را حفظ کنید و وقتی در موقعیت دشواری گیر کردید، آن را در ذهن‌تان مدام تکرار کنید.

۲. بر هر گام کوچک و تدریجی تمرکز کنید. داشتن یک هدف بزرگ و بی‌پروا- مانند داشتن یک شغل جدید- می‌تواند اضطراب‌آور و سخت باشد. داشتن این هدف می‌تواند بسیار بزرگ و ترسناک به نظر بیاید به طوری که منجر به رکود و عدم فعالیت شما شود. برای اینکه از نظر ذهنی کار را برای خودتان آسان‌تر کنید، رویای بزرگ را به رویاهای کوچک‌تر و دست‌یافتنی‌تر تقسیم کنید. چون متمرکز و باانگیزه ماندن در مسیر یک هدف جاه‌طلبانه و در مواجهه با موانع و مشکلات بسیار چالش‌برانگیز است، زمانی را برای تجلیل از خودتان در طی کردن همه مراحل برجسته کوچک در این مسیر صرف کنید. با جشن گرفتن پیروزی‌ها، اطمینان بیشتری به‌دست خواهید آورد و درخواهید یافت که موفقیت ممکن است. اکثر افراد دستاوردهای خود را کوچک و شکست‌هایشان را بزرگ می‌بینند. در نتیجه، آنها کوهی از شکست‌ها را می‌بینند و نمی‌توانند موفقیت را پیدا کنند. شما یک انسان در سطح متوسط نیستید؛ شما بهترید. موفقیت‌های خود را بزرگ ببینید. هر پیروزی کوچکی شما را به پیروزی‌های بزرگ‌تری می‌رساند. این کار شما را مشتاق، مطمئن و باانگیزه نگاه خواهد داشت.

۳. شعار شخصی‌سازی‌شده خود را جایگزین کنید. به‌طور مداوم، به‌خصوص وقتی مسائل بد پیش می‌رود، در مورد دلایل آن به خودتان یادآوری کنید. از آن به‌عنوان شعاری که در سراسر روز به خودتان می‌گویید استفاده کنید. وقتی مسائل بد پیش می‌رود، به خودتان یادآوری کنید که «من این کار را برای فرزندانم می‌کنم و هر کاری برای پیشرفت خواهم کرد. آنها شایسته بهترین‌ها هستند و من هر کاری خواهم کرد تا زندگی آنها را بهتر کنم.» آشکارا، شما می‌توانید شعار شخصی‌سازی‌شده خودتان را جایگزین کنید. با انجام این کار، نیروی درونی برای پیشروی به شما داده خواهد شد. زمانی که کاری را برای دیگران می‌کنید که بزرگ‌تر از حد و اندازه‌های شماست، می‌توانید به بزرگی و عظمت دست یابید و بر هر مانعی در مسیرتان فائق شوید.