مشخصات ساعت گلکسی واچ اکتیو سامسونگ فاش شد

چند روز پیش چندین تصویر از این ساعت هوشمند هم منتشر شد. البته پس از انتشار این تصاویر، مشخصات ساعت گلکسی واچ اکتیو منتشر نشد اما فایل‌های نرم‌افزاری این ساعت منتشر شده و توسعه‌دهندگان XDA موفق شدند که نگاهی به مشخصات این محصول داشته باشند. تفاوت‌های مشخصی میان گلکسی واچ اکتیو و ساعت گیر اسپورت وجود دارد. البته که دو سال بین زمان عرضه دو محصول زمان است و مطمئنا تغییرات سخت‌افزاری طبیعی است. ساعت اکتیو پردازنده بهتر و به‌صورت کلی مشخصات بهتری نسبت به نسخه قبلی خواهد داشت.

ساعت گلکسی واچ اکتیو از پردازنده قوی‌تر اکسینوس ۹۱۱۰ استفاده خواهد کرد. این مدل پردازنده روی دیگر مدل‌ها به‌روز گلکسی واچ حضور دارد. گیر اسپورت از نسخه ضعیف پردازنده اکسینوس ۷۲۷۰ استفاده می‌کرد. همچنین صفحه‌نمایش ساعت اکتیو بزرگ‌تر شده و ۳/ ۱ اینچ با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل است درحالی‌که ساعت گیر اسپورت صفحه‌ای ۲/ ۱ اینچی داشت. اما یک نکته بد در مشخصات ساعت گلکسی واچ اکتیو وجود دارد. این محصول از باتری ۲۳۰میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند درحالی‌که گیر اسپورت باتری ۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی داشت. البته که باتری کوچک دوام شارژ کمتری دارد، اما شارژ آن آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

بلوتوث ۲/ ۴، پشتیبانی از NFC، پشتیبانی از LTE، بیکسبی، مانیتور ضربان قلب و قابلیت‌های همچون قدم‌شمار، مانیتور خواب و استرس، فشارسنج، ژیروسکوپ و سنسور جاذبه هم در این محصول قرار گرفته است. همچنین شاهد GPS هم در این ساعت خواهیم بود. در لیست مشخصات ذکر شده که این ساعت دارای اسپیکر خواهد بود؛ احتمالا این اسپیکر برای ارتباط برقرار کردن با بیکسبی طراحی شده است. این ساعت همچنین از دو سیم‌کارت eSIM پشتیبانی خواهد کرد. لازم به ذکر است که نرم‌افزار این ساعت، تایزن ۰/ ۴ خواهد بود. این سیستم‌عامل توسط سامسونگ برای ابزار پوشیدنی شرکت طراحی شده است. Galaxy Watch Active در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد، اما شاید سامسونگ آن را برای مراسم گلکسی نوت آینده نگه دارد.