رویال نهال گامی بلند در عرصه باغداری گردو

آیا تا کنون به فکر سرمایه گذاری یا احداث باغ گردو بوده اید؟ آیا درختان گردویی که کشت کرده اید دچارسرما زدگی می شوند یا محصول زیادی تولید نمی کنند؟ یا اینکه پابلند هستند ودر هنگام برداشت محصول با مشکل مواجه می شوید  به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی امروزه مشکل ۸۰ درصد باغداران گردو مشکل سرمازدگی درختان گردو می باشد.

خرید نهال

شرکت رویال نهال به صورت تخصصی نهال گردو تولید کرده است که به جرات می توان گفت صد در صد مشکل باغداران عزیز را حل نموده است.

کسانی که قصد کاشت نهال گردو در مناطق کوهستانی و نیمه کوهستانی را دارند، این مقاله برای شما تدارک دیده شده با مطالعه این مقاله به تمامی سوالات خود درمورد گردو تولید شده در شرکت رویال نهال دست خواهید یافت با پیشرفت علم باغداری شرکت رویال نهال توانسته است نهال گردویی تولید کند که جایگزین درختان گردوی محلی بشود و نواقصی که گردوهای محلی دارند را نداشته باشد.

همانطور که اشاره شده اولین و مهم ترین مشکل باغداران گردو، مشکل سرما زدگی نهال های جوان یا سرما زدگی بهاره می باشد، تمامی ارقام گردوهای خارجی دیرگل از جمله گردو فرنور و چندلر نسبت به سطح ارتفاع از دریا محدودیت دارند گردو چندلر تا سطح ارتفاع ۱۲۰۰ متر از سطح دریا را متحمل است  و فرنور تا ۱۸۰۰ این در حالیست که ژنوتیپ۷ رویال تا سطح ارتفاع ۳۴۰۰ را متحمل است .با این اوصاف می توان نتیجه گرفت گردو ژنوتیپ ۷ قابلیت کشت در اکثریت مناطق ایران به خصوص مناطق کوهستانی و سردسیر را دارد.

بارزترین ویژگی گردو ژنوتیپ ۷ خصوصیات دیرگل بودن ان می باشد.این رقم گردو با این خصوصیات سازگاری بهتری در مناطقی دارد که سرمای بهاره دارند گلدهی ان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه اواسط اردیبهشت و تا اوایل خرداد ماه می باشد. می توانید با خیالی اسوده  این رقم نهال گردو را در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر کشت کنید از ان جایی که که این رقم متحمل ۲۵- درجه تا ۴۵ درجه گرما می باشد،می توان گفت قابلیت کشت در اکثریت مناطق ایران را دارد .

ویژگی برتر دیگر گردو ژنوتیپ رویال پاکوتاه بودن ان می باشد .برخلاف گردوهای محلی حداکثررشدو نهایت ارتفاع آن ۴ تا ۵/۴ متربوده و فضای چندانی را اشغال نمی کند این خصوصیات سبب کشت متراکم  ان می شود و شما می توانید در فضای ۳۶ متر مربع یک درخت گردو ژنوتیپ۷ پرورش دهید.

 وقتی صحبت از نهال اصلاح شده به میان میاید خیلی از باغداران تصور بر این پیدا می کنند که حتما نهال تراریخته می باشد  اما این در حالیست که رقم اختصاصی شرکت رویال نهال اصلاح شده ی ارگانیک می باشد و تراریخته محسوب نمی شود و محصول ان به هیچ عنوان برای سلامتی انسان مضرر نمی باشد.

از دیگر برتریت های رقم گردو ژنوتیپ ۷ می توان به خصوصیت اپومیکسی ان اشاره کرد به این صورت که این رقم خود گرده افشان بوده و نیازمند رقم گرده افشان نمی باشد این خصوصیات سبب شده است که تمامی گردوهای این رقم توپر بوده و پوچ نشوند.خاصیت آپومکسی ان سبب شده است در عملیات گرده افشانی دچار اختلال نشوند و گل های ان ریزش پیدا نکنند و این عامل خود سبب شده است که این درخت تبدیل به درختی پر بار بشود، هر درخت بالغ گردو ژنوتیپ رویال نزدیک به ۵۰ الی ۷۰ کیلو بار خشک بدهد بار خشک ۷۰ کیلو گردو کاغذی با ۶۰ درصد مغز در واقع گردو ژنوتیپ رویال را به رقمی تجاری تبدیل می کند.

نهال گردو

باردهی گردو ژنوتیپ 7 از سال اول می باشد و دیگر نیاز نیست شما گردو بکارید و نسل آینده از محصول ان استفاده کنند گردو ژنوتیپ 7 از سال چهارم اقتصادی می شود در سال چهارم یک درخت گردو ژنوتیپ می تواند 10 الی 20 کیلو بار بدهد با احتساب قیمت محصول ان در بازار ، در سال چهارم شما می توانید  در هکتار نزدیک 1150000000  میلیون درامد داشته باشید .

