فرشاد مقیمی در نشست پایش صنعت نساجی و پوشاک که با حضور نمایندگانی از انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی صنعت نساجی، پوشاک، کفش، چرم و... برگزار شد، به تشریح دغدغه‌ها و مشکلات این صنعت که عمدتا به حوزه تامین مواد‌اولیه، رفع تعهدات ارزی، کمبود‌ سرمایه ‌در ‌گردش، رفع مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی و ایجاد زمینه تامین و تخصیص اعتبارات موردنیاز جهت بازسازی و نوسازی صنایع اختصاص داشت، پرداخت و از اتخاذ تصمیماتی جهت رفع چالش‌های موجود در این صنعت خبرداد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توسعه صنعت نساجی و پوشاک را از پروژه‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت: سند راهبردی صنعت پوشاک نیز در آینده‌ای نزدیک ابلاغ خواهد شد. مقیمی اجرای سند راهبردی پوشاک را در توسعه تولیدات صادرات ‌محور و با ارزش افزوده بالا موثر برشمرد و گفت: حمایت از تولیدات رقابت‌پذیر داخلی، ارتقای سطح کمی و کیفی و ایجاد بستر لازم جهت برقراری شرایط برابر با رقبای منطقه‌ای و جهانی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه این صنعت به شمار می‌رود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به صادرات ۲۳۶هزار تن محصولات نساجی و پوشاک به خارج از کشور طی ۹ماهه منتهی به آذر سال جاری گفت: طی این مدت صادرات محصولات نساجی و پوشاک اعم از پایپوش، انواع پارچه، نخ، کفپوش و... بارشد ۳۶ درصدی روبه‌‌رو بوده است. به گفته مقیمی، واردات این محصولات طی ۹ ماهه منتهی به آذر سال جاری نیز با کاهش حدود ۳۲ درصدی از نظر وزنی و ۲۹ درصدی از نظر ارزشی به حدود ۸۵۱ میلیون دلار رسیده است. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه صادرات و شناسایی بازارهای جدید، ارتقای سطح رقابت‌مندی کالاهای صادراتی و فراهم کردن زمینه‌های دستیابی به تنوع بازارهای صادراتی را از برنامه‌های مهم این معاونت برشمرد. مقیمی همچنین پیگیری استقرار نظام قانونمند فعالیت واردکنندگان محصولات نساجی و پوشاک نظیر ثبت نمایندگی رسمی پوشاک وارداتی، طرح شناسه کالا و رهگیری و ایجاد انسجام و یکپارچگی در مبادی مختلف وارداتی  مانند اصلاح رویه‌های واردات از مناطق آزاد را از دیگر برنامه‌های این بخش عنوان کرد.

در این نشست تخصصی که نمایندگان تشکل‌های صنعتی تولیدکننده انواع پوشاک، کفش و پای‌پوش، محصولات چرمی و... حضور داشتند، تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید نظیر تهیه انواع نخ، چسب، مواد پتروشیمی و... را از دغدغه‌های اصلی تولید اعلام کرده و خواستار کاهش فرآیند طولانی ترخیص کالا از گمرک، رفع چالش‌های بانکی صادرات محصولات نساجی به عراق و افغانستان، بهبود مشکلات تعهدات ارزی برخی از صادرکنندگان، رفع مشکل سرمایه در گردش و چالش‌های توسعه تولید در روزهای پایانی سال شدند.