نمادهای گل‌گهر، پتروشیمی‌های خارک، جم و فن‌آوران به همراه فولادهای خراسان و مبارکه بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.در بازار روز چهارشنبه در خبرهای مهم برای بازار اولویت‌های اعطای تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی مشخص شد. در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس‌جمهور، اولویت‌های اعطای تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی و بودجه سال ۹۷ این صندوق تصویب شد. اعطای تسهیلات به «کارخانجات سازنده وسایط نقلیه مرتبط با حمل و نقل تجاری درون و برون‌شهری»، «تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس»،‌ «طرح‌های توسعه واحدهای دامپروری و توسعه و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز و سفید و شیر و نیز کشت گیاهان دارویی»، «شقوق مختلف سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی» و «نوسازی بافت‌های فرسوده با اولویت مناطق کمتر برخوردار» از جمله مصوبات این جلسه بود و مقرر شد موارد فوق در ردیف اولویت پرداخت قرار گیرد. همچنین در این جلسه مقرر شد به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، صندوق توسعه ملی از طریق بانک‌های عامل در صندوق تثبیت بازار سرمایه، سپرده‌گذاری کند. انتظار می‌رود تقویت صندوق توسعه بازار به ثبات بازار سهام کمک کند.

اما در گروه فلزی قیمت‌ها در بازار جهانی ثبات نسبی را تجربه می‌کند. در بازار جهانی بهای هر تن مس ۶هزار و ۹۱۰ دلار گزارش شده است. بهای دو فلز روی و سرب نیز به ترتیب ۳هزار و ۳۳دلار و ۲هزار و ۴۹۰ دلار در هر تن گزارش شده است ( قیمت‌ها در لحظه تنظیم این گزارش ساعت ۱۴ اعلام می‌شود).در این گروه آلومتک از برنامه افزایش سرمایه خود رونمایی کرد. براساس گزارش توجیهی هیات‌مدیره پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۴۵میلیارد تومان به مبلغ ۷۵میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت و اصلاح ساختار مالی جهت استفاده از توان تولیدی و خدماتی که در سوم خرداد به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

در این گروه گزارش ماهانه فولاد خوزستان حکایت از جهش فروش شرکت داشت. فخوز در دوماهه نخست امسال ۱۳۷۰میلیارد تومان فروش داشته است که این رقم سال قبل ۹۲۲میلیارد تومان بود. در گروه معدنی نیز چادرملو در دو ماهه نخست امسال به ۵۳۷میلیارد تومان فروش رسید. این در حالی است که سال گذشته این فروش ۳۸۶میلیارد تومان بود. در این گروه همچنین شرکت معادن و فلزات با تعدیل سود مواجه شده است. این شرکت، ۲۹۵ریال سود اعلام کرده است. این شرکت در دلایل تعدیل نوشته است: برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام برخی از شرکت‌های سرمایه پذیر و شناسایی سهم از سود تقسیم شده واقعی آنها در مجامع مزبور که نسبت به پیش‌بینی اولیه این شرکت دارای تغییرات سود بوده است. با توجه به انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی نشده برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی (مثل شرکت چادرملو و شرکت گل گهر) در سامانه کدال و با در نظر گرفتن درصد تقسیم سود آن شرکت‌ها همانند سال‌های قبل، اقدام به شناسایی سهم از سود آنها شده است. امکان تغییر در اطلاعات پیش‌بینی شده فعلی به دلیل صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌های سرمایه‌ پذیر و تغییر درصد تقسیم سود در مجامع آتی وجود دارد.

 در گروه سیمانی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان در پایان سال مالی ۹۶ مبلغ ۷۵۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۸۸ ریال سود به‌ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۴۴ درصد افزایش داشت. در گروه پالایشی، شرکت نفت لاوان صورت مالی منتهی به سال گذشته را به‌صورت (حسابرسی نشده) منتشر کرد. این شرکت در ۱۲ ماهه ۱۲۷۲ ریال به ازای هر سهم محقق کرده است.

در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به رقم ۹۹۲میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۱۰میلیارد تومان بالغ شد.