بازتاب تصمیمات قاجار روی صحنه

وظیفه نخست من در این کار تفریح مخاطب است؛ چراکه در ابتدا باید فضای نمایش برای تماشاگر مفرح باشد. با این حال من با تفریح به هر قیمت مخالف هستم و در همه کارهایم اعم از آثار کمدی یا نمایش‌هایی که فضای کمیک ندارد، سعی کرده‌ام که به مخاطب احترام بگذارم. بازیگران در زمان تمرین پر از خلاقیت و انرژی هستند؛ اما اگر ایده‌هایشان در راستای کار نباشد جایی در نمایش ندارد. تلاش کرده‌ام این اثر نمایشی فضایی سیال داشته باشد و ذهن تماشاگر را به سمت و سوی قصه ببرد؛ چراکه این نمایش قصه‌گو و قصه‌محور است و مخاطب باید با قصه همراه شود؛ چون قصه آن سراسر اوج و فرود است. بنابراین تمام سعی‌مان این بود تا تماشاگر را در این اوج و فرودها همراه و همگام کنیم. «آقا دلبر» نمایشی ایرانی با خصوصیات این‌گونه نمایشی است. در نمایش‌هایی که تاکنون اجرا کرده‌ام تنها به فکر خنداندن و ایجاد لحظات شاد و مفرح برای تماشاگر نبوده‌ام؛ چراکه معتقدم تماشاگر نباید دست خالی سالن نمایش را ترک کند.

نمایش پایان گزنده‌ای ندارد و امیدوارم در مخاطب ایجاد اندیشه کند. تاکنون استقبال قابل توجهی از این نمایش شده است‌. از مخاطبان تئاتر می‌خواهم تماشاگر همه آثار نمایشی روی صحنه باشند؛ چراکه بزرگ‌ترین سرمایه تئاتر تماشاگران فهیم هستند و امیدوارم خودشان را از این هنر دریغ نکنند.

آقا دلبر

 نویسنده وکارگردان: سیدعلی موسویان

 بازیگران: هدی آهنگر، الهه پورجمشید، محمد زوار بی‌ریا، حسین شفیعی، سروش طاهری، میرنادر مظلومی، حسن همتی

 دوره اجرا: ۲۷ تیر تا ۲۹ مرداد

  مکان: تماشاخانه سنگلج

  ساعت: ۱۹:۱۵

  قیمت بلیت:۲۵ هزار تومان

  خلاصه داستان: درباره انیس‌الدوله سوگلی ناصرالدین شاه است که پس از آمدن یک زن فرنگی به دربار دچار افسردگی شده و دیگر نمی‌خندد.