پس از یک روز اصلاح قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر شاخص کل توانست روند صعودی در پیش گیرد و با ۹۱۹ واحد رشد به تراز ۲۰۳ هزار و ۷۷۷ واحدی برسد.

شاخص کل هم وزن با ۵۱۶ واحد رشد تا رقم ۴۱ هزار و ۱۰۷ واحدی افزایش یافت. همچنین شاخص آزاد شناور با ۱۴۴۴ واحد افزایش تراز ۲۰۳ تراز و ۳۱۰ واحدی را تجربه کرد.

همچنین شاخص بازار اول ۸۲۷ واحد رشد کرد و به تراز ۱۵۲ هزار و ۹۰۷ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با ۱۱۲۵ واحد افزایش عدد ۳۹۲ هزار و ۶۴۱ را تجربه کرد.

امروز نماد معاملاتی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ۱۴۵ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشت. همچنین نمادهای بانک صادرات و بانک تجارت هر کدام ۹۶ و ۹۳ واحد در افزایش شاخص‌های بازار تأثیر داشتند.

در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و توسعه معادن و فلزات هر کدام به ترتیب ۱۰۸، ۸۳ و ۷۹ واحد تأثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز در حالی شاخص بازار سرمایه رشد می‌کند که در روزهای گذشته از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون شاخص کل توانسته بارها رکوردشکنی کند و برای اولین بار در تاریخ بورس تراز ۲۰۰ هزار واحدی را پشت سر بگذارد. در عین حال در محدود روزهای از روزهای معاملاتی سال جاری شاخص کل روند اصلاحی به خود گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱,۲۳۴ هزار میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۷.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

همچنین شاخص کل فرا بورس ایران امروز با ۱۳ واحد افزایش تا رقم ۲۴۹۳ واحدی بالا رفت و ارزش معاملات این بازار به رقم ۴۳۰ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. همچنین حجم معاملات این بازار رقم ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.