در معاملات دیروز نمادهای معاملاتی شرکت‌های لامیران و بیمه رازی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند. در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های قند شیرین خراسان، تولید فیبر ایران، اوراق اجاره شرکت واسط مالی مرداد یکم در نماد صمپنا، صنایع پتروشیمی زنجان، فولاد آلیاژی یزد، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، داده‌پردازی ایران، سرمایه‌گذاری پارس‌توشه، کشتیرانی ایران، مجتمع کشت و صنعت چین‌چین، دشت مرغاب، اوراق مرابحه فولاد مبارکه اصفهان، اوراق اختیار فروش تبعی کشتیرانی ج.ا.ا متوقف شدند.دیروز در تحولات مهم بازار معامله‌گران با دقت روند معاملات نماد آسیا سیر ارس از زیر‌مجموعه‌های توکا فولاد را دنبال می‌کردند. این نماد تازه‌وارد که در بازار دوشنبه با عرضه‌ای سنگین توسط سهامدار عمده مواجه شده بود، دیروز گزارش ضعیفی را از عملکرد شرکت منتشر کرد که پرسش‌برانگیز بود. سهامداران معتقد بودند این گزارش می‌توانست در همان روزهای عرضه اولیه منتشر شود.در گروه تصفیه نفت دیروز جلسه معارفه شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، برگزار شد تا این شرکت ۲۰۰ میلیارد تومانی هم آماده عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام در بورس تهران شود.

این شرکت سود هر سهم برای سال مالی جاری را دیروز با تعدیل سه درصدی ۳۹۷ریال اعلام کرده است و در ۶ ماه منتهی به ۳۱شهریور ۹۶ مبلغ ۳۲۵ ریال سود به ازای هر سهم محقق شده است. امروز همچنین ۳۵۰ میلیون سهم (۵ درصد) سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به‌عنوان پانصد و هفتمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در گروه فولاد و در نماد کاوه به شیوه ثبت سفارش برای کشف قیمت عرضه خواهد شد. در گروه فلزات اساسی تعداد ۴میلیارد و ۲۰۵ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۳۲۳ سهم معادل ۰۶/ ۲۹ درصد از سهام شرکت فولاد خوزستان توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سوی شرکت سرمایه‌گذاری پایندگان روز ۸ آبان در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم ۴۴۶۶ ریال به‌صورت ۲۵ درصد نقد و بقیه اقساط روانه میز فروش می‌شود که خریدار باید وجه نقد معامله را طی ۹ روز کاری به حساب خصوصی‌سازی واریز و بقیه را به‌صورت اقساط شش ماهه در مدت ۳ سال بپردازد. سهام شرکت فولاد خوزستان در حالی توسط کارگزاری بانک سپه روی میز فروش می‌رود که سود اقساط آن ۱۳درصد اعلام شده است. در اتفاقات مهم دیگر دیروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) خبر داد. علی ربیعی با اشاره به اینکه با تصویب هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی آقایان اکبر ترکان، مرتضی لطفی، عبدالحسین ثابت، محمدرضا رستمی و احمد فیاض بخش به‌عنوان اعضای هیات‌مدیره شستا تعیین شدند، از اعضای هیات مدیره جدید شستا به‌خاطر قبول این مسوولیت تشکر کرد.

در گروه تجهیزات دیروز، صدرا خبرهای خوبی از وضعیت شرکت منتشر کرد. محمد‌رحیم دهقانی، مدیرعامل این شرکت در گزارش خود از افزایش سهم صدرا در برخی پروژه‌ها و پیشرفت در پروژه تهاتر بدهی‌ها و دارایی‌های شرکت خبر داد.در گروه خودرویی، ایران‌خودرو دیزل زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده برای موضوع مهم ماده ۱۴۱ را تعیین کرد.«خاور» که درآمد هر سهم را با ۸۱۰ ریال زیان پیش‌بینی کرده (بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان زیان و معادل ۸۱ درصد سرمایه)، برای تصمیم‌گیری درخصوص شمولیت مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت، ساعت ۹ روز سه‌شنبه ۹ آبان در محل دفتر فروش شرکت این مجمع را برگزار می‌کند تا سهامداران در مورد این ماده تصمیم‌گیری کنند.

در گروه مخابراتی شرکت آسیا تک که برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور به شمار می‌رود، با پلاک ۵۱۸ در بورس تهران درج نماد و آماده عرضه اولیه سهام در روزهای بعد شد.این شرکت که ۱۹ اردیبهشت سال جاری مورد پذیرش اوراق بهادار قرار گرفته بود، با پلاک ۵۱۸ و با نماد «آسیاتک» و بخش پست و مخابرات، در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شد. براساس این گزارش، آسیاتک که دارای سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی است، برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور به شمار می‌رود که با بیش از ۸۰۰ و ۱۰۰ عاملیت اصلی فروش و پشتیبان و فنی همکاری، از شرکت‌های مطرح در زمینه ارائه خدمات نوین آی‌تی است. در گروه برقی پس از مدت‌ها سکوت، کنتور‌سازی ایران زمان مجمع را اعلام کرد.کنتورسازی ایران که از شهریور سال گذشته با توقف نماد روبه‌رو‌ بود و مجمع سالانه را هم برگزار نکرد، زمان مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده را اعلام کرد تا آرام آرام مشکلات و ابهامات گذشته و آینده را روشن کند. سهامداران «آکنتور» ساعت ۸ صبح روز شنبه ۸ آبان در دفتر شماره یک شرکت واقع در خیابان پاسداران حضور خواهند یافت تا ضمن بررسی صورت‌های مالی مربوط به اسفند ۸۴ و شاید ۹۵، از آخرین وضعیت حال و آینده این شرکت مطلع شوند.در گروه پتروشیمی، پتروشیمی خراسان در گزارش شش ماه خود تحقق مبلغ ۶۰۶ریال را به بازار اعلام کرد که رشد ۴۰ درصدی نسبت به گزارش قبلی نشان می‌دهد. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۱۱۶میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۹۹میلیارد تومان بالغ شد.