باغ گردو ژنوتیپ رویال به رویاهایتان رنگ واقعیت می بخشد

یکی ازروش های سرمایه گذاری طولانی مدت در زمینه کشاورزی کاشت و احداث باغ گردو می باشد. اما شاید فکر می کنید در همه مناطق به خصوص مناطق سردسیر و کوهستانی نمی توانید گردو کشت کنید، آیا تاکنون به احداث باغ گردو فکر کرده اید اما زمینتان در منطقه کوهستانی قرار دارد و هرساله دچار سرمازدگی می شوند؟

آیا درختان گردویی که دارید پابلند هستند و جمع اوری محصولشان دردسر ساز است؟ اما اگر باوجود تمامی این مشکلات باز هم علاقه مند به احداث باغ گردو می باشید با ما همراه باشید تا نهال گردویی به شما معرفی کنیم که تمامی این مشکلات را برایتان اسان گرداند.

قبل از اشنایی با خصوصیات رقم گردویی که معرفی خواهیم کرد لازم است بدانید که در احداث باغ میوه به خصوص احداث باغ گردو مواردی هست که حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد از جمله مهمترین موارد، بررسی سن بازدهی اقتصادی نهال و محاسبه درامد براساس تورم سالانه می باشد.

احداث باغ گردوهای معمولی یک طرح بلند مدت است و شما با درختان گردو محلی در زمان کوتاه به درامد نخواهید رسید اما با گردویی که خدمتتان معرفی خواهیم کرد در عرض 4 سال به درامد چشم گیری خواهید رسید.

دومین عامل مهم انتخاب نوع رقم، با توجه به شرایط اقلیمی ان منطقه می باشد که اطلاع از ارتفاع از سطح دریا ازاد هر منطقه کمک شایانی به این مسئله می کند. امروزه با تولید رقم های مختلف گردو در ایران باغداران عزیز در انتخاب نوع رقم متناسب دچار سردرگمی شده اند. دقت داشته باشید نوع رقم را حتما باتوجه به ارتفاع از سطح دریای ازاد انتخاب کنید.

ارقام گردو متناسب با سطح ارتفاع از دریا ازاد:

  • گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7: 300 تا 3400 متر

  • گردو ژنوتیپ9: 500 تا2000متر

  • گردو فرنور:500تا1800متر

  • گردو چندلر:500تا1200 متر

  • گردو کانادایی:500تا1000 متر

  • گردو جمال،پدرو،هاروارد:500تا2200 متر

همانطور که مشاهده می فرمایید اکثریت ارقام از نظر سطح ارتفاع محدود هستند اما گردوژنوتیپ محدودیت زیادی ندارد و به خاطر همین خصوصیت، جز معدود گردو هایی می باشد که در اکثریت مناطق ایران جواب می دهد.

بله درست حدس زده اید گردویی که خدمتتان معرفی خواهیم کرد. گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 می باشد این رقم گردو اولین بار توسط شرکت رویال نهال مهندس ارمین قاسمی ثبت و اصلاح گردیده است. گردو ژنوتیپ رویال اصلاح شده ارگانیک می باشد و به هیچ عنوان تراریخته محسوب نمی شود به همین دلیل در مقابل افات و بیماری ها کاملا مقاوم می باشد

در ادامه بیشتر با خصوصیات این رقم اشنا شوید:

ویژگی های ممتاز گردو ژنوتیپ رویال آن را به محبوب ترین و اقتصادی ترین نهال گردو در خاورمیانه تبدیل کرده است. از مهمترین ویژگی های گردو ژنوتیپ رویال به خصوص تیپ۷ می توان به دیرگل و دیربرگ ده بودن ان اشاره کرد این رقم ۱۵ روز دیرگل تر از ارقام خارجی از جمله گردو پدرو می باشد. بازه ی گلدهی گردو ژنوتیپ از اردیبهشت تا خرداد ماه می باشد.

 به دلیل خصوصیت دیرگل و زود خزان بودن رقم گردو ژنوتیپ، کاشت آن در مناطقی که کوهستانی و سردسیر هستند حرکتی کاملا هوشمندانه می باشد. کارشناسان رویال نهال کاشت این رقم را در مناطقی که سرمای بهاره دارند و سرمای زمستانه تا منفی۲۵ درجه و گرمای تابستانه تا ۴۵ درجه می رسد را توصیه می کنند. پس با این حساب می توان گفت این رقم را می توان در مناطق سردسیر، نیمه سردسیر و نیمه گرمسیر کشت کرد.

دومین ویژگی بارز گردو ژنوتیپ رویال پاکوتاه بودن آن می باشد این رقم مثل گردوهای محلی ۲۰ متر ارتفاع نمی گیرد و نهایت ارتفاع ان به ۴ تا ۵/۴ متر می رسد به همین دلیل تاج آن پهن و گسترده می شود و بهتر است با فاصله ۷*۶ کاشته شود با توجه به این فاصله کاشت در هکتار می توان ۲۴۰ اصله از این رقم کشت کرد. به خاطر این خصوصیت تراکم بالا در هکتار این رقم جز ارقام اقتصادی محسوب می شود.

