علی‌رضا پور حسنی در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: نوسان ارز در چند روز اخیر باعث شده همه چیز در کشور به هم بریزد و تمام اصناف و حوزه‌ها اکنون درگیر نوعی سردرگمی هستند. وضعیت به آنجا رسیده که سیستم روحی و روانی فعالان اقتصادی در کشور به هم ریخته است و بیراهه نیست که بگوییم که برخی از آنها مریض شده‌اند.

 وی ادامه داد: وقتی دلار ۱۱ هزار تومانی در عرض کمتر از یک ماه به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان می‌رسد هیچ کاری نمی‌شود در این کشور کرد اکنون در بازار خودرو، وضعیت به گونه‌ای شده که همه چیز کاذب است و هیچ کس نمی‌داند که این وضعیت تا کی ادامه دارد.

پور حسنی افزود: وقتی دلار افزایش پیدا می‌کند همه به بازار هجوم می‌آورند تا خودرو بگیرند و ارزش پول خود را حفظ کنند همین امر باعث می‌شود که یک سری خریدار کاذب پیدا شود که فقط به دنبال بالا بردن قیمت هستند و آن وقت شاهد هستیم که قیمت‌ها بدون هیچ توجیهی افزایش پیدا می‌کنند. از طرف دیگر تحریم‌ها و کاهش تولید ایران خودرو و سایپا باعث شده تا کمتر از همیشه خودرو به بازار عرضه شود اینکه مدیران این دو شرکت اظهار می‌کنند که بازار را در کنترل دارند و تعهدات خودرا به موقع انجام می‌دهند بیشتر شعار است.

وی افزود: با سهمیه‌بندی بنزین خودروهای دوگانه سوز حداقل ۱۵ میلیون تومان گران‌تر شده است و خودروهایی که به دلیل تحریم تولید آن متوقف شده مانند برلیانس و ساندرو به صورت تصاعدی افزایش قیمت دارند.

پورحسنی مدعی شد: در این چند روزی که شاهد نوسان ارز بودیم خودروسازها تا حدامکان از تزریق خودرو به بازار خودداری کردند و تا آنجا که می‌توانستند کمتر خودروی صفر تحویل دادند.

وی با اشاره به کاهش قیمت ارز در آخرین ساعات کاری هفته گذشته گفت: اگر قیمت ارز کاهش پیدا کند و به همان عدد قبلی برسد و از همه مهمتر اینکه ثبات داشته باشد احتمالا جلوی این روند صعودی افزایش قیمت خودرو گرفته شود اما به طور حتم قیمت‌ها به روال سابق باز نخواهد گشت و به طور کلی هر چیزی که گران می‌شود دیگر ارزان نمی‌شود.

 عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتوموبیل تصریح کرد: در ۱۰ روز اخیر به طور میانگین قیمت خودروها ۱۰ تا ۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.