حسن عنایتی افزود: در سال زراعی جاری تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ تن بذر گندم، یک‌‌هزار تن بذر شالی، ۳۵۰ تن بذر شبدر علوفه‌‌ای، ۲۰۰ تن بذر سویا، ۱۵۰ تن جو، ۴۶ تن بذر انواع کلزا، ۶ تن بذر سبزیجات برگی و غده‌‌ای و حدود سه تن بذر پنبه مورد نیاز کشاورزان مازندرانی در راستای حمایت از کشاورزی توزیع شده و تا پایان سال این روند ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌‌های صورت گرفته پیش‌‌بینی می‌شود برای سال زراعی جاری در سطح ۲۹ هزار هکتار گندم به صورت دیم و ۲۶ هزار هکتار گندم آبی، ۲۱۵ هزار هکتار کشت اول برنج و ۱۰۵ هزار هکتار کشت مجدد و پرورش رتون (دنوج)، ۲۹ هزار هکتار جو و بیش از ۲۷ هزار هکتار شبدر و ۳۰ هزار هکتار انواع سبزیجات کشت انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به توزیع یک هزار تن بذر شالی در سال گذشته گفت: در راستای برنامه حمایتی دولت از کشاورزان امسال با توجه به وضعیت زیرکشت بذر شالی شامل رقم برنج هاشمی، طارم، شیرودی، ندا و فجر از اوایل بهمن توزیع می‌شود. وی اظهار کرد: اکنون مراحل کشت جو، شبدر و کلزا در حال اتمام است و ۵۰ درصد کشت گندم و انواع سبزیجات به دلیل دیرهنگام بودن بارش‌‌ها در زمین‌های کشاورزی استان انجام شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته افزود: ۸۴ هزار تن گندم در سال جاری از کشاورزان استان مازندران خریداری شده است و این در حالی بود که این رقم در سال گذشته ۶۸ هزار تن بود.

وی به تولید ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن کلزا در مازندران در سال جاری اشاره و تصریح کرد: ۲هزار و ۷۰۰ تن کلزا به صورت تضمینی و بقیه به صورت خرید توافقی و آزاد از کشاورزان استان خریداری شده است. عنایتی با اشاره به ۱۵۳ هزار تن کود یارانه‌دار (تکلیفی) برنامه ابلاغی مازندران خاطرنشان کرد: برای حمایت از کشاورزان تاکنون ۷۰ هزار و ۷۸ تن کود اوره، ۱۱ هزار و ۲۴۷ تن کودهای فسفاته و ۷ هزار و ۳۱۶ تن کودهای پتاسه برای کشت پاییزه بین کشاورزان استان توزیع شده است.