رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه میزان واردات قطعه برای خودرو‌های کارکرده رقم بالایی است، ادامه داد: خودروی کارکرده بر خلاف خودروی نو از همان بدو ورود به قطعه نیاز دارد و دراین زمینه متاسفانه هیچ برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

نجفی‌منش با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت تولید از سوی قطعه‌سازان وجود دارد، اضافه کرد: متاسفانه درخصوص اینکه چه خودرویی، چگونه و با نیاز چند قطعه اصلی و متفرقه وارد می‌شود، هیچ‌گونه برنامه‌ریزی نشده است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تفکر موجود درخصوص بی‌کیفیت‌بودن قطعات داخلی را کاملا اشتباه دانست و گفت: همه استاندارد‌ها در تولید قطعات رعایت می‌شود. نجفی‌منش با بیان اینکه توانایی تولیدکنندگان داخلی قابل تقدیر است، گفت: خودروی رنو تندر (ال۹۰) به همت قطعه‌سازان داخلی تولید و رضایت مشتریان را در پی داشت که این خود نشان از توانمندی تولیدکنندگان داخلی است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، مطالبه قطعه‌سازان را بیش از ۵۰هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: مطالبات قطعه‌سازان که بعضا به ۳ماهه و حتی یک‌ساله می‌رسد، معضل و مانعی بر سر راه تولیدکنندگان در شرایط خرید نقدی است. علاوه بر این پرداخت به موقع دستمزد کارگر، بیمه و مالیات منوط به دریافت به موقع وجه تولید است؛ در غیر این صورت تولیدکننده با چالش مواجه خواهد شد.