در گروه غذایی دیروز انتشار خبر افزایش بهای شکر به ۳هزار تومان و حذف یارانه شکر موجب تشکیل صف‌های خرید برای نمادهای این شرکت‌ها شد. شروع زود‌هنگام فصل تولید و افزایش قابل ملاحظه تولید چغندر شرایط مناسبی را برای این گروه رقم زده است.دیروز در گروه غذایی سید احمد مقدسی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود شیر و شیرخشک در کشور بهانه‌ای است که از سوی عده‌ای سازماندهی شده است، چراکه آنها قصد دارند برای واردات شیرخشک ارز دریافت کنند.وی با بیان اینکه قیمت شیر خام گران نیست و برخی می‌خواهند شیر را مفت از دامداران خریداری کنند، گفت: نه در زمینه شیر و نه در مورد شیرخشک کمبودی وجود ندارد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور با اشاره به اینکه قیمت پایه شیرخام ۱۵۷۰ تومان تعیین شده است، افزود: البته در کنار قیمت پایه، گاهی جوایز و... نیز به این کالا تعلق می‌گیرد. مقدسی گفت: در کشور ما سالانه چیزی بالغ بر ۵/ ۱۰ میلیون تن شیرخام تولید می‌شود که تولید این کالا امسال نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.وی در بخش دیگری از سخنان خود از نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس کل بانک مرکزی و درخواست برای قرار گرفتن شیرخشک، کره، WPC، MPC و یک کد کالایی دیگر به‌عنوان سایر در گروه یک کالایی(جهت دریافت ارز دولتی برای واردات) خبر داد و گفت: این در حالی است که واردات شیرخشک به کشور ممنوع است.در گروه شوینده‌ها دیروز گلتاش از دریافت مجوز افزایش قیمت ۲۵ درصدی محصولات خبر داد. سروش نامدارپور عضو هیات‌مدیره «شگل» به درخواست مسوولان بورس، اقدام به شفاف‌سازی کرده و از مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت فروش محصولات از طرف انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی خبر داد. شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر مالک بیش از ۸/ ۷۹ درصد سهام این شرکت است.

در گروه شیمیایی صنایع شیمیایی ایران سود حسابرسی شده خود را در ۶ ماهه از ۱۸۴ ریال به ۲۴۹ ریال افزایش داد. رشد درآمد‌های این شرکت از ۳۷۰ میلیارد تومان به ۳۸۹ میلیارد تومان از عوامل این تعدیل به شمار می‌رود.در گروه ساختمانی دیروز نماد سرمایه‌گذاری ساختمان برای اعلام تعدیل منفی متوقف شد. دلیل این تعدیل منفی عدم تحقق پیش‌بینی فروش ۳۵۰۰ متر‌مربع از پروژه ظفر اعلام شده است که موجب شد سود از ۱۴۲ ریال به ۷۹ ریال زیان تغییر یابد. در گروه پالایشگاهی دیروز نمادهای این گروه برای اعلام تاثیرات مصوبه اخیر وزارت نفت متوقف شدند. دیروز پس از توقف، شفاف‌سازی‌های پالایشگاه‌ها منتشر شد که در آن تنها به برداشته شدن سقف رقابت در بورس‌های کالا و انرژی اشاره شد. محتویات این گزارش‌ها فاقد میزان تاثیرات انتظاری بر سود و فروش شرکت‌ها بود.دیروز همچنین روند عرضه‌های شرکت‌های پالایشگاهی با نرخ‌های جدید ادامه داشت. دیروز پالایشگاه اصفهان در حالی ۱۰هزار تن وکیوم باتوم عرضه کرد که در اطلاعیه عرضه مقدار آن ۲هزار تن بوده است. این عرضه با قیمت میانگین وزنی ۳۹۰۳ تومان معامله شد که نسبت به قیمت پایه رشد۲۰۷ درصدی و نسبت به قیمت پایانی جلسه قبل رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

پالایش نفت تهران نیز ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم با قیمت پایه ۱۲,۷۱۴ ریال (برابر با پایه قبلی) به ازای هر کیلو در بورس کالا عرضه کرد که در نهایت، این محصول با میانگین قیمت یعنی ۳۶,۴۸۸ ریال به ازای هر کیلو (۱۸۷درصد بالاتر از قیمت پایه) معامله شد. همچنین پالایش نفت تبریز ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم با قیمت پایه ۱۲,۷۱۴ ریال به ازای هر کیلو در بورس کالا عرضه کرد که در نهایت، این محصول با میانگین قیمت یعنی ۳۶,۴۶۹ ریال به ازای هر کیلو (۸۴/ ۱۸۶ درصد بالاتر از قیمت پایه) معامله شد.

در گروه فلزی نیز دیروز شرکت ملی صنایع مس ایران، ۱۰۰۰ تن مس مفتول با قیمت پایه ۲۹۴,۳۱۶ ریال (۹۳/ ۲ درصد کمتر از پایه قبلی) به ازای هر کیلو عرضه کرد، که این معامله با میانگین قیمت ۴۶۱,۸۹۰ ریال به ازای هر کیلو ( ۶۷/ ۶۱ درصد بالاتر از پایه) انجام شد.در گروه دارویی دیروز البرز دارو از تصویب افزایش سرمایه از مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱,۸۶۰ میلیارد ریال (معادل ۱۰۰ درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خبر داد. در گروه بانکی دیروز نمادهای بانک ملت با صف خرید همراه شد. در این گروه براساس شنیده‌ها تا پایان آبان‌ماه بانک‌های حکمت ایرانیان، انصار، قوامین، مهر اقتصاد و موسسه کوثر در بانک سپه ادغام شد و بانک جدیدی با عنوان بانک سپه نوین را تشکیل خواهند داد. پیش‌بینی می‌شود در این میان بانک انصار تا پایان شهریور با تابلوی بانک جدید فعالیت خود را آغاز کند.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۸۴۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۳۱میلیارد تومان بالغ شد.