۱۰ میلیارد درآمد از باغ یک هکتاری صنوبر

رپرتاژ آگهی: بله واقعاً این اعجاب انگیزه که یه رقم غیر مثمر تنها با تکیه بر محصول خود یعنی چوب نرم، سبک و پر کاربردش بتونه چنین سوددهی و ثروت رو برای شما باغدار عزیز به ارمغان بیاره. محدودیت منابع جنگلی و تقاضای روز افزون برای محصولات چوبی، باعث شده احداث باغات صنوبر سرمایه‌گذاری سبز، پرسود و منبعی پایدار و تجدید پذیر تلقی شده و آینده مالی روشنی برای هر باغدار داشته باشد.

آیا زمینتون مشکل آبی نداره اما جنس و بافت خاک بازدهی و بهره‌وری لازم را نداشته و هر محصول باغی و زراعی در آن به بار نمی‌شینه و براتون سودآوری نداره؟؟؟ اصلاً نگران نباشید نهال صنوبر رقم غیر مثمریه که در اکثر شرایط آب و هوایی و بافت‌های خاکی، عملکرد رشدی و بازدهی فوق العاده‌ای داره و با تامین نیاز آبی آن به طور منظم می‌تونید از این نهال تنومند و مرتفع محصولی صادراتی و ارزشمند برداشت کنید.

نکته جالب ماجرا اینه که اگر زمینتون کنار رودخانه، نهر آب و یا جویبارها قرار داره نیازی به آبیاری مکانیکی ندارید و می‌توان به صورت دیم آن را پرورش داد.

صنوبر رقمی با توجیه اقتصادی بالا

هزینه‌های اولیه‌ای که برای کاشت صنوبر صرف می‌شود از جمله هزینه‌های خرید نهال صنوبر، آماده سازی زمین و پرورش و آبیاری آن در قیاس با دیگر محصولات باغی کشاورزی بسیار کم بوده، مضاف بر اینکه بازدهی آن بسیار بالاست. در نتیجه چنین مزایا و فاکتورهایی باعث شده صنوبر به رقمی با توجیه اقتصادی بالا تبدیل شود. این نهال به دلیل رشد طولی فضای کمی را اشغال می‌کند در نتیجه می‌توان در فواصل ۱*۱ به راحتی  10000نهال در هکتار مورد کشت قرار داد.

صنوبر

ریشه‌های قدرتمندی صنوبر و ویژگی رشد سریع آن در کنار قیمت ارزشمند چوب آن باعث شده سرمایه‌گذاران بتوانند در بازه زمانی کوتاه ۶ ساله از هر درخت ۳۰۰ الی ۵۰۰ کیلو چوب پرکاربرد و تجاری برداشت کنند. این چوب با قیمت تقریبی کیلویی ۷ هزار تومان می‌تواند درآمدهای بالغ بر ۱۰ میلیارد را از منبع فروش به جیب باغدار سرریز کند. پرورش این نهال چالش‌ها و دردسرهای ارقام بارده را نداشته  در نتیجه هزینه‌های معمول رسیدگی به آن کم و سود خالص آن بی‌نهایت است.

مزایای استفاده از چوب صنوبر

 رقم‌های مانند گردو و چوب آن زمانی می‌توانند منبع درآمدی در حوزه تجارت چوب باشند که عمر اقتصادی نهال به پایان رسیده یا بازدهی و باردهی نداشته باشد، در حالی که نهال صنوبر تنها به منظور پرورش چوب مورد کشت قرار می‌گیرد. از جمله مزایایی که باعث شده چوب صنوبر در میان رقم‌های دیگر بسیار پرفروش و پر تقاضا باشد موارد زیر است.

  • وزن سبک: به جهت سبکی و وزن کم چوب صنوبر، حمل و نقل آن آسان است.

  • بافت نرم: نرمی بافت چوب صنوبر باعث تسهیل عملیات نجاری شده و شکل دهی و برش آن را آسان‌تر کرده است.

  • قابلیت شکل‌پذیری بالا: چوب صنوبر در صنایع چوبی به دلیل قابلیت شکل پذیری بالا می‌تواند به اشکال مختلف در آمده و فرآورده‌های چوبی بی‌نظیری داشته باشد.

  • قیمت مناسب: قیمت مناسب و تقریبی ۷ هزار تومانی هر کیلو چوب صنوبر، گزینه بسیار مناسب در قیاس با دیگر چوب‌های پرکاربرد است.

  • پایداری در برابر رطوبت: چوب صنوبر از جمله چوب‌هایی است که مقاومت فوق العاده‌ای در برابر رطوبت و محیط‌های مرطوب دارد.

صنوبر، اقتصادی سبز و سودآور

صنوبر، اقتصادی سبز و سودآور

 صنوبر رقمی غیر مثمر، تک پایه، خزان پذیر، پهن برگ و خودگرده افزا است که علی رغم ریشه‌های سطحی، دارای رشد و بازدهی بسیار بالایی بوده و در کمتر از ۱۵ سال می‌تواند تا ارتفاع ۳۰ متری نیز رشد کند. این رقم نهالی نورپسند و رطوبت دوست با چوب سفید، بافتی نرم و قابلیت شکل پذیری فوق العاده است که می‌تواند برای صنایع مبلمان، سازه‌های چوبی، نئوپان و کاغذ سازی ماده اولیه ارزشمندی باشد.