باردهی رقم گردو ژنوتیپ به حالت خوشه ای و جانبی می باشد و از ان جایی که خوشه های ان 4 یا 5 تایی می باشد دارای محصول درشت به اندازه ی 15 الی 16 گرم می باشد . پوست گردو ژنوتیپ کاغذی و تخم مرغی می باشد و با دست به اسانی می شکند مغز گردو ژنوتیپ کاملا توپر،سفید و بازار پسند می باشد به دلیل اصالت ایرانی دارای درصد چربی بالایی بوده و محصول ان خوش طعم و خوش رنگ می باشد و کاملا صادراتی و بازار پسند می باشد .

 عمراکثریت گردو های اصلاح شده کوتاه می باشد اما عمر اقصادی گردو ژنوتیپ7 بر خلاف واریته های اصلاح شده خارجی بالای 100 سال می باشد البته عواملی چون :کوددهی،ابیاری مرتب،سمپاشی و هرس نیز بر عمر درخت تاثیر گذار می باشند( آبیاری گردو ژنوتیپ رویال در مناطق کوهستانی 10 روز یکبار و در مناطق نیمه گرمسیر هفته ای می باشد.)

به درخت گردو ژنوتیپ7 به چشم گردو معمولی نگاه نکنید سود حاصل از فروش محصول تولیده شده توسط این گردو با هزینه های اولیه قابل قیاس نیست .با توجه به خصوصیات بارز رقم گردو ژنوتیپ 7 از جمله دیرگل ، پاکوتاه و کاغذی بودن ان با احداث باغ ان نه تنها دارای درامد میلیاردی خواهید شد بلکه باغ شما به عنوان باغ نمونه کشور شناخته خواهد شد.

خرید نهال گردو

قابل توجه باغدرانی که علاقمند به کاشت ارقام گردوی خارجی مثل فرنور و چندلر در مناطق سردسیر هستند، در این مقاله به معرفی مختصر این دو نهال میپردازیم :

نهال گردو فرنور: باغدارانی که زمین محل احداث باغ انها در سطح ارتفاع 0 تا 1800 قرار دارد فرنور گزینه مناسبی است  رقم دیر گل و مقاوم به سرماست، از جمله ارقام پر بار و زود بازده است که باردهی اقتصادی ان از سال 5 شروع شده  از جمله ارقام اقتصادیست که ارزش سرمایه گذاری دارد. میوه این گردو پوست کاغذی با مغز بیش از 60 درصد میزان باردهی در هکتار بین 4 تا 6 تن در هکتار است، این رقم جز ارقام پیوندی است که نیاز به گرده افشان دارد ( رقم فرانکت)

نهال گردو چندلر : نهال گردو چندلر برای کاشت در مناطق با سطح ارتفاع 0 تا 1200 مناسب است این نهال نیز جز ارقام پیوندی است که نیاز به گرده افشان ( رقم فرانکت ) دارد، پوست کاغذی، فاصله کاشت 5 * 5، میزان باردهی 5 تن درهکتار، درصد مغز بیش از50 درصد

این مقاله مجموع تجربیات 10 ساله این مجموعه می باشد که با اعتماد و رضایت شما عزیزان توانسته ایم گستره ی تولیدمان را روز به روز گسترش دهیم و در حال حاضر با تلاش شبانه روزی با تکیه با تجارب شما پاسخگوی سوالات شما و در کنار شماییم امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد اصلاح و جایگزینی نهال گردوی اصلاح شده به جای نهال های محلی در سراسر ایران باشیم.

شرکت رویال نهال با دارا بودن مجوز از جهاد کشاورزی و با به کارگیری نیروهای جوان و با استعداد سالانه اقدام به تولید 10 هزار نهال گردو ژنوتیپ می نماید.

همه نهال های تولید شده توسط شرکت رویال تحت نظارت مستقیم کارشناسان رسمی جهاد کشاورزی است و با رعایت موازین بهداشتی تولید شده و کاملا سالم و عاری از هر گونه بیماری هستند و همه نهال ها شناسنامه دار بوده و لیبل دارند.

این رقم گردو را تنها می توانید از نهالستان رویال نهال مهندس آرمین قاسمی تهیه فرمایید. رویال نهال در راه رسیدن به باغات گردوی اصلاح شده و پر بار همراه شماست. برای خرید نهال گردو و مشاوره رایگان می توانید از طریق یکی از برنامه های روبیکا، تلگرام یا واتساپ با شماره های زیر با در ارتباط باشید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

همچنین جهت خرید نهال میتوانید به وب سایت رسمی نهالستان به آدرس ROYALNAHAL دات کام مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.