رونمایی از «برند مشترک عظام» در نمایشگاه خودرو

وی با بیان اینکه داخلی‌سازی بسیاری از قطعات استراتژیک و پرمصرف خودرو، یکی از افتخارات عظام به شمار می‌رود، توضیح داد: یکی از مسائلی که برای ما اهمیت فراوانی دارد، شناخته شدن برند کالاهای ایرانی است تا جایی که مردم بتوانند در زمان خرید قطعات موردنیاز خود به شکلی دقیق از شرکت تولیدکننده و کیفیت محصول خریداری شده، اطمینان داشته باشند. این در حالی است که در سال‌های گذشته، برندهای خارجی مختلفی نیز در بازار داخلی محصولات خود را به فروش رسانده‌‌اند و از این رو تولیدکننده داخلی باید در بازار، جای پای خود را محکم کند.

مدیر گروه مدیریت بازار گروه قطعه‌سازی عظام به همکاری طولانی‌‌مدت این گروه با قطعه‌سازان و برندهای بزرگ خارجی نیز اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های گذشته با برندهای مختلف خارجی، در تولید قطعات مشترک همکاری داشته‌‌ایم و بسیاری از قطعات نیز با سفارش عظام یا با همکاری فنی با تولید‌‌کنندگان بزرگ خارجی تولید و عرضه شده‌‌اند. در این بستر، یکی از اصلی‌‌ترین موضوعاتی که ما باید روی آن وقت می‌‌گذاشتیم، حفظ برند و بسته‌‌بندی محصول ایرانی با استفاده از نشانه‌‌هایی بود که تولید مشترک یا همکاری‌‌های بین‌المللی نیز در آن لحاظ شود. موضوعی که برای مدتی طولانی روی آن کار شد و در نهایت به یک طرح بزرگ ختم شد.

چیوایی‌نژاد ادامه داد: در چارچوب این طرح در نمایشگاه قطعات خودرو، از برند مشترک عظام رونمایی خواهد شد. در این راستا، قطعات تولید شده با نام عظام و بسته‌‌بندی‌‌های تولید داخلی عرضه خواهند شد اما در عین حال، نشانه‌‌ای از برند خارجی که در این محصول همکاری داشته نیز دیده می‌شود تا مردم در زمان خرید از جزئیات تولید مطلع شوند. در گام نخست، برند مشترک با یک شرکت هندی و یک شرکت فرانسوی عرضه می‌‌شوند و در گام‌‌های بعدی، امکان گسترش دادن این برند مشترک به دیگر قطعات تولید شده در این شرکت نیز وجود خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌‌های خود، به برنامه‌‌ریزی‌‌های گسترده گروه عظام در زمینه رشد و ارتقای خدمات پس از فروش نیز اشاره کرد و توضیح داد: عظام در تمام دوران فعالیت خود به خدمات پس از فروش به عنوان یکی از اصلی‌‌ترین پایه‌‌های تولید و عرضه محصول نگاه کرده و در سراسر کشور، واحدهای خدمات پس از فروش به عنوان یک اولویت جدی رشد و توسعه پیدا کرده‌‌اند. با این وجود با توجه به اینکه در عظام، رصد دائمی و ارتقای کیفیت ارائه خدمات به عنوان یک اولویت مهم مدنظر بوده است، در ماه‌‌های گذشته یک طرح ویژه برای ارتقای خدمات پس از فروش نیز طراحی شده و اجرای آن کلید خورده است.

مدیر گروه مدیریت بازار گروه قطعه‌سازی عظام با بیان اینکه این برنامه در سه گام ابتدایی طراحی و اجرا خواهد شد، تشریح کرد: ‌‌ گام نخست که به عنوان یک گلوگاه مهم در خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده، مربوط به زمان دریافت این خدمات است. در پروسه‌‌های گذشته این احتمال وجود داشت که بعضا زمان رسیدن مشتری به خدمات نهایی مدنظرش چند هفته نیز به طول بینجامد اما با رصد دقیق فرآیند و جمع‌بندی انجام شده، این زمان به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته و به کمتر از یک هفته خواهد رسید، موضوعی که آغاز تغییرات آن را در زمان نمایشگاه قطعات خودرو می‌توانیم ببینیم.

چیوایی‌نژاد اضافه کرد: ‌‌ دو گام بعدی که به اصلاح فرآیندهای ساختاری در خدمات پس از فروش و در نظر گرفتن تعمیرگاه‌‌های مرجع در شهرهای بزرگ منجر خواهد شد نیز به شکل جدی دنبال می‌شود و امیدواریم که در آبان ماه امسال، بتوانیم تغییر رسمی این فرآیند را اعلام و اجرای آن را کلید بزنیم. آنچه که بیشترین اهمیت را دارد، جایگاه کلیدی خدمات پس از فروش در کنار فروش و بازار برای گروه عظام است و با رصد دائمی این فرآیند، تلاش می‌شود که بالاترین میزان رضایت مشتری در سراسر کشور به دست بیاید. این اصلاحات پیش‌بینی شده در حوزه خدمات پس از فروش به این مرحله ختم نخواهد شد و با نظارت و دریافت گزارش از عملکردهای واحدهای مختلف در سراسر کشور، بهبود فرآیند به عنوان یک اولویت مهم دنبال می‌شود.