در بازار دیروز همچنان معامله‌گران میان متغیرهای مهم برای بازار سرمایه از جمله نرخ ارز ، نرخ محصولات و مواد خام در بازار جهانی دچار تردید بودند. در همین حال کاهش اندک بهای نفت در بازار جهانی که دیروز رخ داد در کنار کاهش اندک بهای فلزات نیز بر ابهام معامله‌گران افزود تا در نهایت بازار با توجه به کمبود سنتی نقدینگی نتواند رشدی بیش از ۲ واحد را ثبت کند. به این ترتیب در پایان معاملات در محدوده ۹۸هزار و ۱۰۱واحدی متوقف شد. دیروز شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش ۱۴ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۵۶۸ واحد را به نمایش گذاشت.

در بازار دیروز درگروه معدنی قیمت سنگ‌آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین به اوج خود از آوریل سال گذشته تاکنون با حدود یک درصد رشد به ۹۵/ ۷۹ دلار هر تن خشک سی‌اف‌آر رسید.به گزارش فولاد ایران، خبر احتمال تداوم محدودیت‌های تولید برای برخی کارخانه‌های چینی پس از اتمام فصل زمستان موجب رونق بازار این ماده اولیه شده است.ظاهرا کارخانه‌ها در استان هبی باید تا نوامبر نرخ بهره‌وری را ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین نگه دارند. قیمت زغال سنگ هم تحت تاثیر جو روانی حاکم بر بازار با ۴/ ۱ درصد رشد همراه شده و به ۹۰/ ۲۴۳ دلار هر تن رسید که در اوج حدود ۸ ماه اخیر است. انتظار می‌رود سنگ‌آهن سال ۲۰۱۸ روند پر نوسانی را تجربه کند.

در گروه فلزی نیز شرکت فولاد خراسان برنامه افزایش سرمایه ۲۵ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی را اعلام کرد. بر این اساس، این شرکت ۸۰۰ میلیارد تومانی درنظر دارد سرمایه فعلی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به هزار میلیارد تومان برساند.تامین مالی «فخاس» در صورت موافقت سازمان بورس برای اصلاح ساختار مالی اعمال می‌شود.در بازار دیروز در گروه واسطه گری مالی آگهی عرضه ۸/ ۹۰ درصد سهام کنترلی شرکت سرمایه‌گذاری سبحان وابسته به سازمان اقتصادی کوثر به قیمت پایه کل ۲۸۰ میلیارد و ۵۸۱ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان برای امروز آگهی شد.

در گروه کانی غیر‌فلزی شیشه دارویی رازی دیروز شاهد تعدیل منفی بود.تعدیل بودجه پیش‌بینی شده سال جاری بر مبنای دلایل زیر بود:۱) کاهش فروش شرکت از مبلغ ۵۰۵ میلیارد ریال به مبلغ ۴۲۳ میلیارد ریال به علت شرایط نامناسب شرکت‌های داروسازی ۲) افزایش زیان تسعیر ارز تسهیلات ارزی از مبلغ ۳۱ میلیارد ریال به مبلغ ۶۶ میلیارد ریال متناسب با افزایش نرخ یورو و تسعیر تسهیلات ارزی به نرخ ۵۴هزار ریال به ازای هر یورو.در گروه انفورماتیک، سپ یا پرداخت الکترونیک سامان کیش شنبه آینده معرفی می‌شود تا آماده عرضه اولیه سهام در بورس تهران شود. پرداخت الکترونیک سامان کیش از زیر مجموعه‌های بانک سامان به شمار می‌رود.

در گروه خودرویی دیروز برخی نمادهای خودرویی و قطعه‌سازان مجددا با صف خرید مواجه شدند. دیروز نمادهای قطعه‌سازی مثل رینگ مشهد در بازگشت به بازار صف خرید را تجربه کردند. در همین حال در بخش خودروهای سنگین دیروز اعلام شد ۲/ ۱۱ میلیارد دلار فاینانس برای نوسازی ناوگان خودروی سنگین نیاز است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز مهم‌ترین‌ موضوع در اجرای پروژه بزرگ نوسازی ناوگان خودروی سنگین کشور، تعیین تکلیف فاینانس مورد نیاز آن به میزان ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که شرکای خارجی خودروسازان ایرانی آماده تامین آن ظرف سه سال هستند. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل و کم‌رمق بود که در آن ارزش معاملات در بورس (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به ۱۹۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۴۴میلیارد تومان رسید.