در بازار دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های سامان‌گستر اصفهان، سیمان خزر، ایران‌‌ارقام، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران، سرمایه‌گذاری مسکن الوند و سرمایه‌گذاری کوه‌نور از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان‌دورود و حق‌تقدم سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان متوقف شدند.معامله‌گران در شروع بازار دیروز با تشکیل صف خرید برای نماد‌های وب مواجه بودند، انتشار شایعاتی در مورد احتمال خرید چند شرکت کامپیوتری و اینترنتی توسط‌ های‌وب باعث این صف خرید سنگین شد که دیروز از مرز ۴۰میلیون سهم نیز گذشت. هر چند دیروز خبرهای قطعی در مورد قبول یا رد این خبرها رسما منتشر نشد اما مدیر‌عامل آسیا‌تک این شایعه را تکذیب و البته اشاره کرده که مذاکرات محدودی در این‌باره صورت گرفته ولی هنوز تصمیمی در این‌باره گرفته نشده است.

در بازار دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بسته‌بندی مشهد، سرمایه‌گذاری فنی‌مهندسی مشانیر، آذریت، داروسازی تهران، سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین، سیمان لارستان، فولاد کاویان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، کارخانجات کابل‌سازی ایران، کشت و صنعت آب شیرین و کیوان به بازار پایه ج فرابورس منتقل شدند. همچنین در بازار دیروز نماد ایران ارقام بازگشایی شد، این نماد که با ۱۵درصد افت به تابلو بازگشت، در اولین پیش‌بینی منتهی به ۳۱ شهریور سال ۹۷، از زیان ۹۸ریالی به سود ۴۱ ریالی رسیده است که امروز با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال درخصوص این تعدیل مثبت شفاف‌سازی کرد.ایران ارقام در گزارش خود از سرمایه‌گذاری در بازار صندوق‌های فروشگاهی خبر داده است. برهمین اساس، بنا به گفته مدیرعامل با توجه به کشش بازار و رویکرد وزارت دارایی، شرکت برای ورود به این بازار اقدام کرد و توانست درآمد قابل‌توجهی را از این محل کسب کند.

در گروه خودرویی رئیس هیات‌مدیره شرکت سایپا گفت که برنامه این شرکت طراحی و تولید مشترک خودرو به‌صورت ۵۰ درصد محصولات داخلی و ۵۰ درصد با برندهای خارجی و کاهش تدریجی و در نهایت توقف تولید پراید است. به گزارش «ایرنا»، محمدعلی سیدابریشمی اظهار کرد: با واگذاری ۵۰ هکتار از زمینی که در شمال شرکت ایران‌کاوه‌سایپا واقع است، ظرف ۱۵ روز آینده قرارداد با طرف خارجی منعقد خواهد شد.رئیس هیات‌مدیره شرکت سایپا همچنین گفت که این مجموعه در ۲ سال آینده برای ۳ هزار نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهدکرد. شرکت سیتروئن نیز که به تازگی برای سرمایه‌گذاری مشارکت خود را آغاز کرده است، در آینده نزدیک برای ۴۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.در گروه فلزی عرضه تعداد ۴ میلیارد و ۲۰۵ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۳۲۳ سهم معادل ۰۶/ ۲۹ درصد از سهام شرکت فولاد خوزستان که قرار بود توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سوی شرکت سرمایه‌گذاری پایندگان در روز ۸ آبان در بورس اوراق بهادار انجام شود، لغو شد.

بر اساس این گزارش؛ این میزان سهام برای عرضه به قیمت پایه هر سهم ۴۴۶۶ ریال به‌صورت ۲۵ درصد نقد و بقیه اقساط قیمت‌گذاری شده بود و خریدار باید وجه نقد معامله را طی ۹ روز کاری به‌حساب خصوصی‌سازی واریز و بقیه را به‌صورت اقساط شش ماهه در مدت ۳ سال پرداخت می‌کرد. سود اقساط این معامله نیز ۱۳درصد اعلام شده بود. در گروه تصفیه نفت بروز حادثه در پالایشگاه تهران متاسفانه به کشته شدن ۶تن از پرسنل این پالایشگاه و زخمی شدن تعدادی منجر شده است، این حادثه البته تاثیری در فعالیت این پالایشگاه نداشته است.در گروه برقی سهامداران شرکت کنتورسازی ایران دیروز برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره جدید این ناشر در نشست مجمع فوق‌العاده شرکت کردند. دیروز مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت کنتورسازی ایران با حضور ۲/ ۵۹ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی این شرکت برگزار و طی آن درخواست حسابرسی ویژه عملکرد دوره‌های مالی ۹۴ و ۹۵ و همچنین عملکرد شش ماهه اول سال مالی ۹۶ به تصویب رسید.

همچنین در این مجمع با انتخاب موسسه حسابرسی آزمون‌پرداز ایران مشهود به‌عنوان حسابرس و بازرس اصلی و همچنین موسسه رایمند به‌عنوان بازرس علی‌البدل موافقت شد. بانک پاسارگاد در برهه فعلی کنترل شرکت کنتورسازی را بر عهده گرفته است.  در این مجمع، جمالیان نماینده بانک پاسارگاد با بیان اینکه این بانک نسبت به کمک به شرکت کنتورسازی مجموعه اقداماتی را انجام خواهد داد، گفت: در گام اول شناخت وضعیت شرکت از طریق حسابرسی موشکافانه به اتکای یک حسابرس امین و پایش وضعیت شرکت نیاز است که بدون حسابرسی ویژه، عضویت بانک پاسارگاد در هیات‌مدیره کنتورسازی منتفی خواهد بود. بر این اساس بعد از ارائه گزارش حسابرسی ویژه کنتورسازی، مجمع دیگری برگزار و وضعیت شرکت برای عموم سهامداران به‌طور شفاف ارائه، سپس اقدام‌های اصلاحی انجام خواهد گرفت. در گروه بیمه‌ای، بیمه سامان پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده را مطرح کرد. در این پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۸۰۳ میلیاردو ۴۰۰ میلیون ریال به یک هزارو ۵۰۰میلیارد ریال (معادل ۸۷ درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته، سایر اندوخته‌ها به منظور رعایت الزامات قانونی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی پیش‌بینی شده است. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات در بورس (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق) به ۱۴۰میلیارد تومان رسید.