 این رقم بر خلاف دیگر ارقام بارده حتی در زمین‌های با خاک و آب شور، درصد آهکی بالا و بافت سخت نیز امکان رشد داشته و می‌تواند در مرحله بهره‌برداری بهترین محصول چوبی را ارائه کند. لذا خرید نهال صنوبر و سرمایه‌گذاری بر روی آن از جمله رویکردهای بلند مدت چند منظوره و پرسود است که نیاز به سرمایه‌گذاری کم داشته و متقابلاً بازدهی بالایی عرضه می‌کند.

 اگرچه صنوبر نیاز آبی بالایی دارد اما در جهت مدیریت بهینه منابع آبی می‌توان در مناطق شیبدار با ایجاد پشته از روان آب‌ها و آب‌های بارندگی نیز برای سیرابی آن نهایت استفاده را کرد. البته امروزه استفاده از آب‌های نامتعارف در پرورش نهال صنوبر نیز به چشم می‌خورد. این رقم  برخلاف دیگر ارقام میوه دار در برابر بیماری‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای نداشته و در کنار مقاومت بالا، سازگاری فوق العاده‌ای با انواع بافت خاکی و شرایط آب و هوایی دارد.

 البته توصیه می‌شود که در خاک غرقابی و سنگین و رسی که می‌تواند خفگی ریشه را افزایش می‌دهد مورد کشت قرار نگیرد. برای رشد سریع‌تر استفاده از سیستم آبیاری مناسب مانند آبیاری قطره‌ای و کاشت آن در زمین نورگیر می‌تواند شرایط رشدی آن را بسیار تسهیل کند.

کاربردهای متنوع چوب صنوبر، دلیلی بر محبوبیت آن

این روزها محصولات و فرآورده‌های چوبی بسیار گسترده و پرتقاضاست. از طرفی منابع و اراضی جنگلی پاسخگوی این میزان تقاضا نیست. مضاف بر اینکه جنگل خواری و قطع درختان می‌تواند عواقب زیست محیطی بسیار منفی برای تمامی موجودات داشته باشد.  چوب صنوبر به دلیل قابلیت شکل پذیری بالا، قیمت مناسب، بافتی نرم، رنگی روشن و وزن سبک در حوزه‌های زیر بسیار پرکاربرد است.

کاغذسازی

  1. کاغذسازی: از جمله مواد اولیه مهمی که در صنعت کاغذسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد فیبرهای بلند و نرم چوب صنوبر بوده و برای تهیه کاغذ چاپ و روزنامه نیز خمیر چوب صنوبر ایده‌آل است.

  2. صنعت بسته‌بندی: چوب صنوبر و مشتقات حاصل از آن گسترده بوده و حتی در ساخت محصولات بسته‌بندی مانند جعبه و پالت نیز پرکاربرد است.

  3. تولید نئوپان و MDF:  ساخت ام دی اف و نئوپان در اشکال مختلف از دیگر کاربرد چوب صنوبر.

  4. صنعت مبلمان: عمدتاً در صنعت مبلمان برای ساخت انواع مبل، صندلی، کمد، تخت و میز از چوب صنوبر به دلیل قابلیت رنگ پذیری و وزن سبک آن بیشتر استفاده می‌شود

  5. ساخت سازه‌های چوبی: این چوب حتی در صنایع ساختمان سازی برای ساخت سازه‌های چوبی مانند ستون، سقف، تیر و دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امتیازات خرید نهال صنوبر از نهالستان تخصصی رویال نهال

خرید نهال صنوبر زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که عاری از هرگونه آفت و بیماری بوده و در شرایط محیطی و بهداشتی ایده آل تولید و تکثیر شده باشد. نهالستان مجهز، تخصصی و قدمتدار رویال نهال مفتخر است که اعلام کند در این مجموعه  انواع نهال صنوبر سازگار با مناطق مختلف با استفاده از روش‌ها و متدهای نوین کشت به دست متخصصان در بستری‌ حاصلخیز تولید شده می‌شود. همچنین قبل از فروش کلیه نهال‌ها مورد بررسی و کنترل کیفیت و سلامت قرار می‌گیرد و همراه با ضمانت عرضه می‌شود.

خرید نهال

خرید از این مجموعه نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف نداشته زیرا به دلیل حذف واسطه‌ها مستقیماً از مرجع تولیدی خرید خود را انجام می‌دهید. مضاف بر اینکه می‌توانید از خدمات پس از فروش از جمله مشاوره‌های رایگان و پشتیبانی ۲۴ ساعته آن بهره‌مند شوید.

09141811520

09201811520

09301811520

04445231520

برای اطلاعات بیشتر در خصو.ص صنوبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://royalnahal.com/nahal-zinati۱۲.html

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.