خطرات حلقه‌‌های پلاستیکی موضوعی است که مدت‌‌هاست در میان حافظان محیط‌زیست و زیست‌‌شناسان دریایی مورد توجه قرار گرفته است. هنگامی‌‌ که این حلقه‌‌ها راه خود را به اقیانوس پیدا می‌کنند، به دلیل توانایی آنها در گیر کردن در اطراف بینی، دهان و بدن حیوانات، می‌توانند پرندگان، پستانداران، لاک‌پشت‌‌ها و دیگر جانداران دریایی را به خطر بیندازند. هر ساله انسان حدود ۴۰۰ میلیون تن زباله‌‌های پلاستیکی خود را به محیط‌زیست وارد می‌کند و صد‌‌ها سال طول می‌‌کشد تا به طور کامل این مواد از بین بروند.

تخمین زده می‌شود که محصولات پلاستیکی حدود ۱۰۰‌هزار جانور دریایی را در سال از بین می‌‌برند. این حلقه‌‌ها همچنین به تهدید فزاینده زباله‌‌های اقیانوسی می‌‌افزایند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که حدود ۸ میلیون تن پلاستیک در سال وارد اقیانوس می‌شود، مشکلی که با این واقعیت بدتر می‌شود که پلاستیک اغلب صدها سال طول می‌‌کشد تا زیست تخریب شود. همچنین این مواد منبع آلودگی هوا نیز هستند و در ذرات گرد و غبار و معلق موجود در هوا وجود دارند.

علاوه بر خطراتی که این مواد می‌توانند به محیط‌زیست و زندگی آبزیان وارد کنند، شاهد به خطر افتادن سلامت انسان نیز خواهیم بود.  شرکت لیبرتی تخمین می‌‌زند که سیاست جدید آن به حذف ۷۵۰۰۰ پوند پلاستیک در سال کمک می‌کند. بسته‌‌بندی مبتنی بر کاغذ این شرکت که توسط شرکت بین‌المللی Graphic Packaging طراحی شده است، کوچک، فشرده و آسان برای بازیافت است. این شرکت مستقر در ایالت جورجیا پیشرو در طراحی و ساخت بسته‌‌بندی محصولات تجاری است. شرکت گرافیک پکینگ مقوا و کارتن‌‌های تاشو را برای طیف گسترده‌‌ای از کالاهای مصرفی محبوب، به‌ویژه نوشیدنی‌‌ها و مواد غذایی بسته‌‌بندی شده تولید می‌کند.

طراحی شیک پیش از این در بسته‌‌بندی سیکس پک در سراسر اروپا مورد استفاده قرار می‌‌گرفت، اما لیبرتی می‌‌گوید این نوآوری «اولین نوآوری در نوع خود» در ایالات متحده است. پل مولیگان، یکی از مالکان‌‌ لیبرتی کوکاکولا، می‌‌گوید: لیبرتی از اینکه اولین تولیدکننده در ایالات متحده است که این سیستم بسته‌‌بندی نوآورانه را پیاده‌سازی می‌کند، بسیار هیجان زده است. این بسته‌‌بندی روی قوطی‌‌های نوشابه در سراسر پنسیلوانیا، نیوجرسی و نیویورک دیده می‌شود، زیرا لیبرتی به آنها محصولات خود را ارسال می‌کند. این شرکت به سایر برندهای نوشیدنی مانند Coors Light، کرونا و پپسیکو در ماموریت کاهش زباله‌‌های پلاستیکی می‌‌پیوندد.

 وی در ادامه افزود: ما می‌‌دانیم که ارزشمندترین تغییر برای کاهش ضایعات پلاستیکی زمانی رخ می‌دهد که بطری‌‌ها و تولیدکنندگان بسته‌‌بندی به صورت مشارکتی با هم همکاری کنند و ما مشتاقانه منتظر مشارکت با شرکت گرافیت پکینگ در رابطه با این بسته‌‌بندی پایدار برای سال‌های آینده هستیم. فناوری KeelClip این شرکت، اولین تجهیزاتی که پس از گسترش موفقیت‌‌آمیز در سراسر اروپا در ایالات متحده نیز نصب شد، یک سیستم بسته‌‌بندی پایدار برای بسته‌‌بندی چندتایی قوطی‌‌های نوشیدنی ارائه می‌دهد. راه‌حل نوآورانه از فیبر برای بسته‌بندی چند قوطی استفاده می‌کند که نیاز به حلقه‌‌های پلاستیکی و بسته‌‌بندی کوچک را از بین می‌‌برد. تخمین زده می‌شود که فناوری KeelClip تنها در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳ میلیون پوند پلاستیک صرفه‌‌جویی کرده و در بیش از ۵۵۰ میلیون بسته در سراسر جهان استفاده شده است.