در این شرایط، شاخص کل بورس تهران روز چهارشنبه با افت ۷۴۵ واحدی، یعنی معادل ۴/ ۰ درصد مواجه شد و در پایان معاملات به رقم ۱۷۵ هزار و ۷۱۳ واحد رسید تا شاخص کل طی معاملات هفته گذشته ۵/ ۳ درصد تنزل  کند. در عین حال با افت ۷/ ۶ درصد این نماگر طی آبان ماه بدترین عملکرد بورس تهران در ۴ سال اخیر ثبت شد. در آخرین روز کاری هفته قبل، نمادهای پالایشگاه‌های اصفهان، بندرعباس، تهران به همراه گل‌گهر و پتروشیمی‌های فارس و پارس بیشترین سهم را در افت شاخص داشتند.

در گروه خودرویی چهارشنبه معامله‌گران شاهد انتشار مجدد شایعات در مورد تغییر نرخ خودرو بودند این مساله در چند روز گذشته به کرات باعث رشد یا افت گروه خودرویی شده است.دیروز در همین رابطه رضا رحمانی در جلسه مشترک با فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی که برای بررسی مسائل مربوط به تولید و بازار برگزار شد با اشاره به موضوع خودرو افزود: درخصوص واگذاری فروش‌های قطعی با خودروسازان صحبت شده و آنها این موضوع را قبول کرده‌اند.

وی افزود: بحث خودروهایی که پیش فروش شده و باید به قیمت روز واگذار شوند متفاوت است.رحمانی گفت برخی خودروها نیز استثنا هستند که بخش عمده آنها وارداتی بوده است و به خاطر مشکل تحریم خط تولید آنها ممکن است تعطیل شده باشد که در این زمینه خودروساز آن را جایگزین می‌کند یا باید مشتری را راضی کند.

وزیر صنعت در پاسخ به سوالی درباره تصویب قیمت خودرو گفت: مصوبه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم و بخشنامه‌ای وجود ندارد. وی گفت کارگروه‌های مختلف بحث تعیین قیمت را دنبال می‌کنند و در صورت تصویب نهایی به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.در گروه پتروشیمی دو زیرمجموعه غیر بورسی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و ۴ پتروشیمی بورسی و فرابورسی با شروع آذرماه وارد فاز تعمیرات و نگهداری می‌شوند. به گزارش «پتروشیمیا» ۶ واحد پتروشیمی جم، پارس، تندگویان، نوری، اروند و تبریز با شروع آذرماه وارد فاز تعمیرات و نگهداری می‌شوند.

در همین گروه، پتروشیمی پردیس هم ۲۳۴۵ ریال برای سال مالی خود محقق کرده است. این شرکت با دعوت از سهامداران به زودی مجمع سالانه خود را برگزار خواهد کرد.در گروه انفورماتیک با تصمیم بورس تهران، شرایط بازارگردانی سهام «های وب» برای ۳ ماه آینده تغییر کرد. به این ترتیب، عملیات بازارگردانی سهام این شرکت از دوشنبه ۲۸ آبان به مدت سه ماه توسط شرکت تامین سرمایه لوتوس انجام می‌گیرد. در این رویه حداکثر دامنه نوسان ۴ درصد مثبت و منفی و دامنه مظنه ۲ درصدی تعیین شده است. کارگزار بازارگردان نیز شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا، حداقل سفارش انباشته تعداد ۵۰۰ هزار ورقه بهادار و حداقل معاملات روزانه ۵ میلیون ورقه بهادار مشخص شده است.

در گروه فلزی، مدیرعامل سابق فولاد مبارکه رئیس هیات مدیره شرکت ذوب‌آهن معرفی شد. در جلسه دیروز هیات‌مدیره شرکت ذوب‌آهن، بهرام سبحانی از طرف شرکت صدر تامین و با اکثریت آرا به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره این شرکت فرابورسی معرفی شد.

بنابراین گزارش، سبحانی از آبان ۹۲ تا مهر سال جاری با تصمیم هیات عامل ایمیدرو، مدیرعامل فولاد مبارکه بود که ۱۴ مهر ماه از این سمت استعفا داد. وی که دارای دکترای مدیریت است سابقه مدیرعاملی ذوب‌آهن را دارد.در گروه کاشی و سرامیک تولیدی گرانیت بهسرام از بورس اخراج شد کهرام به علت شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، با تصمیم هیات‌ پذیرش بورس از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران خارج شد. در گروه غذایی هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان ۶۲ درصد افزایش سرمایه از انباشته در دستور کار خود قرار داده است.

 بر اساس گزارش توجیهی هیات‌‌مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته به منظور جلوگیری از خروج وجه نقد در قالب سود تقسیمی-که ریسک نقدینگی را به همراه دارد- اصلاح ساختار مالی شرکت، افزایش نقدشوندگی سهام از طریق ارتقا به بازار تابلوی فرعی بازار اول و رقیق شدن قیمت سهم است که در روز پایانی آبان به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری متعادل با شاخص منفی بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت ) در بورس به ۵۹۲میلیارد تومان ودر فرابورس به ۳۸۸میلیارد تومان بالغ شد.