شما باغدار عزیز با صرف هزینه اندکی برای احداث یک هکتار باغ گردو(حدودا۳۰ میلیون تومان) پس از گذشت زمان اندکی می توانید در هکتار به درامد کلانی برسید. گردو ژنوتیپ رویال از سال چهارم می تواند ۲۰ کیلو بار خشک چوبی بدهد محصول ان در حال حاضر در بازار ۲۰۰هزار تومن به فروش می رسد در واقع سال چهارم شما می توانید از هر درخت ۴ میلیون سود دریافت کنید در نظر داشته باشید که در سال های آتی قیمت محصول ان در بازار افزایش خواهد یافت. ناگفته نماند باردهی ان در زمان بالغ شدن به ۷۰ کیلو بار خشک برای هر درخت  خواهد رسید. در واقع می توان گفت درامد ۳ میلیاردی در هکتار خواهد رسید.

نهال گردو

 گردو ژنوتیپ  رویال برخلاف گردو های محلی از سال اول باردهی دارد باردهی گردو ژنوتیپ رویال خوشه ای بوده و خوشه های آن 4 یا 5 تایی می باشد به همین دلیل اندازه ی گردو ها کاملا درشت بوده و وزن هر کدام 15 تا 17 گرم می باشد. پوست آن کاملا کاغذی بوده و محصولش تخم مرغی می باشد  که با فشار دست به راحتی می شکند. رقم گردو ژنوتیپ به دلیل داشتن اصالت ایرانی  و خصوصیت خود گرده افشانی، دارای مغز سفید، توپر و پرچرب بوده و طعم و مزه ی دلچسبی می باشد به همین دلیل کاملا صادراتی و بازار پسند می باشد.

عمر گردو ژنوتیپ رویال:

امروزه بسیاری از باغداران و کشاورزان بر این باورند که عمر مفید گردوهای پاکوتاه کم می باشد اما گردو ژنوتیپ رویال از این قضیه مستثنی است. عمر مفید این گردو بالای 100 سال می باشد البته عواملی چون ابیاری، هرس و کوددهی نیز روی این عدد بی تاثیر نیستند.

خرید نهال گردو

ابیاری و خاک مناسب نهال گردو ژنوتیپ رویال:

گردو ژنوتیپ رویال به حالت کاملا دیم جواب نخواهد داد اما زمانی که تبدیل به  درخت بالغ شود می توان  به حالت نیمه دیم ابیاری کرد. البته میزان بارش سالانه را نباید نادیده گرفت. در مناطق نیمه گرمسیر و خشک ابیاری این رقم باید هفته ای به طور منظم 50 الی 100 لیتر باشد(البته نیمه اول سال)، در مناطق کوهستانی و سردسیر ابیاری این درختان باید از شهریور ماه قطع شود.

مناسب ترین خاک برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ رویال خاک شنی لومی می باشد. البته در خاک های سنگلاخی، رسی و سنگین حتما باید اصلاح خاک صورت گیرد. با توجه به خصوصیات و توضیحاتی که درباره ی گردو ژنوتیپ رویال  داده شد می توان گفت با کاشت این گردو به درامد میلیاردی خواهید رسید. و این گردو به رویا هایتان رنگ واقعیت می بخشد. گردو خوشه ای رویال معروف به الماس خوشه ای تحویلی عظیم در زندگی شماست.

پس بیهوده نیست که کارشناسان رویال نهال بیش از نیمی از عمر خود را صرف اصلاح این رقم کرده اند، گردو ژنوتیپ رویال تیپ۷ تولید اختصاصی نهالستان رویال نهال مهندس ارمین قاسمی می باشد و به همین دلیل با اطمینان خاطر آن را تضمین می نماید. نهال گردو ژنوتیپ تحت نظارت جهاد کشاورزی تولید می شود و دارای گواهی بهداشت می باشد، درصورت عدم اطمینان می توانید از جهاد کشاورزی اذربایجان غربی میاندواب استعلام بگیرید.

قیمت و نحوه خرید از مجموعه رویال نهال:

با توجه به بسته بندی نهال ها، حداقل ارسال به سایر استان ها ۳۰ اصله می باشد. برای ثبت سفارش و خرید نهال گردو میتوانید از طریق واتساپ، روبیکا، تلگرام و پیامک شماره ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰ با ما در ارتباط باشید. قیمت هر اصله گردو ژنوتیپ تیپ ۷ در پیش فروش ۱۰۰ هزار تومن و در فروش اصلی ۱۳۰ هزار تومان می باشد. بزرگوارانی که قصد احداث باغ و خرید عمده این نهال را دارند، فرصت پیش خرید را از دست ندهند.

دقت داشته باشید نهال های گردو ژنوتیپ تولید شده در نهالستان رویال نهال شامل ضمانت می شوند و نهالستان هیچ گونه تضمینی در قبال نهال های خریداری شده از دلالانی که خود را رویال نهال معرفی می کنند ندارد. جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت ما به آدرس RoyalNahal مراجعه نموده و ما را فقط و فقط با رویال نهال ارمین قاسمی و شماره های زیر بشناسید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۱۱۸۱۱۵۲۰  

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.