شماره روزنامه ۶۱۳۷
|

  • یک تیـم، دو نگـاه

    دنیای اقتصاد: نخستین تجربه پیتسو موسیمانه روی نیمکت استقلال آن چیزی نشد که کسی توقعش را داشت. شکست ۳‌بر‌یک برابر خیبر، نشان داد آبی‌ها حتی با وجود استخدام یک سرمربی خارجی و پر افتخار، هنوز هم راه زیادی برای برگشت به روزهای اوج دارند. اتفاقی که دو سوال مهم را مطرح می‌کند؛ آیا می‌توان به این تیم امیدوار بود؟
  • تواضع؛ کلمه کلیدی!

    دنياي اقتصاد: دوشنبه‌شب پرسپولیس در دیداری که بیش از حد برایش سخت شد، ۲برصفر شمس‌آذر قزوین را شکست داد؛ با یک گل زودهنگام که علی علیپور آن را به ثمر رساند و گلی دیرهنگام که به زیبایی توسط وحید امیری به ثبت رسید. این پنجمین برد پیاپی سرخ‌پوشان بود و نیز پنجمین دیدار متوالی که آنها گل نمی‌خوردند. از نظر آمار، همه‌چیز خوب است، هرچند مصاف با شمس‌آذر را نمی‌توان جزو نمایش‌های باکیفیت قرمزها طبقه‌بندی کرد. مخصوصا در طول دقایق زیادی از نیمه دوم، این تیم آن فوتبالی که مخاطب انتظار دارد را ارائه نداد. البته که مشکلاتی وجود دارد. یک مساله، به رنج مکرر زمین بی‌کیفیت مربوط می‌شود؛ داستانی که دست‌کم تا اواسط دی و آماده شدن ورزشگاه آزادی ادامه خواهد داشت.
  • این آلمانی بی‌رحم!

    دنياي اقتصاد: برای نخستین بار در فصول اخیر، پیش از آغاز ال‌کلاسیکو هواداران رئال مادرید و بارسلونا به برتری تیمشان ایمان داشتند و همین نشان می‌داد قرار است با چه مسابقه‌ای روبه‌رو شویم. نتیجه اما اصلا چیزی نبود که کسی بتواند پیش‌بینی کند؛ به جز جرارد پیکه که پیشگویی‌اش درست از آب درآمد! بارسلونای هانسی فلیک که به اوج برگشته، با اقتدار هرچه تمام‌تر در یک نیمه ۴ گل به میزبان زد و شاگردان کارلو آنچلوتی به جز ۱۲ بار گرفتار شدن در تله آفساید دستاورد دیگری نداشتند. آمار و ارقام جالبی از ال‌کلاسیکوی شنبه شب باقی مانده که شاید پرداختن به آن بد نباشد؛ در شبی که سقف برنابئو بسته شد تا هیچ‌کس از بالا، تحقیر رئال را شاهد نباشد!
  • امشب بهترین معلوم می‌شود

    دنیای اقتصاد: از حول و حوش ساعت ۲۲ امشب، تئاتر دو‌شاتل پاریس پذیرای برترین‌های دنیای فوتبال خواهد بود تا برنده توپ طلای ۲۰۲۴ مشخص شود. با پایان غیررسمی عصر مسی‌-رونالدو، حالا دنیای فوتبال برندگان جدیدی را خواهد دید و ۴ شانس اصلی این رقابت، روزهای خوبی را نمی‌گذرانند. سه ستاره رئال مادرید یعنی جود بلینگام، کیلیان امباپه و وینیسیوس جونیور به تازگی شکست سنگین در ال‌کلاسیکو را تجربه کرده‌اند و رودری اسپانیایی هم به علت مصدومیت شدید تا انتهای فصل خانه‌نشین شده است. هرچند آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، این جایزه امسال به وینگر برزیلی رئال مادرید خواهد رسید. وینیسیوس که فصل گذشته با کهکشانی‌ها به قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان رسید، آمار خوبی از خود به جا گذاشته و در جریان درگیری لفظی که در ال‌کلاسیکو با گاوی، هافبک بارسا داشت، به او گفت: «باشه، ولی من دوشنبه توپ طلا می‌برم!»
  • علیپور، چهارمین گلزن تاریخ

    دنیای اقتصاد: علی علیپور با گلزنی برابر شمس آذر به رکورد ۷۵ گل با لباس پرسپولیس رسید و توانست با عبور از مرحوم صفر ایرانپاک، در رده چهارم برترین گلزنان تاریخ این باشگاه قرار گیرد. علیپور که در دوره نخست حضورش در پرسپولیس توانست ۷۲ گل (۵۶ گل لیگ برتر، ۵ گل جام حذفی، ۱۰ گل لیگ قهرمانان آسیا و یک گل سوپرجام) به ثمر برساند، راهی پرتغال شد و چند فصل در این کشور بازی کرد. او از ابتدای فصل جاری به جمع سرخ‌پوشان بازگشته و در ۱۰ مسابقه، ۳ گل وارد دروازه رقبا کرده است. این مهاجم مازندرانی به ۸ گل دیگر نیاز دارد تا بتواند به رکورد همایون بهزادی فقید برسد و در جمع سه گلزن برتر تاریخ سرخ‌پوشان قرار گیرد.
  • قارچ در قلعه‌حسن‌خان!

