فرصت طلایی کشت پاییزه بادام را از دست ندهید

رپرتاژ آگهی: اما رمز و راز موفقیت و ثروتمند شدن با نهال بادام مستلزم رعایت تکنیک‌ها و مراقبت‌های خاصی است که اولین استراتژی، انتخاب نهالستان معتبر، خرید ارقام بادام پربار و کشت آن در فرصتی طلایی یعنی فصل زیبای پاییز است. نهال فوق العاده اعجاب انگیز بادام به دلیل داشتن میوه خشکباری ارزشمند و مقوی و همچنین مقاومت چشمگیر در برابر هر نوع شرایط محیطی و دمایی، نهالی توانمند بوده که با کمترین سرمایه اولیه، چالش و مراقبت‌های کم هزینه می‌تواند سکوی پرتاب شما به سوی باغاتی پردرآمد و تجاری باشد!!!

فصل پاییز به دلیل تعادل دمایی و رو به سردی رفتن هوا، شروع بارش‌ها و توقف فعالیت‌های نهال بادام، بهترین فرصت برای کاشت نهال و شروع ریش زایی آن است. این نژاد علی رغم مقاومت بی‌نظیر و سازگاری با اکثر اقلیم‌ها، دارای ریشه‌های سطحی و حساسی است که گرما و سرمای بیش از حد هنگام کاشت می‌تواند آن را به شدت آسیب پذیر کند.

اما فصل خزان پاییز، دوره استراحت درخت بوده، مضاف بر اینکه فعالیت آفات نیز متوقف شده در نتیجه عمده منابع و انرژی درخت صرف ریشه‌ها می‌شود. زمانبندی درست و کشت پاییزه نهال بادام و مهیا کردن تمامی نیازهای اکولوژیکی نهال از خاک و شرایط دمایی گرفته تا آبیاری و مراقبت‌های طول فصل می‌تواند منجر به داشتن نهال‌هایی مرغوب، با رشد بهینه و عملکرد باردهی فوق العاده با محصولاتی ارگانیک، بازارپسند و با کیفیت شود.

شروع باغداری لذتبخش با کشت پاییزه بادام

شروع باغداری لذتبخش با کشت پاییزه بادام

بسیاری از باغداران احداث باغ بادام را به جهت سازگاری فوق العاده این نژاد با اکثر اقلیم‌ها و عدم نیاز به مراقبت پر هزینه‌ها و سودآوری مطلوب در اولویت قرار می‌دهند. بادام نهالی با عمر مفید بیش از ۱۰۰، میوه پرتقاضا، فروش تضمینی، سهولت انبارداری، آجیل خشکباری گران قیمت، قابلیت صادرات و ارزآوری، نژادی ثروت آفرین است که می‌تواند هر ساله درآمدزایی صعودی را عاید هر باغداری کند.

 اما در این پروسه از کشت نهال گرفته تا داشت و برداشت محصول، همگی نیازمند رعایت تمامی مراحل به صورت دقیق و اصولی است. نهال بادام بین ارقام دیگر بهترین گزینه است که می‌توانید حتی به صورت دیم و یا در زمین‌های آهکی، شور، فقیر و سنگلاخی پرورش دهید و از آن منابع درآمد سرشار به دست آورید. پس سعی کنید در این فرصت طلایی، خرید نهال از مراکز مجوزدار و کشت پاییزه را از دست ندهید تا نهال بهترین ریکاوری  و ریشه زایی را داشته و قدرتمندتر در فصل رویش عملکرد خود را عرضه کند. از جمله مزیت‌های کشت پاییزه عبارتند از ؛

  • در کشت پاییزه باید ریشه نهال به خاک اطراف آن بچسبد به همین دلیل آبیاری دقیق پس از کاشت بسیار حائز اهمیت است در نتیجه با توجه به وجود بارش‌ها و نبود گرما و تعرق، آب کافی در اختیار نهال قرار می‌گیرد.

  • در کشت پاییزه تا فصل بهار نهال فرصت ۶ ماهه در اختیار داشته تا کلیه تمرکز و عمده انرژی خود را صرف رشد ریشه کرده و ریشه‌هایی قدرتمند مقاوم و پرتراکم پرورش دهد.

  • هرچه ریشه مقاوم‌ و قوی‌تر باشد در فصل رویش در جذب مواد غذایی و آب از اعماق زمین و دل خاک موفق‌تر خواهد بود، در نتیجه عملکرد بازدهی و باردهی نهال بادام افزایش پیدا می‌کند.

  • به دلیل توقف فعالیت‌های نهال و قرار گرفتن آن در دوره استراحت، ریشه‌ها کمترین آسیب را از جابجایی، تنش خاکی، محیطی و دمایی خواهند دید.

  • کشت پاییز می‌تواند از نظر رشدی نهال را یک سال قوی‌تر کرده و به دلیل توقف فعالیت‌های اکثر آفات، احتمال ابتلا و بیماری آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

توجه به چند اصل حیاتی قبل و بعد از کاشت نهال بادام

توجه به چند اصل حیاتی قبل و بعد از کاشت نهال بادام

در هر پروسه‌ای رعایت دقیق جزئیات می‌تواند موفقیت کلی را رقم بزند باغ بادام نیز از این قاعده مستثنی نیست!! کشت موفقیت آمیز این نهال و رسیدن به درختانی تنومند، پربار و پربازده نیازمند آگاهی و تخصص و انتخاب بهترین بازه زمانی برای کاشت است. از جمله مهم‌ترین اقداماتی که باید به شکل اصولی قبل و بعد از کاشت نهال بادام به آن توجه شود عبارتند از؛

  1. آماده سازی زمین و فاصله گذاری مناسب برای کاشت، بهترین فاصله برای باغاتی با آبیاری دیمی و آبی فواصل 4*4 است.

  2. حفر چاله با عمق ۱۰۰ الی ۱۲۰  و عرض و قطر ۸۰ سانتی‌متر

  3. پاکسازی و تقویت خاک، ph   خاک باید در محدوده ۵/۵  تا ۵/۸باشد. بافت آن لومی و سست و شنی باشد و در خاک‌های با درصد رسی که مستعد بیماری‌های خاکی هستند کشت نشود. هنگام حفر چاله باید خاک‌های سطحی یک طرف و خاک‌های عمیق‌تر جدا نگه داشته شود و پس از قرار دادن ریشه در چاله، اطراف ریشه با خاک‌های سطحی پوشانده شود. زیرا بیشتر فعالیت‌های میکروارگانیسمی خاک در ۱۰ الی ۱۵ سانتی متری سطح خاک انجام می‌شود در نتیجه با این کار خاک قوی‌تری در اختیار ریشه قرار می‌گیرد.

  4.  برای قدرتمندتر شدن خاک چاله باید ۴۰ سانتی‌متر از آن را با مخلوط کود حیوانی پوسیده و شیمیایی جهت مرغوب شدن خاک مخلوط کنید

  5.  هنگام کاشت توجه کنید که قسمت پیوند نهال ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر بالاتر از سطح خاک قرار داشته باشد.

نهال‌ها

  1. برای اینکه ریشه لخت نهال‌ها گیرایی بالاتری داشته باشد باید قسمت طوقه که به بخش‌های دارای ریشه مویی گفته می‌شود پرالیناژ یا ضدعفونی شود. محلول ضدعفونی می‌تواند ترکیبی از ۵ کیلو خاک رس الک شده ، ۵۰ لیتر آب، ۷۵ گرم قارچ کش و دو و نیم کیلوگرم کود دامی الک شده باشد.

  2. آبیاری بعد از کاشت نهال مرحله بسیار مهمی است که می‌تواند به چسبندگی خاک و ریشه کمک کرده و استقرار و ایستایی آن را افزایش دهد. لازم است که پس از پر کردن اطراف ریشه با ضربات سفت هوای خاک را تخلیه کرد و سه مرتبه آبیاری انجام دهید که در هر مرحله ۱۰ لیتر نیاز است. نهال بادام در روش غرقابی به ۶ تا ۷۰۰۰ متر مکعب آب نیازمند است.

  3. هرس نهال بادام باید در سال اول و یک هفته بعد از کاشت انجام شود که باید از ۱۵ سانتی‌متر بالای پیوند، هرس صورت بگیرد و سربرداری نهال نیز پس از یک سال از ارتفاع ۲ متری انجام شود.

  4. استفاده از قیم جهت پیشگیری از خم شدن و تکان خوردن نهال و رنگ زدن تنه جهت محافظت از سوختگی و سرمازدگی

  5. استفاده از مالچ پاشی جهت کاهش دمای خاک و پیشگیری از تبخیر سطحی

خرید نهال

با بهترین ارقام بادام رویال نهال، از فرصت طلایی کشت پاییزه بهره‌مند شوید

اگر به فکر سرمایه‌گذاری کم هزینه و درآمدزایی چشمگیر و قابل توجه در کوتاه‌ترین زمان هستید توصیه بزرگترین مرجع تولیدی نهال یعنی رویال نهال انتخاب نهال بادام پربار و کشت آن در فصل پاییز است. در این پروسه مهم برای بهره‌وری بهتر و بالاترین بهره‌برداری از این نهال پولساز، خرید نهال سالم، تضمینی و اصیل از مراکز معتبر اقدامی کلیدی است که بسیاری از افراد آن را ساده انگاشته و با خرید نهال از هر مرجعی، درگیر نهال‌های بیمار و افراد سودجو می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به شرکت رویال نهال و مشاوره‌های تخصصی رایگان، بهترین نهال‌های بادام  متناسب با اکوسیستم، منطقه کاشت و هدف تجاری انتخاب کرده و با پرداخت قیمتی عادلانه و معقول نهال‌های تضمین شده را جهت کشت پاییزه دریافت کنید.

نهال‌های بادام و عرضه مستقیم و بدون واسطه آن، این ارقام را با کیفیتی بی‌نظیر به همراه لیبل جهاد کشاورزی، تضمین اصالت و گواهی سلامت با قیمت فوق العاده در اختیار باغداران قرار می‌دهد. پس برای تجربه بی نظیر همین حالا اقدام به خرید نهال بادام نمایید، با ما در تماس باشید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۸۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

برای خرید نهال و اطلاعات بیشتر میتوانید به royalnahal دات کام مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.