توسعه مچ‌بندهای ناظر سلامتی

گلکسی فیت e؛ ارزان و هوشمند

سامسونگ گلکسی فیت‌ای (Samsung Galaxy Fit e) با قیمت ۴۰ دلاری، برای فروش آماده شده است. از ویژگی‌های این گجت پوشیدنی می‌توان به داشتن سنجشگر داخلی ضربان قلب، مقاومت در برابر آب با فشار ۵ اتمسفر و شارژدهی مناسب اشاره کرد. گلکسی فیت e دارای یک صفحه نمایش مونوکروم OLED با سایز ۷۴/ ۰ اینچ است. این صفحه به‌طور پیش‌فرض، ساعت و تعداد گام‌های پیموده شده را نمایش می‌دهد؛ همچنین می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها و رویدادهای تقویم گوشی شما را نیز به نمایش بگذارد. توانایی تشخیص خودکار فعالیت‌های بدنی (قدم زدن، دویدن و تمرین‌های دینامیک) و همسان‌سازی داده‌ها با اپلیکیشن Samsung Health که روی گوشی هوشمند کاربر نصب است، از دیگر قابلیت‌های گلکسی فیت e محسوب می‌شوند. برای افراد پرکار، شارژ گجت ۶ تا ۷ روز دوام خواهد داشت؛ هرچند که با استفاده ملایم‌تر، می‌توان تا ۱۳ روز هم روی شارژدهی باتری آن حساب کرد. ناگفته نماند که با وجود ضدآب بودن، خبری از امکانات مختص شنا در این دستبند هوشمند نیست؛ ولی استاندارد مقاومتی MIL-STD-۸۱۰G دارد.

در مقایسه با مدل گران‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر باید گفت که Galaxy Fit یک نمایشگر اولد رنگی و ۹۵/ ۰ اینچی با وضوح تقریبا دوبرابر دارد. عمر باتری هر دو دستبند مشابه؛ اما ساختار Fit e باریک‌تر و سبک‌تر است.

Galaxy fit

اما گلکسی‌فیت سامسونگ دارای صفحه نمایش ۹۵/ ۰ اینچی تمام رنگی از نوع AMOLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ با رزولوشن ۱۲۰ × ۲۴۰ اینچ یعنی حدود ۲۸۲ پیکسل در هر اینچ است که باید تصویر واضح‌تری نسبت به بسیاری از ردیاب‌های سلامتی دیگر با صفحه نمایش سیاه و سفید ارائه دهد. گلکسی فیت دارای ابعاد ۳/ ۱۸ × ۶/ ۴۴ × ۲/ ۱۱ میلی‌‌متر بوده و ۲۴ گرم وزن دارد که بسیار سبک است. بند آن از جنس سیلیکون است. این دستبند هوشمند ضد آب بوده و تا عمق ۵۰ متر و تا فشار ۵ اتمسفر مقاومت دارد که به شما این اجازه را می‌دهد که بدون نگرانی در استخر از آن استفاده کنید. همچنین دارای استاندارد نظامی MIL-STD ۸۱۰G است که این دستبند را در برابر ضربات سبک حفاظت می‌کند.

این مچ بند نیز قادر به پیگیری گام‌ها است و به‌طور خودکار زمانی که پیاده‌روی، دویدن یا دوچرخه سواری را آغاز کرده‌اید، حرکات شما را نظارت می‌کند.

Sumsung Galaxy fit می‌تواند تمرینات عمومی را نیز بررسی کند، اما موارد قابل‌توجهی از تمرینات که در گلکسی واچ اکتیو فعال می‌شوند را شامل نمی‌شود. در عوض، ۹۰ نوع تمرین مختلف را در برنامه سلامتی سامسونگ (Samsung Health app) خواهید یافت که قبل از شروع باید آنها را دستی انتخاب کنید.

سامسونگ همچنین عنوان کرده است که در این مچ‌بند هوشمند، تحلیل خواب و مدیریت هوشمند استرس وجود دارد و در زمان لازم کاربران را برای استراحت و کاهش استرس راهنمایی می‌کند. دارای شتاب‌‌سنج، ژیروسکوپ و حسگر ضربان قلب نیز هست. همچنین این مچ‌بند مجهز به سیستم‌عامل جدیدی موسوم به Realtime OS است که با اندروید ۰/ ۵ و بالاتر و همچنین با iOS ۹.۰ و بالاتر سازگاری دارد. چیپست موجود در ساعت MCU Cortex M۳۳F بوده که قدرت مناسب را برای این دستبند سلامتی فراهم می‌کند. همچنین دارای پردازنده مرکزی

M۳۳F ۹۶MHz + M۰ ۱۶ MHz نیز هست. گلکسی فیت دارای باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۱۲۰ میلی‌آمپر ساعت است. سامسونگ عنوان کرده است که باتری تا یک هفته دوام خواهد داشت.  این مچ‌بند هوشمند سامسونگ حدود ۹۹ دلار قیمت دارد و در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به فروش خواهد رسید.