    دنیای اقتصاد: در حالی که خبر آماده‌سازی ورزشگاه آزادی تا پایان ماه بعد کمی موجب خوشحالی اهالی فوتبال شد، گویا یک استادیوم دیگر در پایتخت در حال از کار افتادن است! بررسی‌ها حاکی از آن است که چمن ورزشگاه شهدای شهر قدس دچار بیماری قارچی شده که البته با شروع فصل سرما کمی این مشکل کاهش پیدا می‌کند، اما اصلی‌ترین موضوع ماندن آب داخل زمین است که باعث ایجاد لجن در آن می‌شود. در واقع سیستم آبیاری ورزشگاه شهر قدس دچار مشکل است و بعد از هر آبیاری با آب‌ماندگی مواجه می‌شود. آن‌طور که تسنیم گزارش داده، تاکنون حدود ۵۰ یا ۶۰ میلیارد برای بازسازی ورزشگاه شهر قدس هزینه شده، اما هنوز چمن آن دچار مشکل است. این درحالی است که استقلال و پرسپولیس در این فصل در قلعه‌حسن‌خان از رقبای خود پذیرایی کرده‌اند و اگر اینجا هم دچار مشکل شود، یک معضل جدید اضافه خواهد شد.
  • بگذارید نفس بکشیم!

    دنياي اقتصاد: نه اینکه گاریدو و موسیمانه از کره مریخ آمده باشند و ما مطمئن باشیم که قرار است در پرسپولیس و استقلال چنین و چنان کنند، اما بعضی موضع‌گیری‌ها علیه سرمربیان پرسپولیس و استقلال آن‌قدر شتاب‌زده و غیرمنطقی است که از صد فرسخی بوی تند «بغض» می‌دهد. مهم هم فقط مواضع یکی، دو نفر نیست؛ مساله به جریانی مربوط می‌شود که با هر نوع نوگرایی مخالف است و فقط می‌خواهد خودش در صحنه باشد.
  • کالدرون دوم در پرسپولیس؟

    دنياي اقتصاد: خبر تکراری بود و تعجب‌آور؛ یاسین سلمانی از فهرست پرسپولیس برای بازی با شمس‌آذر قزوین خط خورد. این خبر، ساعاتی پیش از مسابقه دیروز سرخ‌پوشان در ورزشگاه شهر قدس منتشر شد تا کلافگی و سردرگمی هواداران ادامه یابد.
  • ۴۵۰ میلیارد تومان ضرر ناقابل بلژیکی!

    دنياي اقتصاد: با اعلام رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال، این نهاد به پرداخت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو بابت مطالبات مارک ویلموتس محکوم شد و این آخرین پولی است که باید به سرمربی بلژیکی پرداخت شود.
  • مصاحبه بیرانوند را نخواندم

    دنياي اقتصاد: در شب پایانی هفته نهم لیگ برتر، امروز از ساعت ۱۷ تراکتور میزبان آلومینیوم است و از ساعت ۱۸:۱۵ هم نبرد حساس فولاد و سپاهان در اهواز شروع می‌شود.
  • امشب؛ دو نبرد بالای جدولی

    دنياي اقتصاد: مهم‌ترین بازی هفته نهم لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۰ امشب در امارات برگزار می‌شود. جایی که آرسنال ۱۷ امتیازی با ۴ امتیاز کمتر، به مصاف لیورپولی می‌رود که در شروع این هفته صدرنشین بوده است.
  • لطفا ما را هم سوار کنید!

    دنياي اقتصاد: منچستریونایتد در اقدامی تعجب‌برانگیز از منچسترسیتی درخواست کرده بود که الخاندرو گارناچو و کوبی مینو را به مراسم توپ طلا ببرند!
  • خلاصه فوتبال ایران در یک نفر!

    اگر قرار باشد فوتبال شگفت‌انگیز و عجیب و غریب ایران را فقط در قامت یک نفر خلاصه کنیم، احتمالا رسول خطیبی به این منظور بهترین گزینه است. شاید تعجب کنید، اما دلایلش را در ادامه خواهیم گفت! احوالات این فوتبالیست سابق ایرانی یک مثال خوب برای آن است که بفهمیم سیر اتفاقات در این حوزه تا چه اندازه شلخته و فاقد الگوی منطقی پیش می‌رود؛ این که شکست و ناکامی پایان خط نیست و تازه می‌تواند به سکوی پرتابی به سمت موقعیت‌های بهتر و بالاتر منجر شود!
  • تازه واردها به دنبال اعتبار

    دنیای‌اقتصاد: هفته نهم لیگ برتر ایران که روز گذشته با برگزاری ۴دیدار آغاز شد، امروز با انجام دو مسابقه پیگیری می‌شود و فردا هم با دو بازی به اتمام می‌رسد. البته از نظر حساسیت، احتمالا جدال‌های امروز از بقیه مهم‌تر باشند؛ جایی که از ساعت ۱۷:۰۰ استقلال در خرم‌آباد به مصاف خیبر می‌رود و از ساعت ۱۹:۱۵ پرسپولیس میزبان شمس‌آذر است تا سه سرمربی جدید به دنبال کسب اعتبار و کوباندن محکم میخ از همین بازی اول باشند.
  • آن مرد با وعده آمد

    دنیای‌اقتصاد: زود است از الان به نقد سرمربی جدید استقلال بپردازیم. پیتسو موسیمانه باید چند جلسه تمرینی برگزار کند تا تفکراتش را القا کند، چند مسابقه پشت سر بگذارد تا محک بخورد و چندین کنفرانس خبری را تجربه کند تا مدل رفتاری‌اش مشخص شود. در حال حاضر چیزی که از مرد آفریقایی دستگیرمان شده، مثبت نگری و نگاه خوش‌بینانه‌اش به آینده است؛ چیزی که در اردوی آبی‌ها در حال رنگ باختن بود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر