امروز در سرتاسر جهان در مناطق مختلف  با آب و هوای سردسیر،گرمسیر و معتدل امکان کشت درخت گردو وجود دارد . اما عواملی چون یخبندان های زمستانه و سرمای بهاره معضلی برای باغداران گردوی مناطق کوهستانی شده است البته انتخاب ارقام دیر گل و مقاوم به سرما امکان احداث باغ گردو را به باغداران مناطق کوهستانی نیز می دهد .

معرفی ارقام نهال گردو دیر گل

معرفی ارقام نهال گردو دیر گل :

بهترین و مناسب ترین رقم گردو جهت کاشت در مناطق کوهستانی و نیمه سردسیر گردو ژنوتیپ ۷ می باشد زیرا این رقم گردو قادر به تحمل سرما تا دمای ۳۰ درجه زیر صفر می باشد بنابراین می توان گفت این رقم گردو را تا سطح ارتفاع ۳۰۰۰ متر از دریا می توان کشت کرد . گردو ژنوتیپ ۷ کاملا  دیر گل و دیر برگ می باشد به طوری که در مناطقی با سرمای بهاره  شروع جوانه زدن آن اواخر اردیبهشت ماه اتفاق می افتد .

گردو ژنوتیپ ۷ رویال به دلیل دیر گل بودن یکی از پرطرفدارترین ارقام گردو در مناطق سردسیر می باشد البته بهتر است بدانید این نهال گردو قابلیت کاشت در مناطق معتدل و نیمه گرمسیررا نیز دارد .

گردو ژنوتیپ رویال ۷ به دلیل اصالت ایرانی داشتن دارای مغز پر چرب و خوش طعمی می باشد همچنین محصول  آن کاغذی بوده و جز ارقام تجاری و صادراتی به حساب می آید ،از دیگر مزایای گردو ژنوتیپ ۷ می توان به پا کوتاه بودن درخت آن اشاره کرد .پاکوتاه بودن این رقم گردو برداشت محصول آن را  آسان کرده، و یکی دیگر از معضلات باغداران گردو را حل کرده است . درخت گردو ژنوتیپ ۴ تا ۷ متر رشد می کند و فضای زیادی را اشغال نمی کند همچنین پا کوتاه بودن این رقم سبب شده است تراکم کشت در زمین افزایش می یابد در واقع می توان در فضایی  که یک اصله نهال گردو محلی کشت شده ،سه اصله گردو ژنوتیپ رویال کشت کرد مناسب ترین فاصله کاشت نهال گردو ژنوتیپ ۷ ابعاد ۷×۶ مترمی باشد .

جالب است بدانید گردو ژنوتیپ رویال ۷ زود بازده می باشد بر خلاف ارقام دیگر شروع باردهی آن از سال اول می باشد به طوری که شاید باور نکنید اما بهتر است بدانید این رقم گردو در خزانه نهالستان نوبرانه می دهد . زود بازده بودن و همچنین باردهی خوشه ای جانبی و خود گرده افشان بدون گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ آن را تبدیل به رقمی تجاری و اقتصادی کرده است باردهی اقتصادی این رقم گردو از سال چهارم آغاز می شود و اوج باردهی این رقم ۷۰ کیلو گردو خشک می باشد .

باردهی گردو ژنوتیپ  رویال ۷ به صورت  خوشه های ۴ یا ۵ تایی می باشد به همین دلیل سایز محصول کاملا درشت و بازار پسند است به طوری که وزن هر یک عدد گردو رویال به ۱۴ تا ۱۵ گرم می رسد

گردو ژنوتیپ رویال تیپ۷ بر خلاف ارقام خارجی چون چندلر زود خزان می باشد  به طوری که از اوایل فصل پاییز شروع به خزان می کند به همین دلیل در فصل زمستان دچار سرمازدگی  وخشک شدگی نمی گردد .

احداث باغ گردو ژنوتیپ رویال ۷ هزینه اندکی دارد علاوه بر این، رقم اصلاح شده ارگانیک گردو ژنوتیپ۷ نیازمند مراقبت های خاصی ندارد بنابراین با احداث باغ تجاری و مقرون به صرفه ژنوتیپ تیپ ۷ در کمتر از ۳ سال هزینه اولیه به جیب شما باز می گردد .

نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور :

گردو فرنور یکی دیگر از ارقام دیر گل و مقاوم به سرما است که اصالت فرانسوی دارد اما این رقم گردو را می توان تا سطح ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا کشت  کرد در واقع نهال گردو فرنور تا ۱۵ درجه زیر صفر را متحمل می باشد. شروع جوانه زنی این گردو سردسیری از اردیبهشت ماه می باشد،گردو فرنور برای عملکرد بهتر نیازمند ارقام گرده افشان فرانکت یا فرنت می باشد محصول گردو فرنور سنگی می باشد وجز ارقام پا کوتاه به حساب می آید .

نهال گردو چندلر:

گردو چندلر پیوندی از ارقام دیر گل به شمار می آید البته مناسب ترین سطح ارتفاع از دریا جهت کاشت این رقم  گردو  ارتفاع ما بین ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ متر از دریا می باید .بنابراین کاشت نهال گردو چندلر در مناطق معتدل و نیمه سردسیر توصیه می شود نهال گردو و چندلر آمریکایی از سال اول کاشت شروع به باردهی می کند و در عرض ۳ سال اقتصادی می شود محصول این رقم گردو کاغذی بوده و به دلیل داشتن محصول درشت و بازار پسند با قیمت بالایی به فروش می رسد . نهال گردو چندلر بر خلاف ژنوتیپ ۷ نیازمند گرده افشان بوده و دیر خزان می باشد بنابراین کشت چندلر پاکوتاه در مناطق کوهستانی و سردسیر توصیه نمی شود .

شرکت رویال نهال

خرید نهال گردو دیر گل و خوشه ای :

شرکت رویال نهال اولین وبزرگترین تولید کننده نهال گردو در ایران می باشد و با بیش از ۲۰ سال سابقه کاری در زمینه تولید نهال گردو بی رقیب می باشد .همچنین این مجموعه اقدام به تولید نهال های شناسنامه دار زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی می نماید و با حذف واسطه، نهال را با قیمت مناسب تری در اختیار باغدار قرار می دهد در واقع مجموعه رویال نهال بزرگترین تامین کننده نهال گردو در ایران می باشد و با هدف احداث باغات مدرن فعالیت می کند .

رویال نهال قطب تولید نهال گردو ،واقع در غرب کشور در شهرستان میاندوآب واقع شده است .میاندوآب شهرستان جلگه ای بوده و دارای خاک حاصلخیز می باشد به  همین دلیل کیفیت نهال های تولید شده درنهالستان رویال نهال بی بدیل می باشد جهت خرید نهال گردو ژنوتیپ ۷ ،فرنور و چندلر می توانید به صورت آنلاین اقدام به ثبت سفارش خود نمایید و از تخفیفات پیش خرید استفاده کنید همچنین امکان خرید نهال گردو از این مجموعه به صورت حضوری نیز امکان پذیر است ،جهت مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰ - ۰۴۴۴۵۳۳۰۵۲۷ - ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰ - ۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰ - ۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰ - ۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

آدرس دفتر مرکزی: آذربایجان غربی میاندوآب خیابان طالقانی تقاطع خیابان دانش و کشاورزی دفنر نهالستان رویال نهال

آدرس گلخانه: میاندوآب انتهای کوی رابری نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی گلخانه مهندس آرمین قاسمی

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت ما به آدرسROYALNAHAL.COM  مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.