تارنمای خبری اسپورتس کیدا روز یکشنبه نوشت: «کریستیانو رونالدو» مرد رکوردشکن باشگاه یوونتوس در پیروزی ۲ بر یک خارج از خانه مقابل سامپدوریا، سیزدهمین و چهاردهمین گل خود را در فصل جددید سری آ ایتالیا به ثمر رساند؛ این در حالی است که گل دقیقه دوم فوق ستاره یووه، رکورد بیشترین گل زده توسط لژیونرهای پرتغالی را در تاریخ این باشگاه، شکست.

علاوه بر این، رونالدو با ثبت سومین دبل خود در ۱۹ بازی که برای بانوی پیر انجام داده است، آمار گل های خود را به ۱۴ رساند تا برنده پنج توپ طلای جهان، سال ۲۰۱۸ را به عنوان آقای گل سری آ به پایان برساند.

اما رونالدو پیشتر یعنی در شهرآورد تورین که اوایل ماه جاری برگزار شد، پنج هزارمین گل تاریخ بانوی پیر را در سری آ ایتالیا به نام خود ثبت کرد؛ در واقع رونالدو از لحظه جدایی از جمع کهکشانی ها و کوچ به تورین، در ایده آل ترین فرم ممکن، رکوردهای زیادی را در پیراهن سیاه و سفید مدافع عنوان قهرمانی اسکودتو از خود بر جای گذاشته است.

با این حال، مهاجم پیشین تیم های منچستریونایتد و رئال مادرید برای نخستین بار در تقویم فوتبالی موفق نشد تا پنج گل یا بیشتر به ثمر برساند و با این حساب، با ۲ گل کمتر از رقیب دیرینه یعنی «لیونل مسی» که سال را با ۵۱ گل به پایان رساند، با ۴۹ گل کریسمس را جشن گرفت.

اما داستان از اینجا شروع می شود؛ زمانی که رونالدو ۲ دقیقه پس از به صدا در آمدن سوت آغاز بازی با یک ضربه زمینی مواج توپ را به قعر دروازه سامپدوریا فرستاد، با پیشی گرفتن از «رویی باروس» به برترین لژیونر پرتغالی تاریخ بانوی پیر تبدیل شد.

در ادامه کار، شماره هفت مقدس، هنگامی که با پنالتی دقیقه ۶۵ خود، بار دیگر تیمش را جلو انداخت، رکورد دیگری را به ثبت رساند البته این بار نه به طور انفرادی بلکه برای باشگاه جدیدش؛ به عبارت بهتر، رونالدو با این گل به یوونتوس کمک کرد تا پیش از آغاز مجدد بازی ها پس از تعطیلات سه هفته ای سال نو، در ۱۹ بازی ۵۳ امتیاز کسب کرده و از این حیث رکوردی تاریخی را ثبت کند.

بانوی پیر با پیروزی مقابل سامپدوریا به رکورد بدون شکست خود در فصل جدید سری آ ادامه داد و در حال حاضر با ۹ امتیاز بیشتر نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده اش یعنی ناپولی، با خیالی آسوده راهی تعطیلات می شود.

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی آنها پس از گذشت سه ماه، سود کلانی را برای آنها به ارمغان آورده و به قدم های شان برای تحقق آرزوی دیرینه خود یعنی فتح لیگ قهرمانان اروپا، ثبات بخشیده است.

در سوی مقابل، رونالدو ۳۳ ساله هم در مسیر تکرار روزهای خوبش در منچستر و مادرید، چشم به آقای گلی در لیگ معتبری دیگر دوخته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.